2013-05-29, 16:03
Medlem
henkesss avatar
Kan karate tränaren som VB gillade vara D**** B********
och inte MB som folk snackade om? Han stämmer in bättre än MB fast inte lika gammal som MB.
Har gjort utbildning som jägarbataljon också om fakta stämmer.
Även lär han då vara en av dom troligen som träffat henne dom sista dagarna.
För hon var väldigt aktiv med att få sitt blåa bälte.
Gissar Polisen redan kollat upp hans alibi dock.
Senast redigerad av henkess 2013-05-29 kl. 16:07.
Citera
2013-05-29, 16:04
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
VB har kommenterat den där Josef*ns facebook bilder men det säger ju ingenting.

Nja det säger att dom hade nån relation till varandra, Nu kan man inte se hennes vänner men VB e inte vän med tex hennes pojkvän men hennes pojkvän e vän med flera andra thailändare som Vb också e vänner med, Jag va inne tidigt i tråden på att flera unga i boden har tagit bort VB som vän på FB efter att hon försvann...Bara en känsla jag har för en del vänskaper går inte ihop utan det verkar som folk tagit bort henne av nån anledning. Kanske efter tryck från AN med familj...
Citera
2013-05-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfLover
Ja finns det något obebott hus i släkten är det ju onekligen intressant.

Ull-Strumpa svarade mig också.
Hyr man så är det ju inget som blir kvar i någon släkt. Om man inte hyr vidare förstås.

Okej. Det spåret har nog nått vägs ände i så fall om det är så att gubben hyrde lägenhet.
Det stämmer inte riktigt med uppgifterna angående "heden" men jag väljer att sätta min tillit till "Ull-strumpa". Någon initierad Bodenbo kan ju korrigera om det känns aktuellt.
Citera
2013-05-29, 16:10
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kan karate tränaren som VB gillade vara D**** B********
och inte MB som folk snackade om? Han stämmer in bättre än MB fast inte lika gammal som MB.
Har gjort utbildning som jägarbataljon också om fakta stämmer.
Även lär han då vara en av dom troligen som träffat henne dom sista dagarna.
För hon var väldigt aktiv med att få sitt blåa bälte.
Gissar Polisen redan kollat upp hans alibi dock.

Måste vara den svåraste maskningen hittills.
Räcker med att du täcker för en bokstav i varje namn och sedan skriver du vad bokstaven står för.

H*ns <- Till exempel
Citera
2013-05-29, 16:12
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Jag sätter min peng på att det är någon, inte flera, som har
Utfört mordet. Denna har lagt ut armarna eller ställt dem mot väggen och skrivit någonting med blod på golvet, men det har inte med djävulsdyrkan eller folk som ser konstiga ut att göra.

Det är vad jag tror en normalsmart människa som har någon slags psykotiskt inslag i sitt beteende. Han kan mycket väl ha haft verklighetsförankring nog i att inte vilja bli upptäckt under dådet, men ha en stark vilja att det han har gjort ska upptäckas och att det ska chocka. Texten har med sannolikhet ett helt klart syfte för honom, som är 100% vettigt i det tillståndet, men delvis även för att det ska väcka mer uppmärksamhet.

Händerna tror jag är mer någon slags troféer. Jag tror att hans syfte är att händerna aldrig skulle hittas, men att resten skulle det.
Jag tror inte att BO är utvald pga något annat än tillgänglighet. Han kan ha haft mycket bra inblick i hur hon rörde sig/levde, men det har nog inte med henne personligen att göra.
Han ville göra detta och det var planerat.
Citera
2013-05-29, 16:14
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Med torso menas konventionellt en kropp utan armar, ben och huvud.

Edit: Naturligtvis hann någon före. Jag kan lägga till att den antika skulpturala torso som det pratas om i ett tidigare inlägg, vanligen har korta bitar av armar och ben.

Ok konstigt då att benen var av vid knä ?Om jag ej missuppfattat det
Citera
2013-05-29, 16:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det bekräftat att de spelade lördagen den 4:e, vet vi när de spelade den dagen? Det vore intressant att veta för att jämföra med tiden då VB sägs blivit upplockad av KJ.

