2013-05-30, 00:39
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men fy vad är det för sjuka människor. Denna bild lades ut den 3 Maj. Samband?

http://schlangekraft.tumblr.com/image/49536796592

Fast hon försvann ju 4 Maj.
Vilken sida hittar ni alla dessa hemska bilder? Jag ser bara några bilder på den sidan..
Citera
2013-05-30, 00:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Enligt folk som sett brottsplatsen så var delarna tydligt arrangerade på ett sätt som inte direkt är vanligt eller slumpmässigt.
Om det är att betrakta som ritual eller bara bisarrt tänkande kan man ju diskutera.

Själv tänker jag att en person som ställer upp fötter och vadben som ett par stövlar bredvid varandra mycket väl kan gjort det som en tvångstanke.
Det kan vara en person som sorterar pennor och ska ha alla bordsljus stående i rät linje osv osv.
Pedantiskt ordningssinne i alla lägen.

Finns ju motstridiga uppgifter här också, tillsammans med möjligheten att benen kan ha hamnat på ett visst vis av ren slump om/när de kastades in genom luckan. Har diskuterats flerfaldiga gånger i tråden och vi kommer nog inte längre än att vi bägge får erkänna att säker information åt något håll saknas på den här punkten.
Citera
2013-05-30, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det bryr dom sig inte om dom vet att förr eller senare dyker det upp något även om dom kanske hoppas att det inte ska göra det.
Nu brukar man inte ta såna detaljerade arbeten som att specifikt åka till ett sista ställe långt ifrån det andra området. Det är dels på grund av risken och dels på grund av att man vill bli av med delarna snabbt.- Klarar inte en universitetsrektor att dumpa korrekt utan spår och i olika områden så lär nog ingen annan heller göra det.
Styckningen verkar i detta fallet inte helt klart i sig, men man kan ana att det handlar om transport pga av att man inte tar ut en hel kropp ur ett bostadsområde.

Den som dumpat i detta fallet är väl insatt i området, och ville fördröja upptäckten och vara fri från själva mordet. Själva dumpningen är dom inte så noga med eftersom det viktiga är att inte ha kroppen i sitt hem eller liknande.
Sen tror dom säkert att dom inte kan åka fast för mord det är nog så, men har dom tabbat sig under mord och styckning, så bör den normalintelligenta ändå inse att loppet kan vara kört.

Mycket hänger ju också på hur dödandet gått till.
Sker det utomhus på en öde plats (vilket kan vara fallet här) så behöver GM inte vara så lättspårad. Speciellt inte om han gör sig av med händer och damens kläder bra.

Allra bäst förutsättningar att komma undan när det är en i bekantskapskretsen torde ju vara om dödandet inte orsakar blodspillan. Då kan man ju i teorin frakta kroppen med bil utan att visa att man haft lik i bilen.

En gissning är ju att kläderna eldats upp och möjligen tog väl händerna samma väg?
Citera
2013-05-30, 00:44
Medlem
Såg att någon undrade över hunden som KJ hade. Bor i Boden och har hört av en nära vän till KJ att den hade bitit i en sladd och dött, efter det ska han ha kastat den i älven Låter mycket skumt att man gör sig av med ett djur på det sättet, men är ganska säker på att personen jag pratade med talar sanning.
Citera
2013-05-30, 00:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Sker det utomhus på en öde plats (vilket kan vara fallet här) så behöver GM inte vara så lättspårad. Speciellt inte om han gör sig av med händer och damens kläder bra.

Allra bäst förutsättningar att komma undan när det är en i bekantskapskretsen torde ju vara om dödandet inte orsakar blodspillan. Då kan man ju i teorin frakta kroppen med bil utan att visa att man haft lik i bilen.

En gissning är ju att kläderna eldats upp och möjligen tog väl händerna samma väg?

Men om det sker utomhus finns det ingen anledning direkt att stycka någon om det inte är i ren lust, så som att ha sexuella anspelningar i själva styckande. Inte så troligt alls.
Det är många som fraktat likdelar i bilar och lik väl inplastade utan att det gett resultat i spår.

