2013-05-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skulle denna NN känna till det gula huset då, mja, inte troligt tycker jag. Kanske, men då har vederbörande en anknytning till den platsen på något vis.

GM behöver inte ha någon anknytning till ödehuset, det går att köra bil nästan ända fram och med en gps kan man se även de minsta vägarna. Inte alls osannolikt. Titta bara på Anders Eklund och lilla Engla. VB kanske liftade hem? GM kanske bara råkade få syn på henne? Denna teori stämmer inte om det inte finns någon sexuell lust med i bilden, då vore VB ha blivit utsatt för en våldtäkt.

Vill påpeka att detta är enkom en teori!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan det vara någon av dessa två?

http://24.media.tumblr.com/36bc62c08...miblo1_500.jpg

Men fy vad är det för sjuka människor. Denna bild lades ut den 3 Maj. Samband?

http://schlangekraft.tumblr.com/image/49536796592
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men fy vad är det för sjuka människor. Denna bild lades ut den 3 Maj. Samband?

http://schlangekraft.tumblr.com/image/49536796592

Men fy fan, vilken sjuk bild! Här ligger ju en bakbunden ung tjej och är blodig överallt. Det här är ju helt sjuka människor. Polisen borde verkligen titta närmare på dessa typer i samband med det här styckmordet!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GM kan ha öppnat luckan, ett fjäderfä indikerade det.

Om luckan var stängd följande måndag eller tisdag efter lördagen då VB försvann och öppen när MPS gjorde fyndet tyder det på att GM varit i eller vid huset måndag eller tisdag iaf efter söndagen. Finns vittnesmål(bekräftat?) om att KJ setts vid platsen efter försvinnandet om jag inte förstått saken fel. Jo, han bör vara inblandad på något vis, frågan är bara om han var själv eller inte. Finns även vittnesmål (bekräftat?) om en bil som varit parkerad vid huset och att det satt två personer i bilen, en stund senare står bilen kvar, men ingen sitter i den(vad vittnet kunde se).
Citera
2013-05-30, 10:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Då är hela en här tråden irrelevant. För att inte tala om din insatser i sammanhanget.

Ta en titt på kartan igen och försök fokusera på de alternativa vägarna som finns utritade där.

Större delen går av sträckan går utmed en icke upplyst landsväg eller genom en skog.

Endast 400 meter - 200 meter på Flottiljvägen och 200 meter 200 i Sävast - går genom bebyggt område.

Klockan var 21 på kvällen en lördag.

Det kan finnas anledning till att ingen har observerat henne eller åtminstone lagt märke till henne - om hon har lämnat KJ:s lägenhet i livet.

Har hon lämnat lägenheten levande så tror jag att det skett i en bil, tillsammans med KJ. Men för att gardera mig, om det mot all förmodan, vilket inte är helt jäkla osannolikt, är så att hon lämnade lägenheten själv så bör hon blivit upphämtad.

Att hon själv har promenerat åt det hållet ser jag som orimligt.
Citera
2013-05-30, 10:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
GM behöver inte ha någon anknytning till ödehuset, det går att köra bil nästan ända fram och med en gps kan man se även de minsta vägarna. Inte alls osannolikt. Titta bara på Anders Eklund och lilla Engla. VB kanske liftade hem? GM kanske bara råkade få syn på henne? Denna teori stämmer inte om det inte finns någon sexuell lust med i bilden, då vore VB ha blivit utsatt för en våldtäkt.

Vill påpeka att detta är enkom en teori!

Jodå, jag förstår, bara att spåna på allt vad tygen håller.

Men om det är en random utan anknytning till Boden tror jag att GM hade hoppat över en styckning, helt enkelt bara dumpat kroppen tio-tjugo meter in i terrängen utefter någon skogsväg och kört hem så fort som möjligt.

