2013-05-21, 21:15
Medlem
DingusMcDucks avatar
Detta kanske har tipsats om tidigare i tråden, men det är nytt för mig: nöt- kyckling- och grönsaksfond/-buljong i flytande form (ej koncentrerat). De är innehåller visserligen salt, men inga jästextrakt och annat skit. 12 kr/4 dl tyckte jag var ett hyfsat pris, och köpte en burk med nöt- och en med kycklingfond. Har inte testat ännu.
Citera
2013-05-21, 23:28
Medlem
DingusMcDucks avatar
Ett till: De ska tydligen börja sälja rökflis till veckan. Vet inte vilket/vilka träslag (hoppas på flera sorter), men oavsett vilket är det trevligt med lokala ställen som säljer rök-nånting. Jag skulle föredra större klumpar ved, men något är bättre än inget.
Citera
2013-05-22, 17:50
Medlem
Lidls sunlotion fick lika bra eller bättre betyg än dessa produkter i Råd och Röns test:

Cien Sun Lotion 70 - 45 kr
Lancaster Velvet milk sublime tan 70 - 325 kr
Garnier Ambre Solaire Light & silky 66 - 150 kr
Garnier Ambre Solaire Golden Protect 64 - 175 kr
Biotherm Lait solaire 20 - 290 kr
Citera
2013-05-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe101
Är det fler än jag som upplever att köttdiskarna alltid är mer eller mindre tomma? Varit likadant i båda butikerna jag har i närheten i över ett halvår.

Nu handlar jag inte alltid kött hos Lidl, men jag brukar ändå ta en kik i köttdiskarna. Ibland har de extrapris på varor med kort datum, och då kan man göra riktiga fynd. Ett exempel är köttfärs för 25kr/kg. Hur som helst så tycker jag att köttdiskarna brukar vara ganska välfyllda. Jag upplever alltså inte att diskarna brukar vara tomma i mina butiker.

Citat:
Ursprungligen postat av benq1
Lidls sunlotion fick lika bra eller bättre betyg än dessa produkter i Råd och Röns test:

Cien Sun Lotion 70 - 45 kr
Lancaster Velvet milk sublime tan 70 - 325 kr
Garnier Ambre Solaire Light & silky 66 - 150 kr
Garnier Ambre Solaire Golden Protect 64 - 175 kr
Biotherm Lait solaire 20 - 290 kr

Kul!

Råd&Rön tar betalt för sina artiklar online, men här man kan läsa ett utdrag ur testet:
http://www.radron.se/tester/mat-halsa--skonhet/solskydd-skydd-faktor-30/
Citat:
Krämerna i testet är generellt sett dyrare än vad vanliga hudkrämer är. Några av dem kostar flera hundra kronor. Ett undantag är [Cien], som bara kostar 45 kronor för en 250 ml flaska, eller 18 kronor per deciliter. Den får dock mer än godkänt i betyg, klarade av UVA- och UVB-strålar lika bra som de dyrare krämerna, och den upplevs som lika behaglig att använda av testpanelen. Det visar att det går att göra solkrämer billigt, och anledningen till att solskyddskrämer är dyrare är nog helt enkelt att tillverkarna kan ta ut ett högre pris för dem. Testets dyraste krämer kostar ett par hundra kronor per deciliter. Det högre priset kan inte förklaras av testresultaten; de här krämerna var varken bättre eller sämre än de billigare krämerna
Online-versionen av texten hade varumärket bortklippt, jag fylle själv i Cien - Lidls märke.
Citera
2013-05-23, 15:04
Medlem
2 frysta lobsters för 100kr är ju ett tips...
Citera
2013-05-28, 19:06
Medlem
Provcyklade precis en "engelsk" färdigrätt som heter "roasted chicken and potatoes with gravy" eller liknande. Helt ok enl mig som aldrig äter frysrätter. Det var en hel kycklingbröstfile, rostad potatis och lite andra tillbehör. Rätt smaklöst i början, men efter lite kryddning var den helt ok.
Köpte även en alfredo stenugnsbakad hawaiipizza som var över förväntan, den blir det definitivt inhandlad fler gånger.

4 tyskar av 7 möjliga i betyg för båda.
Citera
2013-05-28, 23:12
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkSol
Provcyklade precis en "engelsk" färdigrätt som heter "roasted chicken and potatoes with gravy" eller liknande. Helt ok enl mig som aldrig äter frysrätter. Det var en hel kycklingbröstfile, rostad potatis och lite andra tillbehör. Rätt smaklöst i början, men efter lite kryddning var den helt ok.
Köpte även en alfredo stenugnsbakad hawaiipizza som var över förväntan, den blir det definitivt inhandlad fler gånger.

Kötträtten i samma serie funkar också som bukfylla. Köttskivorna såg dock inte alls lika fina ut som på förpackningen, men det är ju sånt man får räkna med när man köper frysmat.
Citera
2013-05-29, 05:14
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Detta kanske har tipsats om tidigare i tråden, men det är nytt för mig: nöt- kyckling- och grönsaksfond/-buljong i flytande form (ej koncentrerat). De är innehåller visserligen salt, men inga jästextrakt och annat skit. 12 kr/4 dl tyckte jag var ett hyfsat pris, och köpte en burk med nöt- och en med kycklingfond. Har inte testat ännu.

Intressant, då jag har magsjukdom och kör på en diet där man blandannat undviker jästextrakt i produkter så var det ett välkommet nyhet, skall kollas där. Hur ser såna paket ut?

Inte alltid man orkar göra egna buljong

Edit: Hur smakade de? Om du nu hunnit smaka av
Senast redigerad av EastClintfood 2013-05-29 kl. 05:21.
Citera
2013-05-29, 10:23
Medlem
ManMannens avatar
Cheddarn som är på extrapris den här veckan var något av en besvikelse. Heatherwood, den svarta förpackningen, är bra mycket godare. Det var absolut inget fel på den här, men hade förväntat mig samma gudomliga smakupplevelse som infinner sig varje gång jag köper hem den andra sorten.
Citera
2013-05-29, 18:30
Medlem
Citat:

"Provcyklade"? Är det något slags nyord som jag inte förstår?

Hur som helst - är de två färdigrätterna av enportionskaraktär, ungefär som Familjen Dafgårds färdigrätter?

Från och med i morgon finns det våtdräkter för 199kr. Bra pris, och kul att ha så här till sommaren om man gillar vattensport.
Citera
2013-05-29, 19:24
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant, då jag har magsjukdom och kör på en diet där man blandannat undviker jästextrakt i produkter så var det ett välkommet nyhet, skall kollas där. Hur ser såna paket ut?

Inte alltid man orkar göra egna buljong

Edit: Hur smakade de? Om du nu hunnit smaka av

Klar glasburk med svart lock, 4 dl. 1,1 % salt (tyvärr, jag hade hellre saltat själv). Den innehåller någon sorts mysterieingrediens som de kallar "naturlig arom (innehåller mjölk)". Det där med innehåller mjölk tycker jag låter som att det knappast rör sig om jästextrakt. Den ingrediensen står sist i listan, så det är minst av den.

Jag har inte hunnit använda dem ännu, så kan inte bedöma smaken.
Citera
2013-05-29, 20:04
Medlem
Citat:

Provkörde också kycklingen, den var riktigt schysst med "frysmatmått" mätt!
Den andra var inte alls lika bra trots hög ambitionsnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in