Den enda som egentligen har ansträngt sig va Hovs Hallar som dumpade i en sjö men att en av säckarna inte hann och få den tyngd som behövdes för att alltihop va så tungt så båten sjönk.
Men det fallet tog tid och han friades väl först och senare så erkände han väl till slut.
Handlade om pengar bara. Han styckade dom där han mördade dom med lite verktyg han fann i en bod .Det va nog för att få in dom i bilen har jag för mig som han styckade dom. Dom andra har dumpat som denna i princip.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 00:50.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Finns ju motstridiga uppgifter här också, tillsammans med möjligheten att benen kan ha hamnat på ett visst vis av ren slump om/när de kastades in genom luckan. Har diskuterats flerfaldiga gånger i tråden och vi kommer nog inte längre än att vi bägge får erkänna att säker information åt något håll saknas på den här punkten.

Infon om arrangemanget i huset är inte en media-anka. Uppgiften kom från mig, två dagar före media.
Mina uppgifter kom från folk som tittar på själva brottsplatsen.
Så för mig känns det som att media fått samma sak bekräftar via andra källor, rimligen off the record med MPS som är mån om att ha en bra relation med kvällstidningarna.

Att få två stövlar att stå upp om man kastar in båda på slump torde knappt ha en mätbar sannolikhet.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kan en korp bära en mänsklig hand? Någon har ju sett en massa korpar där vid tiden för försvinnandet, och torso samt huvud var ju inte direkt nergrävt vad jag förstått, en möjligt förklaring? Dessutom har det ju ryktats om att kroppsdelarna var demolerade, hackande korpar?

EDIT;Ett rykte till, GM skulle ha dragit av huden på ansiktet, korpar som river och drar?
Senast redigerad av OY 2013-05-30 kl. 00:49.
Citera
2013-05-30, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men om det sker utomhus finns det ingen anledning direkt att stycka någon om det inte är i ren lust, så som att ha sexuella anspelningar i själva styckande. Inte så troligt alls.
Det är många som fraktat likdelar i bilar och lik väl inplastade utan att det gett resultat i spår.

Den enda som egentligen har ansträngt sig va Hovs Hallar som dumpade i en sjö men att en av säckarna inte hann och få den tyngd som behövdes för att alltihop va så tungt så båten sjönk.
Men det fallet tog tid och han friades väl först och senare så erkände han väl till slut.
Handlade om pengar bara. Han styckade dom där han mördade dom med lite verktyg han fann i en bod. Dom andra har dumpat som denna i princip. Det va nog för att få in dom i bilen har jag för mig som han styckade dom.

Ja, alltså det är ju det som gör det lite ologiskt om det är KJ. Då borde mordet skett i hans lägenhet. Rimligen borde knivhuggen också delats ut där.
Och då borde han sitta på högre grad.

Visserligen är det möjligt att man åkt en sväng med bilen och hamnat i en konflikt, men hade KJ verkligen alltid kniv tillhands?
Känns också lite konstigt.
Citera
2013-05-30, 00:52
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Dom där kan man kalla rituella satanister

Nej då borde du verkligen läsa på om Satanister innan du påstår något sånt som inte stämmer överens med Satanism.
Citera
2013-05-30, 00:53
Medlem
Jag blev lite fundersam över vännens uttalande i Efterlyst, att han vågar säga att KJ e oskyldig trots att något annat skulle ha inträffat är väl inte troligt, samtidigt har man känt någon i 10 år borde man ändå kunna utesluta såna här saker kan man ju tycka...Samarbete,hämnd ??

Slutligen, länk till facebook på KJ ? För lång tråd för o leta igenom....
Citera
2013-05-30, 00:54
Medlem
Känner mig illa till mods över allt detta vad gäller utredningen..
Verkar inte som att polis och åklagare har några bindande bevis vad gäller mordet...
Vad behövs för att fälla kj?(om han ens är gm dvs)
Mordvapen samt crimescene hade väl vart det bästa att hitta?
Händerna, om de någonsin hittar dessa, räcker det då med hud från kj under naglar för att få en dom?
Han hade väl lika gärna kunnat yrka på att de haft sex eller "rough sex" den kvällen?
Citera
2013-05-30, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan en korp bära en mänsklig hand? Någon har ju sett en massa korpar där vid tiden för försvinnandet, och torso samt huvud var ju inte direkt nergrävt vad jag förstått, en möjligt förklaring? Dessutom har det ju ryktats om att kroppsdelarna var demolerade, hackande korpar?

EDIT;Ett rykte till, GM skulle ha dragit av huden på ansiktet, korpar som river och drar?

Korpar kan kanske ta en hand, men är det sannolikt att korparna lyckas ta båda händerna i sin helhet?
Känns mer troligt att GM aktivt gjort sig av med dom.
Ryktet om bortplockad hud i ansiktet har jag inte hört något om. Men kanske har det skurits lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in