2013-05-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja vad fan finns inget annat säga mer än att man tycker fruktansvärt synd om henne. Stackars människa.

tror inte någon människa vill vara i hennes kläder just nu.. och jag tror inte det är speciellt många som ens har en lite liten aning om hur fruktansvärt hon måste må..
Citera
2013-05-28, 18:58
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Efter endast fläckvis deltagande här i diskussionen sista dagarna ber jag om ursäkt för eventuellt är andren på bollen i detta men: Finns det inte en potentiell chans/risk att AN och KJ kan ha samarbetat? Att AN helt simpelt har lejt KJ?

Spinner vidare på min egen tråd och tänker att det är planerat sedan länge och att hunden är styckad i "träningssyfte"? VB var godtrogen enligt flera källor. Kanske lurades hon in i en fälla gillrad av KJ på uppdrag av AN. Han kan isåfall ha uppfattat "uppdraget" som hedervärt och stort och med den inställning han har till vapen och militära strategier anammat utmaningen.
Citera
2013-05-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681462

vad tror vi om detta?

En mamma som sörjer djupt
Men en fråga: visste mamman vem VB var hemma och studerade hos?
Tyckte hon om KJ? Märkligt att kalla honom kompisen då han är VB:s ex.
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Bodengrabb skrev sista inlägget 23 maj kl 16.29. Hur länge får man behålla mobilen när man anhållits vilket han gjorde 13.20.?
Sen tycker jag ordet grabb låter halvnördigt. Nåt som min farfar säger...

Det är nog bland det första polisen tar ifrån en.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Allt det här med hunden och påstådd styckning av densamme. Det kan låta sjukt, men inte sjukare än 90 % av skriverierna i tråden. Hunden påstås ha avlidit av att ha tuggat på elkablar. Hur visste de det? Såg någon incidenten? Ville man spara vet-tusenlappar men ändå veta, och karvade i den döda hunden för att försöka se om den var bränd innuti? Normala människor låter professionella obducera om de måste veta exakt dödsorsak. Visste de det? Jag menar bara att det, hur sjukt det än låter, kan finnas "förklaringar" till saker.

En hund älskar man som en familjemedlem, den "karvar" man inte i för att se om den var bränd inuti, varför skulle man det? Varför skulle man känna ett behov av obduktion om den dött av en olyckshändelse? Varför kastar man en död hund (styckad eller inte) i älven? Möjligen för att den inte ska komma i händerna på någon som verkligen kan obducera... Nä. Tycker din förklaring är någon förklaring.
Citera
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681462

vad tror vi om detta?
Att det enda intressanta för tråden var:
Citat:
Mamman berättar att hon ringde till Vacthareeyas mobil vid 21-22-tiden, men telefonen var avstängd. Hon trodde därför att hon sov över hos kompisen.
(den 4 maj)
Citera
2013-05-28, 19:00
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Det viktigaste är väl om det finns spår från BO på jackan (tröjan)

Det är såklart också viktigt men jag tänker snarare att om det är KJ's jacka så kommer han ha allvarliga problem med att förklara hur den hamnat i skogen.

Jag är också nyfiken på lite mer sammanhängande info om den här spaden. Den har ju varit på tal tidigare och idag har man hittat en spade. Det känns som ett hett spår. Eller har jag missat något?
Citera
2013-05-28, 19:00
Medlem
Citat:
Tittade på jackan som är hittad, en märkesjacka Dolce & Gabbana med märkesnamnet utskrivet på jackan med stor text. Den borde vara lätt att komma ihåg och med tanke på priset knappast en jacka man slänger utan vidare.

Det är ingen äkta Dolce Gabbana i mina ögon. Fina märkeskläder har ingen anledning att skrika ut att det är deras märke på jackorna. De där fejkade märkeskläderna har jag sett på de flesta resmål jag varit i, även i Thailand.

Tack för intressant läsning btw.
Citera
2013-05-28, 19:01
Medlem
FistOfFurys avatar
Är det någon annan som har noterat att KJs sommarstuga verkar ha en SKORSTEN, vilket bör indikera på det även finns någon slags kamin där inne...
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Tittade på jackan som är hittad, en märkesjacka Dolce & Gabbana med märkesnamnet utskrivet på jackan med stor text. Den borde vara lätt att komma ihåg och med tanke på priset knappast en jacka man slänger utan vidare.

Priset? Du tror att det är en äkta Dolce & Gabbana?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En mamma som sörjer djupt
Men en fråga: visste mamman vem VB var hemma och studerade hos?
Tyckte hon om KJ? Märkligt att kalla honom kompisen då han är VB:s ex.

hon vill enligt reportern inte säga någonting om KJ men pratar ändå om att VB skulle till en kompis för att studera o menar på att hon trodde att VB sov över där.. utan att bli direkt orolig (som jag uppfattar det)..
Citera
2013-05-28, 19:02
Medlem
Citat:
..och med tanke på priset knappast en jacka man slänger utan vidare.

Kopia? Thailand kryllar väl med klädkopior...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in