2013-05-30, 21:53
Medlem
Kreativa lösningar alla. Om inlägget är seriöst:

Enklast är att be grannen sätta upp en genomskinlig plastskiva på SIN sida av balkongen. Så katten inte kommer över till din balkong.

Samtalet kommer inte bli pinsamt för dej utan för din granne vars katt faktiskt skitit i ditt vardagsrum.

Onödigt knöla med att ta upp det med värden.

Så får ni ett vindskydd på ena sidan också
Citera
2013-05-31, 08:18
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Min "älskade" gudfar var en duktig jägare och vildmarksman. Han sköt alltid sina katter med en 357 med förlängdpip. Tro mig han älskade sina katter men när de av vissa skäl inte kunde klara sig gjorde han jobbet själv. Han tog alltid kort på dem innan han sköt de. Vad han gjorde med resterna frågade jag aldrig om.
Citera
2013-05-31, 09:56
Bannlyst
Busenkelt ju katter gillar inte
vatten. Spruta vatten på katten bara :-)
Citera
2013-05-31, 20:46
Medlem
Så du föredrar att döda katten över att prata med grannen? Ditt äckliga kräk! Kontakta grannjäveln nu och snacka med henne/honom och ge fan i katten!
Citera
2013-05-31, 21:02
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusmagma
Så du föredrar att döda katten över att prata med grannen? Ditt äckliga kräk! Kontakta grannjäveln nu och snacka med henne/honom och ge fan i katten!

Men ibland kan enda sättet att kommunicera med grannen vara via katten, fråga mig, jag vet det tyvärr....
Citera
2013-05-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Men ibland kan enda sättet att kommunicera med grannen vara via katten, fråga mig, jag vet det tyvärr....

Jo fast nu var TS en asocial människa och samtalet kunde bli pinsamt. Det handlade inte om att grannen skulle vara svår att kommunicera med.
Citera
2013-05-31, 21:25
Medlem
Pratar du med grannen och denne inte är samarbetsvillig så blir du den första misstänkte om något skulle hända katten. Oavsett om det är du eller inte.

Hårdplast barriären låter som en bra idé
Citera
2013-07-03, 18:56
Bannlyst
Jag har också fått in katter som har rivit runt i saker och pissat inne, häromdagen när jag kom hem så var det en jävel inne, jagade den och jakten slutade på balkongen som den hoppade ifrån (tredje våningen) landade med en liten duns och drog vidare.

Snart ställer jag ut en skål Glykol på balkongen.
Citera
2013-07-03, 19:42
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
Jag har också fått in katter som har rivit runt i saker och pissat inne, häromdagen när jag kom hem så var det en jävel inne, jagade den och jakten slutade på balkongen som den hoppade ifrån (tredje våningen) landade med en liten duns och drog vidare.

Snart ställer jag ut en skål Glykol på balkongen.

Grannens balkong bör vara försedd med nät för förhindra att den ramlar ner eller går över till dig.
Citera
2013-09-30, 18:58
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolindrobas
Locka in katten med någon smaskig köttbit som du givetvis preparatet med allehanda kemiska substanser. Eller varför inte en hög dos sömnmedel. Sedan slänger du ner den i en tygsäck av tåligare modell och beger dig ut i skogen. Glöm inte bollträt, väl där svingar du 40-50 välriktade slag mot kattjäveln när den befinner sig i säcken och sedan kastar du säcken i en närliggande sjö.

Låter hyfsat effektivt, själv fångar jag dom först i en grävlingfälla (en levandefälla med gott om plats), sen knäcker jag nacken på dom med en snara.
Snaran består av en kraftig stålvajer dubbelträdd genom ett stålrör på ca 1 m.
Öglan som blir i ena änden träs sen om kattens hals (de brukar faktiskt inte protestera så mycket) och röret fixeras i ett stort skruvstäd.
Sedan svingar jag en vikt på ca 15kg fäst i andra änden av vajern och när det tar stopp, ja då ryker nacken i ett nafs.
Citera
2013-10-01, 19:06
Medlem
Katten kan ju inte hjälpa att dess ägare är efterbliven? Tala med ägaren och blir det inte bättring så släng tillbaka skiten till ägarens balkong?
För att svara på frågan: Ett fat med glykol (Kylmedel till bilar, finns i de flesta affärer.) placerar du på din balkong. Katten dricker det då det är sötsliskigt och avlider senare någonstans.
Edit: såg just att någon skrivit glykol.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in