Citat:
Ursprungligen postat av abbe101
Är det fler än jag som upplever att köttdiskarna alltid är mer eller mindre tomma? Varit likadant i båda butikerna jag har i närheten i över ett halvår.
Nu handlar jag inte alltid kött hos Lidl, men jag brukar ändå ta en kik i köttdiskarna. Ibland har de extrapris på varor med kort datum, och då kan man göra riktiga fynd. Ett exempel är köttfärs för 25kr/kg. Hur som helst så tycker jag att köttdiskarna brukar vara ganska välfyllda. Jag upplever alltså inte att diskarna brukar vara tomma i mina butiker.
Citat:
Ursprungligen postat av benq1
Lidls sunlotion fick lika bra eller bättre betyg än dessa produkter i Råd och Röns test:
Cien Sun Lotion 70 - 45 kr
Lancaster Velvet milk sublime tan 70 - 325 kr
Garnier Ambre Solaire Light & silky 66 - 150 kr
Garnier Ambre Solaire Golden Protect 64 - 175 kr
Biotherm Lait solaire 20 - 290 kr
Kul!
Råd&Rön tar betalt för sina artiklar online, men här man kan läsa ett utdrag ur testet:
http://www.radron.se/tester/mat-halsa--skonhet/solskydd-skydd-faktor-30/
Citat:
Krämerna i testet är generellt sett dyrare än vad vanliga hudkrämer är. Några av dem kostar flera hundra kronor. Ett undantag är [Cien], som bara kostar 45 kronor för en 250 ml flaska, eller 18 kronor per deciliter. Den får dock mer än godkänt i betyg, klarade av UVA- och UVB-strålar lika bra som de dyrare krämerna, och den upplevs som lika behaglig att använda av testpanelen. Det visar att det går att göra solkrämer billigt, och anledningen till att solskyddskrämer är dyrare är nog helt enkelt att tillverkarna kan ta ut ett högre pris för dem. Testets dyraste krämer kostar ett par hundra kronor per deciliter. Det högre priset kan inte förklaras av testresultaten; de här krämerna var varken bättre eller sämre än de billigare krämerna
Online-versionen av texten hade varumärket bortklippt, jag fylle själv i Cien - Lidls märke.