2013-05-30, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I dagarna kommer lite provsvar från SKL. Dödsorsaken är klar och rättsläkaren har skrivit sin rapport.
Nej, man går inte ut med det alltid eftersom det kan förstöra en förundersökning.

Beror ju lite på också. Skulle man hitta en massiv laddning sperma i damen så skulle man kanske avslöja den detaljen för att få tips på vem hon eventuellt haft en relation med, förutsatt att det inte är KJs.
Då håller man det för sig själv.

Men det man släpper släpper man ju inte för att roa oss, utan för att få mer tips.
Dock tror jag media har bra ingångar i denna utredning, så mycket lär läcka.
Citera
2013-05-30, 00:13
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Akrobaten0808 har visst slagit knut på sig själv? Denna kvällen - intet liv

Nä men tydligen så får han ju inte säga något ändå så är väl bäst för honom att inte ens logga in på sitt konto.
Citera
2013-05-30, 00:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Precis, OY!
Som någon varit inne på tidigare, han kanske blev störd eller helt enkelt inte orkade få in resten av kroppen i huset, tanken kanske var att fjutta på efteråt?

Tror inte på en genomresande gärningsman, hur hamnar man i sådana fall där uppe? Är det inte mer narturligt att bara färdas åt nått håll och dumpa kroppen, istället för att komplicera till det.

Det här med texten i huset;
Det kan ju vara vem fan som helst som skrivit exakt vad som helst, vid vilken tidpunkt som helst.
Det där huset har stått där ett tag, tror inte man ska fördjupa sig allt för mycket, keep it simple.

Tror inte en sekund på någon slags ritual med ett helt gäng soft airguns-folk inblandade heller, hah.

Först och främst vet man inte om benen ens va på den platsen som fotograferades, sen vet man inte om det är just dessa fläckarna som har samband med benfynden. Det kan också vara vätska efter teknikerna som ligger kvar. Nej, det finns ingen text som har med mordet att göra.

Gärningsmannen dumpar i områden han känner till så nej, en person resande genom Boden är det förmodligen inte.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
För många, alldeles för många. Du spelar väl poker?

Jupps, och jag vet att väldigt osannolika saker ibland inträffar. Men det är å andra sidan oftast över större serier av händer. Det är t ex inte särskilt ofta man faktiskt förlorar fem raka par i ess-händer man är allin på före floppen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, det visste man väl inte? Man visste att hon skulle gå till någon och "plugga" enligt hennes egen FB-uppdatering, men inte vem det var. Det var ju t.o.m. så att de första dagarna trodde man att hon hade försvunnit under en löptur på eftermiddagen - den uppgiften korrigerades först på fredagen den 10 maj om jag minns rätt. Jag tror det var på torsdagen som man fick tag i KJ. Hur vet jag däremot inte. Kanske tips från någon annan bekant eller någon som pratat med honom under de första eftersöken? (Om man nu inte hade fått tag i en trafiklista från hennes mobiloperatör redan och metodiskt börjat beta av personer hon haft kontakt med under tiden närmast försvinnandet)

Må vara. Hon anmäldes ju inte försvunnen förrän 7:e eller något sånt och KJ är ju knappast skyldig att läsa tidningar eller att för den delen kontakta polisen och berätta att han träffat henne någon dag tidigare.
Det är ju inte en omständighet som talar mot honom.
Citera
2013-05-30, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ingen åker omkring med likdelar i onödan dom dumpas samtidigt på samma biltur.
Det är för riskfyllt helt enkelt.

Fast uppenbarligen har ju GM inte lämnat rubbet på samma ställe. Inte ens det som är upphittat låg ju så som logiken säger att det borde göra.
Citera
2013-05-30, 00:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Beror ju lite på också. Skulle man hitta en massiv laddning sperma i damen så skulle man kanske avslöja den detaljen för att få tips på vem hon eventuellt haft en relation med, förutsatt att det inte är KJs.
Då håller man det för sig själv.

Men det man släpper släpper man ju inte för att roa oss, utan för att få mer tips.
Dock tror jag media har bra ingångar i denna utredning, så mycket lär läcka.

.
Medias ingångar är inte alltid korrekt utan totalt åt helvete. Spekulationer av en viss typ kan riskera en hel utredning, så åklagaren med polis vill inte ha läckor.
Tips vill man ha från den 4 maj enligt Efterlyst, så det säger att VB inte har varit synlig efter besöket hos den fd pojkvännen.

Citat:
Fast uppenbarligen har ju GM inte lämnat rubbet på samma ställe. Inte ens det som är upphittat låg ju så som logiken säger att det borde göra.

Samma område är det vanliga och här rör det sig om 100-150 meter mellan fynden, så letar man lite till kanske händerna dyker upp. Man dumpar i samma område även med en viss skillnad emellan, men inte fan åker man till okänd plats och fortsätter ha likdelar i bilen i timmar. Det är för långsökt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 00:20.
Citera
2013-05-30, 00:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Precis, OY!
Som någon varit inne på tidigare, han kanske blev störd eller helt enkelt inte orkade få in resten av kroppen i huset, tanken kanske var att fjutta på efteråt?

