2013-05-29, 16:02
Medlem
don.megamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn1ckers
Tänk om han inte lyssnar? Han är en ung kille som brukar festa på helgerna, rädd att han kan bli aggressiv.

Men ffs. Prata med grannen, han är tvungen att lyssna. Och löser han inte problemet så kontaktar du hyresvärden, bor du i en bostadsrätt så kontakta din bostadsförening. Jag är säker på att din granne kommer att hjälpa till. Spelar ingen roll om han är en partyfjolla eller en horunge. Det är ju hans skyldighet.
Citera
2013-05-29, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Slå ihjäl den, stryp den, eller gör vad du nu vill göra med katten.
När den är stendöd drar du, under natten, med den till närmsta större väg och kör över skiten. Kräver visserligen att du har en bil men kan med lite finess också fungera med cykel.
Tack för att du är en första som ger mig ett svar. Men jag tror att en helvetes massa vittnen ser mig då.
Citera
2013-05-29, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Buhu rädd att han ska bli aggressiv Smäll han på käften om han blir "aggressiv! eller skiter i dig. Jag hoppas du är en jävla förlorare som gör troll trådar.
Jag hamnar väl i en massa trubbel om jag skulle slå honom. Han är en stor kille, jag skulle helst inte vilja hamna i en fight med honom.
Citera
2013-05-29, 16:05
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Smärtfriast? Tja, något lämpligt skjutvapen i t.ex kaliber .22.
Och tänk inte ens tanken att försöka ha ihjäl en katt med bara händerna, de är sega utav bara helvete.
Men se för guds till att göra dig av med katten efteråt, annars kommer det att ta hus i helvete om ägaren hittar sin döda ögonsten på balkongen.
Senast redigerad av WeAreMotorhead 2013-05-29 kl. 16:08.
Citera
2013-05-29, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av don.megaman
Men ffs. Prata med grannen, han är tvungen att lyssna. Och löser han inte problemet så kontaktar du hyresvärden, bor du i en bostadsrätt så kontakta din bostadsförening. Jag är säker på att din granne kommer att hjälpa till. Spelar ingen roll om han är en partyfjolla eller en horunge. Det är ju hans skyldighet.
Hyresvärden kommer säkert tänka att jag är en fjolla som bryr mig om lite kattskit. Jag vill inte hamna på gatan. Det skulle kännas bäst om jag bara kunde döda katten på ett smidigt och enkelt sätt utan att åka fast. Jag är ingen social människa, jag skulle helst vilja undvika att prata med folk.
Citera
2013-05-29, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Smärtfriast? Tja, något lämpligt skjutvapen i t.ex kaliber .22.
Och tänk inte ens tanken att försöka ha ihjäl en kattfan med bara händerna, de är sega utav bara helvete.
Men se för guds till att göra dig av med katten efteråt, annars kommer det att ta hus i helvete om ägaren hittar sin döda ögonsten på balkongen.
Hur får jag tag på ett skjutvapen?
Citera
2013-05-29, 16:06
Medlem
Om du är rädd för konfrontation med grannen... Han har ändå en skyldighet att se till så hans djur inte förstör för andra. Bor ni i samma hus, klaga till hyresvärd! Detta brukar bita hårdare. Antingen får katten hållas inne, eller gå ut med ägaren i fortsättningen då.
Citera
2013-05-29, 16:08
Medlem
Citat:
Hyresvärden kommer säkert tänka att jag är en fjolla som bryr mig om lite kattskit. Jag vill inte hamna på gatan. Det skulle kännas bäst om jag bara kunde döda katten på ett smidigt och enkelt sätt utan att åka fast. Jag är ingen social människa, jag skulle helst vilja undvika att prata med folk.

Tror du trollar men för vad det kan vara värt så kan du testa dina lungor och skrika allt vad du kan och klappa med händerna när katten kryper över till dig, det skrämmer förhoppningsvis skiten ur den och du slipper den för all framtid. Tönt.
Citera
2013-05-29, 16:08
Medlem
Fiaskruttans avatar
Det är ju inte kattens fel det är ägaren. Om du inte kan prata med grannen så skriv ett brev.
Hon kan kanske sätta upp ett nät så katten inte kommer in till dig. Så länge ägaren inte vet så vet dom inte att du har problem med deras katt heller.
Det finns inga kattjävlar heller bara ägare med dåligt omdöme med grannar.
Citera
2013-05-29, 16:10
Medlem
Sätt taggtråd på balkongen, det bör hindra kattfan att hoppa över!
Citera
2013-05-29, 16:10
Medlem
kallekulakilles avatar
Stryp den inte om du tänker hiva ut den från balkongen, det kommer synas att den blivit strypt och inte dött av fallet.
Stryp den och stoppa den i en väska, ut i skogen och hiva den där istället.
Bättre är väl att prata med grannen?
Men konfronteras inte om du har för avsikt att ha ihjäl katten.
Citera
2013-05-29, 16:11
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Hur får jag tag på ett skjutvapen?

T.ex. någon polare som är med i en pistolskytteklubb eller är jägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in