2013-05-30, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Fast är det inte så att vid hög belastning eller annan orsak kan man vara uppkopplad på annan mast än den näsmaste. Är inte hundra dock.
Visst, jag påstår inte att mastbytet bevisar förflyttning, bara indikerar.

Hur hög är belastningen lördagkvällar under hockeymatcher? Jag har uppfattningen att belastningen är högst under kontorstid, och det finns ingen anledning för systemet att välja en mast längre bort än den med högst signalstyrka om denna inte är maxbelastad.
Citera
2013-05-30, 08:57
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273
Det är nog KJ som vallats.
Citat:
Mikael Eksholm visste inte om vittnet tidigare varit aktuellt i utredningen. Och inte heller om nya saker framkom under vallningen.

Det låter på polisen Mikael som det är ett annat vittne, KJ är väl förhoppningsvis välkänd av polisen
Citera
2013-05-30, 09:02
Medlem
Det finns "alltid" bekanta etc. som inte kan tänka sig att någon man känner, tror sig känna, så väl, kan ha gjort något så oerhört. Som man kunde se på Efterlyst igår. Och i detta ligger just en "förklaring" till händelsen. Gm, vem det än är, har befunnit sig i ett atypiskt tillstånd vid dådet, särskilt styckningen, och vad de bekanta uttalar sig om, ofta helt riktigt, är vad de sett när vederbörande befunnit sig i sitt normaltillstånd, som han vanligtvis gör.

Det hela kompliceras förstås av att bekanta, som uttalar sig så, ofta också har "känt efter" inom sig själva om de skulle vara kapabla till ett sådant dåd, och fått "nekande svar".

Men inget av detta är förstås bevis för skuld. I lokaltidningen ironiserar en kommentator över att det anförts att MT "viker undan med blicken", är en "särling" etc. Det utgör förstås inte heller några "bevis". Icke sällan har det visat sig att extrema mordiska t.ex. psykopater varit "under" av socialt beteende, av "alla" ansedda som mycket trevliga på alla sätt...
Citera
2013-05-30, 09:05
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
För att vara en så pass ung tjej som beskrivs som snäll och naiv så drar hon ju uppenbarligen på sej intensivt hat från flera. Varför?
-Flera hot mot henne som hon polisanmält.
-Dokumentat hat mot henne från AN
-Folk tar bort bort henne från vänlistor (en lärare bl a)
-För att inte tala om det hat mördaren måste ha känt.
Kanske finns det fler som anser sej ha fog gör att hata henne?
Är det där man ska leta om KJ är oskyldig?

Se där, så kan det vara + att, enligt statistik, närmast anhörig kan även ha ett finger med i spelet.
Citera
2013-05-30, 09:10
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Se där, så kan det vara + att, enligt statistik, närmast anhörig kan även ha ett finger med i spelet.

Mmm anhöriga ja... Jag vet att det är fult att tänka tanken på att de kan vara en anhörig men något är skumt där!
Hur många föräldrar skulle orka en minnesstunds jippo på ett torg när man precis mist sitt barn?!
Citera
2013-05-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disgracefulholler
Har följt tråden sporadiskt så kan ha missat detta, men har tfn hittats?
Om inte vad är det då som säger att det är BO som har haft den

Nej den har inte hittats och jag tänker som dig där. Vad är det som säger att det är BO som haft den?
Citera
2013-05-30, 09:12
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Ja, jag glömde ta med anhöriga.
Tips hade ju inkommit till Efterlyst betr anhöriga.
Vi vet ju ingenting om hur det egentligen såg ut i familjen och deras närmsta vänner.
Senast redigerad av LaScala 2013-05-30 kl. 09:15.
Citera
2013-05-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, jag glömde ta med anhöriga.
Tips hade ju inkommit till Efterlyst betr anhöriga.
Vi vet ju ingenting om hur det egentligen såg ut i familjen och deras närmsta vänner.

Vilka anhöriga? VB:s eller KJ:s ?
Citera
2013-05-30, 09:16
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Mmm anhöriga ja... Jag vet att det är fult att tänka tanken på att de kan vara en anhörig men något är skumt där!
Hur många föräldrar skulle orka en minnesstunds jippo på ett torg när man precis mist sitt barn?!

Ja man vill inte tänka tanken men samtidigt det är något som säger mig att gm finns närmre än man tror och närmast anhörig vad är det som utesluter att det kan vara en släkting? Någon i familjen? Behöver inte vara mamman, kan ju vara någon annan, inrest? Besök?
Är det vanligt vid en buddistisk ceremoni att ge pengar till munken? Det finns många tankar att bolla med, många aspekter att ha i åtanke här.
Citera
2013-05-30, 09:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Vilka anhöriga? VB:s eller KJ:s ?

Jag syftar på VB:s, men det vore ju också intressant att veta varför KJ:s pappa var förbannad på VB.
Citera
2013-05-30, 09:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8

Orkade hon med det tycker du, hon bröt ju ihop.

Hur hade det sett ut här i tråden om hon inte hade medverkat.
Citera
2013-05-30, 09:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja man vill inte tänka tanken men samtidigt det är något som säger mig att gm finns närmre än man tror och närmast anhörig vad är det som utesluter att det kan vara en släkting? Någon i familjen? Behöver inte vara mamman, kan ju vara någon annan, inrest? Besök?
Är det vanligt vid en buddistisk ceremoni att ge pengar till munken? Det finns många tankar att bolla med, många aspekter att ha i åtanke här.

Ungefär som satanisterna igår menar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in