2013-05-26, 14:48
Medlem
PsycholicRaves avatar
Vad tror ni om ryktena kring iG som cirulerat, att de skulle spelat läggmatcher i G1 för att inte avslöja taktiker inför TI3 och få motståndarna att underskatta dem? Förvisso ligger det betydligt mer pengar i TI3, men det känns ändå som att det hade varit en märklig taktik att med flit förlora turneringar. Jag antar att sponsringen och hur mycket man får in från den är relaterat till ranking och resultat, så det känns som en riskabel taktik ur ekonomisk synpunkt i sådana fall. Andra rykten om att de har interna problem har jag också hört, vet inte om det ligger något i det.
Citera
2013-05-26, 15:04
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Vad tror ni om ryktena kring iG som cirulerat, att de skulle spelat läggmatcher i G1 för att inte avslöja taktiker inför TI3 och få motståndarna att underskatta dem? Förvisso ligger det betydligt mer pengar i TI3, men det känns ändå som att det hade varit en märklig taktik att med flit förlora turneringar. Jag antar att sponsringen och hur mycket man får in från den är relaterat till ranking och resultat, så det känns som en riskabel taktik ur ekonomisk synpunkt i sådana fall. Andra rykten om att de har interna problem har jag också hört, vet inte om det ligger något i det.
Tycker att det är en dålig ursäkt. Alla lag har taktiker som dem vill spara till TI3 men man kan fortfarande spela sitt "vanliga game" eller bjuda på 1-2 taktiker. Akke nämnde i en intervju på gosugamers att dem hade andra taktiker men använde inte alla för att det inte behövdes och spelade sitt normala spel istället.
Senast redigerad av Gants 2013-05-26 kl. 15:44.
Citera
2013-05-26, 20:17
Medlem
Soleies avatar
Tycker det är otroligt roligt att se Loda och grabbarna(Akke love u) smiska kineserna, sedan sitter Godz game efter game och försvara kineserna som någon desperat Fanboy...sen har mage att spydigt sitta och säga att Svenskarna kommer förlora... Äckel.
Är det bara jag eller lyckas Loda alltid med sina lag när han är tuppen i gruppen och får lira carry, tänker på resultaten som dom laverar nu och hans tidigare resultat?

En sista sak, kan någon förklara hypen bakom Sing Sing för mig? Han är en medioker pro spelare, finns så otroligt mycket bättre spelare i jämförelse med honom. Han var aldrig i toppen i Hon och han kommer nog aldrig nå den absoluta Toppen i Dota 2. Varför skriker alla på till exempel Reddit att han förtjänar ett bättre lag och han var den ända där som var bra där? För mig är han bara en ganska löjlig kille som sitter snackar penis på sin stream hela tiden.Folk tror att man får ett lag när man är bra eller känd, ett riktigt lag kan man enbart bygga upp själv med spelarna... sigh
Citera
2013-05-26, 21:10
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleie
Tycker det är otroligt roligt att se Loda och grabbarna(Akke love u) smiska kineserna, sedan sitter Godz game efter game och försvara kineserna som någon desperat Fanboy...sen har mage att spydigt sitta och säga att Svenskarna kommer förlora... Äckel.
Är det bara jag eller lyckas Loda alltid med sina lag när han är tuppen i gruppen och får lira carry, tänker på resultaten som dom laverar nu och hans tidigare resultat?

En sista sak, kan någon förklara hypen bakom Sing Sing för mig? Han är en medioker pro spelare, finns så otroligt mycket bättre spelare i jämförelse med honom. Han var aldrig i toppen i Hon och han kommer nog aldrig nå den absoluta Toppen i Dota 2. Varför skriker alla på till exempel Reddit att han förtjänar ett bättre lag och han var den ända där som var bra där? För mig är han bara en ganska löjlig kille som sitter snackar penis på sin stream hela tiden.Folk tror att man får ett lag när man är bra eller känd, ett riktigt lag kan man enbart bygga upp själv med spelarna... sigh

Ang Loda skulle jag säga att det är ganska uppenbart att han vet vad han gör. Det är ingen slump att han om och om igen är en del av framgångsrika lag. Lite trist dock att han får så mycket skit av många. Det är kanske oundvikligt när det kommer till moba. En stor del av alla fans är trots allt milt uttryckt mindre begåvade.