Om GM är ensam om dådet tror jag iaf att vederbörande är ensamstående. Att fixa det här gör man troligen inte om man har någon som sitter hemma och väntar.
Citera
2013-05-30, 10:09
Medlem
Citat:
Om luckan var stängd följande måndag eller tisdag efter lördagen då VB försvann och öppen när MPS gjorde fyndet tyder det på att GM varit i eller vid huset måndag eller tisdag iaf efter söndagen. Finns vittnesmål(bekräftat?) om att KJ setts vid platsen efter försvinnandet om jag inte förstått saken fel. Jo, han bör vara inblandad på något vis, frågan är bara om han var själv eller inte. Finns även vittnesmål (bekräftat?) om en bil som varit parkerad vid huset och att det satt två personer i bilen, en stund senare står bilen kvar, men ingen sitter i den(vad vittnet kunde se).

Dessa vittnesuppgifter är inte bekräftade och mer troligt en trådsanning.
Citera
2013-05-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Du har säkert helt rätt i det du säger!
Tycker bara hennes reaktion var "udda" att vilja synas i medier efter en sån här sak tycker jag känns helt fel!
Allt från inlägg på Facebook, inloggningarna på VBs facebook sen att de tar så många dagar innan hon reagerar på att VB är borta!

Nå ja som ja sa hemskt att tänka tanken på att familjen är inblandad men vissa saker är besynliga runt dem!
Mamman anmälde henne försvunnen dagen efter hon försvann iväg till sitt ex/kompis.

Jag tycker inte det är så vettigt att bedöma en persons agerande efter att dennes barn styckmördats, alla följer inte viktimiseringsmallen, alla är inte "ideala offer" och människor reagerar olika på sorg och chock. Släng in medialt tryck, eventuellt lite avtrubbande medicinering och språksvårigheter så är det nog inte så märkligt.
Citera
2013-05-30, 10:11
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Frågan är vilken av de 4-5 masterna i Sävast som benämns Sävastmasten? Troligtvis någon av de två närmaste från Bodsvedjan sett iaf. Alla har snöat in på denna MB utom jag snart. Vilken mast hade fångat in signaler från VBs mobil om hon befunnit sig på andra sidan älven vid skjutfältets södra delar(ungefär i jämnhöjd med Paradisön)?

Jag har inte snöat in på MB. KJ ligger högst upp på min lista fortfarande.

Men kombinationen mellan någon slags infekterad relation mellan AN och VB, den geografiska närheten mellan Flotilljvägen och Sävast, samt de uppgifter som finns om en uppkoppling mot Sävastmasten vid samma tid som KJ hävdar att VB lämnade bostaden - detta gör att jag tycker frågan är intressant.
Citera
2013-05-30, 10:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Dessa vittnesuppgifter är inte bekräftade och mer troligt en trådsanning.

Det är sant, men någon bör ha sett något eftersom att ett vittne vallats på platsen, kan ju vara detta vittne som sett det jag beskriver, det vet vi dock inte.
Citera
2013-05-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomooo
Den där bilden kommer från ett brittiskt band kallat Death In June (http://www.lastfm.se/music/Death+in+June/+images/56623041) så tror inte dessa personer har något med mordet att göra.

Bra jobbat! Då kan vi släppa den där bilden. Men det där bandets bilder är ju också sjuka...
Citera
Medlem
Citat:
Jodå, jag förstår, bara att spåna på allt vad tygen håller.

Men om det är en random utan anknytning till Boden tror jag att GM hade hoppat över en styckning, helt enkelt bara dumpat kroppen tio-tjugo meter in i terrängen utefter någon skogsväg och kört hem så fort som möjligt.

Om GM är ensam om dådet tror jag iaf att vederbörande är ensamstående. Att fixa det här gör man troligen inte om man har någon som sitter hemma och väntar.

Själva styckningen ingår i hans njutning han har styckat henne för att han njuter av det, detta är inte en transportstyckning.
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
GM behöver inte ha någon anknytning till ödehuset, det går att köra bil nästan ända fram och med en gps kan man se även de minsta vägarna. Inte alls osannolikt.

Det kan absolut vara så. En kommentar bara: min uppfattning och erfarenhet är dock att endast folk som bor i närheten av sådana här ödehus vet om att de är just ödehus. Ett undantag är om kåken finns med i något register över ödehus.

Mao, min slutsats är ändå att mordet begåtts av någon med tydlig kännedom om området. Vet att detta absolut inte är ett nytt spår men det kan vara värt att nämna igen för nytillkomna. GM bör alltså ha god lokalkännedom om området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in