2013-05-29, 16:11
Bannlyst
Du har nog rätt, jag var bara så förbannad. Jag ska försöka sätta upp ett nät på min balkong. Jag vill inte döda en katt. Det är ju inte roligt att göra en kopp kaffe och sätta sig på balkongen och hitta kattskit och måste ta upp det!!
Citera
2013-05-29, 17:24
Medlem
idiamin2s avatar
duvet väll att kater e renliga djur. säg till grannen o rensa kattlådan dene kanske aldrig tömd o katten har kanske redan skitit ner hela hans lägenhet, så nu har den hittat en ny kattlåda dvs din lägenhet. kan dubara inte fästa nån playwood skiva mellan era balkonger så den sticker ut lite över räcket o går nånmeter upp eller nått så katten inte komer över, se bara till så den inte får runt huvudet för då komer resten av kroppen med.
Citera
2013-05-29, 17:29
Medlem
Man köper tre, fyra stycken heliumtuber, såna där som man fyller ballonger med. Ställer in dom i ett mindre utrymme typ garderob eller klädkammare och låter dom stå och låta heliumnivån öka lite. Sen lägger man in katten där, sätter på lite musik i en lagom volym så eventuella kattskrik inte hörs(från det obehagliga utrymmet då). Heliumet lär ge katten syrebrist så den svimmar efter någon minut, för att efter en liten stund, säg 20 minuter, fridfullt dö.

Nu har jag ingen erfarenhet att backa upp det här med, och jag vet inte hur högljudda katter blir i mörka, trånga utrymmen, men det är så jag hade gjort.
Citera
2013-05-29, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
duvet väll att kater e renliga djur. säg till grannen o rensa kattlådan dene kanske aldrig tömd o katten har kanske redan skitit ner hela hans lägenhet, så nu har den hittat en ny kattlåda dvs din lägenhet. kan dubara inte fästa nån playwood skiva mellan era balkonger så den sticker ut lite över räcket o går nånmeter upp eller nått så katten inte komer över, se bara till så den inte får runt huvudet för då komer resten av kroppen med.
Hahah, ja. Jag ser nu att jag överreagerade lite. Jag blev förbannad på kattfan för att han sket inne i vardagsrummet. Det är ju inte kattens fel, bara ägarens fel. Jag skulle aldrig kunna döda ett djur nu när jag har lugnat ner mig. Jag tänkte sätta upp ett stort nät, synd att jag inte tänkte på det före jag ville ha ihjäl den.
Citera
2013-05-29, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tacotacotaco
Man köper tre, fyra stycken heliumtuber, såna där som man fyller ballonger med. Ställer in dom i ett mindre utrymme typ garderob eller klädkammare och låter dom stå och låta heliumnivån öka lite. Sen lägger man in katten där, sätter på lite musik i en lagom volym så eventuella kattskrik inte hörs(från det obehagliga utrymmet då). Heliumet lär ge katten syrebrist så den svimmar efter någon minut, för att efter en liten stund, säg 20 minuter, fridfullt dö.

Nu har jag ingen erfarenhet att backa upp det här med, och jag vet inte hur högljudda katter blir i mörka, trånga utrymmen, men det är så jag hade gjort.
Nu blev jag lite rädd. Det där lät ju som ett professionellt jobb av en psykopat. Jag hoppas du inte dödar människor/djur som en hobby.
Citera
2013-05-29, 17:47
Medlem
idiamin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn1ckers
Hahah, ja. Jag ser nu att jag överreagerade lite. Jag blev förbannad på kattfan för att han sket inne i vardagsrummet. Det är ju inte kattens fel, bara ägarens fel. Jag skulle aldrig kunna döda ett djur nu när jag har lugnat ner mig. Jag tänkte sätta upp ett stort nät, synd att jag inte tänkte på det före jag ville ha ihjäl den.

Jag kan förstå din frustation över det . inte kul o städa andras skit. Vi har samam problem påmitt hsb område med katter som hoppar in på balkonger o skiter , o på mötena så komer ingen kattägare dit. prova det med nät o sen snacka med han om lagen om tilsyn av katter o hundar
Citera
2013-05-29, 18:22
Medlem
GreenCheeses avatar
Citat:
Jag bor i lägenhet. Grannens katt går alltid över till min balkong och skiter på min balkong. Första gången gick det bra och andra gången. Häromdagen sov jag med öppen balkongdörr då gick kattskrället in i vardagsrummet och sket på mattan!! Det var fan droppen!

Nu ska jag ha döda kattfan, snabb och smärtfri död såklart. Jag tänkte strypa den och slänga ner den från balkongen så att grannen tror att katten har halkat. Men jag är osäker på min plan. Har ni några idéer jag kan döda katten smärtfritt och grannen absolut inte vet att det är jag??

Ta o smeta in katten med sin egna avföring istället och släng över kattskrället till sin ägare. onödigt att döda en katt för skitit på din matta.
Citera
2013-05-29, 18:24
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:

Om du ändrar dig så borde du fundera på att förgifta den.
Köp nån smaskig kattmat och ha i valfritt gift så borde den gå och lägga sig och dö någonstans förhoppningsvis.
Citera
2013-05-29, 23:35
Medlem
Citat:
Nu blev jag lite rädd. Det där lät ju som ett professionellt jobb av en psykopat. Jag hoppas du inte dödar människor/djur som en hobby.

Hahaha, nää, att faktiskt göra det skulle jag inte få för mig. Men det mest på grund av risken att åka fast. Jag är bara lite cynisk.

Men ska det göras måste det ju göras ordentligt! Med så låg risk att åka fast som möjligt.
Citera
2013-05-30, 00:23
Medlem
kolindrobass avatar
Locka in katten med någon smaskig köttbit som du givetvis preparatet med allehanda kemiska substanser. Eller varför inte en hög dos sömnmedel. Sedan slänger du ner den i en tygsäck av tåligare modell och beger dig ut i skogen. Glöm inte bollträt, väl där svingar du 40-50 välriktade slag mot kattjäveln när den befinner sig i säcken och sedan kastar du säcken i en närliggande sjö.
Citera
2013-05-30, 18:11
Bannlyst
Citat:
Tänk om han inte lyssnar? Han är en ung kille som brukar festa på helgerna, rädd att han kan bli aggressiv.

så du tror inte han blir agressiv när du dödar hans katt då? snacka med din granne, hjälper inte det så snacka med hyresvärden
Citera
2013-05-30, 18:31
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Sätt taggtråd på balkongen, det bör hindra kattfan att hoppa över!

Precis min tanke också ,linda rejäla runda ringar och stripa fast dem i räcket med el-stripsband.
Att spruta vatten på den brukar också vara ett tips ,den gillar dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in