Tror inte på en genomresande gärningsman, hur hamnar man i sådana fall där uppe? Är det inte mer narturligt att bara färdas åt nått håll och dumpa kroppen, istället för att komplicera till det.

Det här med texten i huset;
Det kan ju vara vem fan som helst som skrivit exakt vad som helst, vid vilken tidpunkt som helst.
Det där huset har stått där ett tag, tror inte man ska fördjupa sig allt för mycket, keep it simple.

Tror inte en sekund på någon slags ritual med ett helt gäng soft airguns-folk inblandade heller, hah.

Jag förstår inte varför så många av er håller fast så envist vid teorin att mördarens huvudspår var att dumpa hela kroppen i huset. Jag tycker det är ett helt bakvänt resonemang. Huset ligger vid vägen - fyndplatsen för övriga kroppsdelar flera hundra meter upp i skogen. På mig verkar det mycket mer logiskt att han först gick upp i skogen och gjorde sig av dem - sen orkade han inte psykiskt och kanske fysiskt att gå upp till gropen igen (antagligen var det mörkt också), utan valde den enklare vägen att dumpa in benen genom den öppna luckan (som han sen kan ha stängt enligt observationer som rapporterats både till polisen och Quarrel)
Citera
2013-05-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Om det stämmer är det ju ännu sjukare.
Men polisen har ju tillochmed sagt att benen var lagda som de uppfattade arrangerade?
Och man ser ju att det är kroppsvätska på golvet? Eller är det teknikerna som lutat dem mot väggen efter att dem tagit hand om de? Helt kokko är de här.

En skribent skrev ett inlägg igår och undrade om polisen sökt efter händerna
på taket på det gula ödehuset.
Ingen reagerade på det inlägget...vad jag kunde se.
Citera
2013-05-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Verkar som om GM ville att kroppsdelarna skulle hittas, det är en del som skriver så. Jag vill bara inflika att bara för att GM inte gömt sitt offer noggrant så betyder det inte att GM vill att någon ska hitta något. Har någon här i tråden öht nämnt ordet "likgiltig"? Likgiltig inför att något skall hittas.

Man kan också tänka sig att GM inte förstod att kroppsdelarna skulle hittas så som gjordes.

Om gm inte förstod, trodde eller ville att kroppen skulle hittas skulle inte polisen hittat mer spår att binda gm där. Är det inte det man letar efter? Att gm sänkt garden för att hitta misstagen som binder? Om gm utgår från att kroppen ska hittas så väljer gm själv vad som ska hittas dvs saknas händerna som rimligtvis kan binda gm om dna finns på dem, då borde de också varit där om gm hade för avsikt att kroppsdelarna inte skulle hittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag förstår inte varför så många av er håller fast så envist vid teorin att mördarens huvudspår var att dumpa hela kroppen i huset. Jag tycker det är ett helt bakvänt resonemang. Huset ligger vid vägen - fyndplatsen för övriga kroppsdelar flera hundra meter upp i skogen. På mig verkar det mycket mer logiskt att han först gick upp i skogen och gjorde sig av dem - sen orkade han inte psykiskt och kanske fysiskt att gå upp till gropen igen (antagligen var det mörkt också), utan valde den enklare vägen att dumpa in benen genom den öppna luckan (som han sen kan ha stängt enligt observationer som rapporterats både till polisen och Quarrel)

Absolut, så kan det också vara!
Men jag förstår inte hur man får det till att GM är stolt och vill att delarna ska hittas. Tycker inte det finns någonting alls som tyder på det.
Ser man till dumpningen av delarna så verkar det inte vara genomtänkt heller, snarare slarvigt.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Må vara. Hon anmäldes ju inte försvunnen förrän 7:e eller något sånt och KJ är ju knappast skyldig att läsa tidningar eller att för den delen kontakta polisen och berätta att han träffat henne någon dag tidigare.
Det är ju inte en omständighet som talar mot honom.

Det mesta tyder på att hon anmäldes försvunnen redan den 5:e (diskuterades mycket i trådens början), men att polisen inte drog igång åtgärder på allvar förrän den 7:e. Detta eftersom hon enligt uppgift varit borta förut i flera dygn utan att meddela sig. Däremot vet vi inte när KJ uppger att han fått vetskap om försvinnandet. Har han deltagit i eftersök redan den 7-8:e förefaller hans agerande inte så positivt för honom, men visst: med hans påstådda handikapp kan ju en del märkliga beteenden förklaras.

Intressant i sammanhanget är vilket kontakt de haft före försvinnandet. Det skulle inte förvåna mig om polisen sett att han mailat/ringt henne en hel del innan. Det blir då också en märklig omständighet att förklara för honom varför han inte agerade när hon plötsligt inte hördes av på flera dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in