Team Ferret ska ha stängt sin hemsida för ett tag sen, vilket också är rätt skumt. Kanske går att luska ut tidpunkt på något sätt.

Någon mer här som vet något om detta och isf vilken tid? Kan det rent av vara så att dom försöker sätta dit KJ för denna sjuka gärning och nämde detta med spaden för att rikta ännu mer bevisbörda mot KJ?
Citera
2013-05-29, 16:15
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det är tyvärr bara ett rykte, ingen vet om det är sant. Det vore bra att få mer information om det här... tänk att polisen nu måste värdera alla som kommer in med sådana utsagor... vad som är sant och falskt om en kille som är så udda att man kan fästa på honom alla slags beteenden...

Ett rykte brukar ha någon form av sanning tror jag
Citera
2013-05-29, 16:16
Medlem
Jättefin karta ni har gjort! Bra om man kunde få in vilken av alla dessa master gav ut en sista signal mot VB's mobil. Är helt oteknisk och tänker inte ge mig in i den tekniska diskussionen, undrar dock om man kan med säkerhet säga exakt vilken mast det var samt hur långt sträcker sig signalerna? Tänker på storleken på området som varje mast täcker upp, går det att få reda på?
Citera
2013-05-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Nä, men det är ju allmänt känt att VB:s mor och AN inte kom överens. Dessutom så har det stått i tråden att KJ och dennes far, behandlade VB illa. Eftersom thais tar sånt där jäkligt personligt, så kanske VB:s mor vill skydda sin dotter och hamnar i bråk med dessa personer.

AN, KJ och KJ:s far, någon av dem ledsnar och vill få tyst på VB:s mor och har ihjäl VB.

Behandlade KJs far VB illa? Det har jag i så fall missat. Vet du varför han behandlade henne illa? Och på vilket sätt?
Citera
2013-05-29, 16:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag har försökt att få hjälp att få tag i Team Ferrets logga för att jag ville kolla den utanför tråden, men det verkar svårt.

Är det någon som har en bild på Team Ferrets logga?
Citera
2013-05-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
vart fann du ett relevant SATANISTSPÅR i dessa två?

Kolla bilderna! Kors i pannan osv. Plus att hon benämner sig som SATANIST i sin facebooklogg. Jag är ganska säker på att hon är iaf nära släkt med KJ och att hon även kände offret... Om hon dessitom har skrivit redan den 8/5 att offret är "DEAD" som någon påvisat så borde det vara högintressant!

Någon som kan uttala sig om hennes uttalande om att offret skulle vara "Dead" den 8/5? Länk? Källhänvisning? Jag har sett en bild på een misstänktes fb där han söp till med den ovan nämnda satanistbruden. Det var innan den stängdes ner. Då uttalade sig en förargad farmor (som jag uppfattade det) och hennes fb är:

www.facebook.com/majlis.jo*ansson.79

*=h

Någon Bodeninsatt som kan förklara släktbanden lite tydligare?

Kanske har jag missuppfattat att de är helsyskon. Men då borde de vara halvsyskon alt. kusiner. De tillhör iaf samma umgänge och den mördade har kopplingar till dem!

Min känsla säger mig att den misstänkte som verkar ha en aspergerdiagnos är helt besatt av just döden och dödandet i sig. Att han har en aspergerdiagnos och har just det specialintresset skapar en farlig kombination, SÄRSKILT i samband med berusning av div slag. Jag är insatt i detta med diagnoser och jag vill absolut inte missuppfattas med att jag skulle mena att aspergare är lika med känslokalla mördare. Men med detta specialintresse den misstänkte har... som han kanske även delar med satanistbruden... vill jag mena att han är mycket trolig som gärningsman. Har han dessutom styckat sin hund som folk säger att han själv påstått. Så har han även ett intresse för att stycka varelser. Det spelar ingen roll om han inte mördade hunden.. det är mycket sjukt att stycka sin döda hund oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in