2013-05-29, 19:59
Medlem
Audacias avatar
Käkar Citodon just nu efter en liten incident med Oxy, för att hålla "lågan brinnande" så att säga.
Har dock 2-3mg sub hemma.
Har inte tagit någon opiat/opioid sen i söndags, men funderar lite på att slänga i mig i alla fall en tredjedel av den del sub jag har. Aldrig någonsin tagit sub tidigare, så lite osäker.

Har krossat den till ett fint pulver.

Frågan är; Kan jag köra en tredjedel (cirka 0,7mg) nasalt utan några större risker? Och kommer jag känna något rusmässigt av det?
Citera
2013-05-29, 20:24
Medlem
moffekoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Käkar Citodon just nu efter en liten incident med Oxy, för att hålla "lågan brinnande" så att säga.
Har dock 2-3mg sub hemma.
Har inte tagit någon opiat/opioid sen i söndags, men funderar lite på att slänga i mig i alla fall en tredjedel av den del sub jag har. Aldrig någonsin tagit sub tidigare, så lite osäker.

Har krossat den till ett fint pulver.

Frågan är; Kan jag köra en tredjedel (cirka 0,7mg) nasalt utan några större risker? Och kommer jag känna något rusmässigt av det?
Om du är helt grön får du ut ett helt ok rus på 0.7mg, är du lite opianvan kommer det inte ge så mycket.
MVH
Citera
2013-05-29, 20:28
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffekoffe
Om du är helt grön får du ut ett helt ok rus på 0.7mg, är du lite opianvan kommer det inte ge så mycket.
MVH
Tackar för svaret!
Citera
2013-05-29, 20:43
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Tackar för svaret!

eftersom det gått några dagar sen du tog sisst så kommer du nog få ett rus på 0.7 sub
Citera
2013-05-29, 20:51
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
eftersom det gått några dagar sen du tog sisst så kommer du nog få ett rus på 0.7 sub
Ok, då tar jag det piano med resterande dos!
Hur lång tid tar det innan något känns? Tog för cirka 20-30 minuter sen och känner ingenting! :/
Har en dos kvar, cirka 0,7mg - 1mg, och undrar om jag ska ta den nu också?!
Kanske inte använde rätt teknik för att få medlet att stanna kvar i näsan, utan fick det att ramla ner i gommen, där biotillgängligheten inte är lika hög!?

Lite osäker och skulle behöva lite råd! Om man känner citrussmak i munnen, har man misslyckats med sitt nasala projekt då?
Senast redigerad av Audacia 2013-05-29 kl. 21:01.
Citera
2013-05-29, 21:41
Medlem
Audacias avatar
Man börjar ju undra över denna substans rykte.
Har nu dragit i mig (nasalt) cirka 2mg under den senaste timmen. Tog första linan (0,7mg cirka) för cirka 60 minuter sedan, sen en till lina (cirka 0,6 mg) efter cirka 30 minuter, och sedan sista linan (0,6-0,7mg) för cirka 20 minuter sedan, och känner ingenting speciellt alls!
Och då har jag inte tagit en enda opiat/opioid på cirka 75 timmar, och innan dess cirka 8 Citodon utspritt på cirka 5 dygn. Det borde göra mig ganska känslig. Jag känner mer av 2 Citodon oralt efter 1-2 dygn uppehåll, än dessa nu totalt nästan 2 mg Subutex krossade nasalt!

Då är frågan; Är jag överdrivet känslig för Kodein? Är jag överdrivet tolerant mot Buprenorfin? Är tiden för kännedom av Buprenorfin sjukt långdragen (1-? timmar)?

Mystiken tätnar!

Nota bene; Jag har aldrig tagit Buprenorfin tidigare!
Senast redigerad av Audacia 2013-05-29 kl. 21:44.
Citera
2013-05-30, 21:50
Medlem
siddyslickas avatar
Försämras sub om det ligger på en tallrik krossat några dagar? Tog uppskattningsvis 1,5mg utan tolerans för cirka en timme sedan, känner inte ett piss, pupillerna är inte ens förändrade.
Citera
2013-05-31, 12:32
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Har nu dragit i mig (nasalt) cirka 2mg under den senaste timmen. Tog första linan (0,7mg cirka) för cirka 60 minuter sedan, sen en till lina (cirka 0,6 mg) efter cirka 30 minuter, och sedan sista linan (0,6-0,7mg) för cirka 20 minuter sedan, och känner ingenting speciellt alls!
Och då har jag inte tagit en enda opiat/opioid på cirka 75 timmar, och innan dess cirka 8 Citodon utspritt på cirka 5 dygn. Det borde göra mig ganska känslig. Jag känner mer av 2 Citodon oralt efter 1-2 dygn uppehåll, än dessa nu totalt nästan 2 mg Subutex krossade nasalt!

Då är frågan; Är jag överdrivet känslig för Kodein? Är jag överdrivet tolerant mot Buprenorfin? Är tiden för kännedom av Buprenorfin sjukt långdragen (1-? timmar)?

Mystiken tätnar!

Möjligt att du kan vara en av de få som får ut mer morfin genom levern än vanligt!
Har du testat druckit grapejuice ett tag innan du tar kodeinet? Hur blir det isåfall?

Du har väl tagit oxycontin ett tag nu innan? Den förstör effekten av sub väldigt snabbt. Man brukar få vänta några veckor om man vill få någon effekt av subben(rus). Lika när man går på heroin under en tid och byter till oxy, då får man knappt någon effekt oavsett dos i princip.. Nu var det längesen jag fick något rus överhuvudtaget men tidigare var det så där iallafall..
Senast redigerad av Yohomie 2013-05-31 kl. 12:47.
Citera
2013-05-31, 13:51
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:

Mystiken tätnar!

Kände du inget allt senare heller? Min första gång tog det säkerligen 2 timmar innan ruset var i full gång.
Citera
2013-05-31, 14:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Försämras sub om det ligger på en tallrik krossat några dagar? Tog uppskattningsvis 1,5mg utan tolerans för cirka en timme sedan, känner inte ett piss, pupillerna är inte ens förändrade.

Nej det gör det inte.
Citera
2013-06-01, 08:56
Medlem
Har två oöppnade paket Norspan liggandes hemma som jag inte har testat ännu.

Går på oxycontin/oxynorm konstant både av sjukdomen jag har men även för den sköna känslan man får.
Läste om Norspan o att dessa blockerar effekten av oxycontin/norm under en längre tid. Så om det nu gör det kommer jag absolut inte testa Norspan.
Om så är fallet (att de blockar oxy) är min fråga: Om man ska slänga Norspan, kan man göra det direkt i soptunnan eller ska man göra som med mediciner i övrigt att lämna in dem på ett apotek för destruktion?
Citera
2013-06-01, 16:25
Medlem
Vilken benso(gärna inte alltför exotisk) är bäst för att blanda med sub för att nodda maximalt?
Använder xanax just nu och det funkar inte spec bra längre, jag har dock ingen tollerans på sub eller alprazolam just nu(5mån senast intag)

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in