Ang SingSing så känns det som en stor del av hypen är pga hans stream. Jag erkänner villigt att jag inte har någon större koll på honom men tror nog att hans personlighet är anledningen till hans "kändisskap" och inte nödvändigtvis hans spel. Man ska inte glömma att en stor del av alla fans av dota är väldigt unga. Som vi alla vet så uppskattar man olika saker när man är 15 och när man är 25.
Citera
2013-05-27, 10:21
Medlem
Maledictuss avatar
Kul att se att det går så förbannat bra för Alliance nu.
Citera
2013-05-28, 01:16
Medlem
Gamersbook hävdar att detta är 6.78 patchen. Några härliga utdrag:

Drow Ranger
- Marksmanship reworked:
"The Drow ranger has refined her archery prowess along her solitary existence. Whether this is now habit or shyness, she is only able to focus when
left alone."

Passively grants 40/60/80 agility, but bonus
is lost if any allied hero is within 400 aoe.

Gyrocopter
"Flak cannon reduces Gyrocopter's attack speed by 40%."
Citera
2013-05-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Gamersbook hävdar att detta är 6.78 patchen. Några härliga utdrag:

Drow Ranger
- Marksmanship reworked:
"The Drow ranger has refined her archery prowess along her solitary existence. Whether this is now habit or shyness, she is only able to focus when
left alone."

Passively grants 40/60/80 agility, but bonus
is lost if any allied hero is within 400 aoe.

Gyrocopter
"Flak cannon reduces Gyrocopter's attack speed by 40%."

TACK!

Helvete vad jag är less på Meta som det är nu (sagts 1000 gånger i tråden, man jag ältar det gärna), så fort PL pickas är Gyro direkt pickad...

Förresten, vet någon om dota2 demos (download replay) är spelbara i någon annan engine än just Dota2? Tänkte på något videoprogram eller så, fanns ju bl.a. en massa demo-players för cs 1.6 (bl.a. Complexitys som var/är riktigt bra).
Citera
2013-05-28, 18:35
Medlem
wastaahs avatar
Altså får damp, sökte ett game sedan så fastnade den på "9/10" players i typ 2minuter och det går inte att göra något. Startar om, då så är spelet fast på "a player declined the match 0/10" och det går inte att göra någonting.

Har startat om steam 10ggr, stängt av och satt på routern och startat om datorn men ingenting fungerar och det var fan över 30 min sedan det blev såhär.

Någon som stött på detta?

Hittade även någon gammal tråd, men ingen verkar ha en lösning http://dev.dota2.com/showthread.php?t=50563

edit: och nu fungerar det bara helt plötsligt, var väll tydligen bara att vänta ut det i guess
Senast redigerad av wastaah 2013-05-28 kl. 18:41.
Citera
2013-05-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
TACK!

Helvete vad jag är less på Meta som det är nu (sagts 1000 gånger i tråden, man jag ältar det gärna), så fort PL pickas är Gyro direkt pickad...

Förresten, vet någon om dota2 demos (download replay) är spelbara i någon annan engine än just Dota2? Tänkte på något videoprogram eller så, fanns ju bl.a. en massa demo-players för cs 1.6 (bl.a. Complexitys som var/är riktigt bra).

C:\Steam\steamapps\common\dota 2 beta\dota\replays . Ska du ta och göra en video eller ?
Citera
2013-05-29, 20:46
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
TACK!

Spelar du något annat spel än oss andra eller? Det där är knappast den nuvarande situationen.
Citera
2013-05-30, 00:10
Medlem
Demandos avatar
Ryssarna måste vara de mest dumma spelarna i dota och alla andra spel. Det är helt otroligt hur dåliga nästan alla ryssar är. Har varit muted i en vecka pga att jag hade 9 ryssar i spelet (på us server) så är det inte så poppis man säger att man önskar att alla svinen dör.

Fattar inte hur just en folkgrupp kan vara så horribelt dåliga. Fy fan. Mina senaste 10 spelade games så har jag förlorat 6 stycken då samtliga för att jag har haft majoriteten ryssar i laget och samtliga har spelat uselt.

Har fler samma problem med ryssarna som jag?

MVH
Citera
2013-05-30, 00:26
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Ryssarna måste vara de mest dumma spelarna i dota och alla andra spel. Det är helt otroligt hur dåliga nästan alla ryssar är. Har varit muted i en vecka pga att jag hade 9 ryssar i spelet (på us server) så är det inte så poppis man säger att man önskar att alla svinen dör.

Fattar inte hur just en folkgrupp kan vara så horribelt dåliga. Fy fan. Mina senaste 10 spelade games så har jag förlorat 6 stycken då samtliga för att jag har haft majoriteten ryssar i laget och samtliga har spelat uselt.

Har fler samma problem med ryssarna som jag?

MVH

Njaa jag tycker svenskar är sämre speciellt dom som hänger i swe kanalen in dota 2
brinn i helvetet med er jävla horugnar!!

Nu vann alliance emot Navì 2-1 och s4 var grym med puck som vanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in