2013-05-29, 15:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Du verkar inte veta hur thailändare är eller fungerar? De är sådana överlag. Snälla och tror gott om andra . Det är deras kultur. Slår du en thailändare på käften så kommer han le mot dig och undra varför du gjorde så.
För det första är jag ganska säker på att du beskriver det thailändska kulturella förhållningssättet rätt naivt. Att man utåt ler och undviker konflikter betyder inte nödvändigtvis inte att man är naiv, alltid tror andra om gott, och inte kan ge igen. VB kunde dessutom fullt klart fräsa till mot personer som hon tyckte var taskiga mot henne. Men viktigare är att man ska akta sig noga för att göra VB till någon sorts schablonbild av Thailändskan. För det första kom hon hit när hon var 12 år, och har alltså tillbringat hela sin tonårstid, som vanligen är den som präglar den kulturella identiteten, i Norrbotten, inte i Thailand. För det andra var hon uppenbart intresserad av matte och fysik, vilket de flesta svenska tjejer inte är, och än mindre de flesta thailändska. Och förd det tredje gick hon alltså inte omkring och log till alla, utan föredrog i vart fall mycket ofta att dra sig undan och vara för sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
frågar dig eftersom du verkar ha någorlunda koll på "satanister" i övrigt, OM detta skulle röra sig om en ritualgrej (ev satanisk ritual) o dessa 9 knivhugg faktiskt bildar ett mönster som inte är en slump... vad är det för jävla mönster? (ursäkta en obefogad svordom)
vilka "sataniska" mönster har 9 punkter? eller har vi övriga symboler som ingår i ritualer där 9 "hugg" skulle kunna utgöra ett mönster?
vi tänker lite generellt?

Quoterar här för att detta med satanistfrågan tas upp.

Någon som reagerar på KJ:s syster som verkar ha sadlat om till satanist. Denna syster verkar vara helsyskon till KJ och stå honom nära. Hon har förmodligen fått sitt nya satanistiska jag då hon träffat en satanistpojkvän. Min personliga åsikt är att de ser psykiskt labila ut men det tror jag ju iofs att alla som dras till extrema sektliknande "religioner"...

www.facebook.com/josephine.jo*ansson.96

*=h

checka även in hennes pojkvän

www.facebook.com/cristian.p*aso

*=a

och sist av allt... denna bilden på turtorduvorna...

http://i43.tinypic.com/20hn7o0.jpg

Kanske har KJ följt lillasysters fotspår och verkligen attraheras av döden. Kanske var KJ inte helt ensam?

Endast spekulationer här...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
En sak jag som ger mig en tankeställare är varför GM högg av händerna..
Kan VB ha gjort motstånd? Rivit så hud har kommit under naglarna?
Eller har det med någon form av straff?

Jag googlade chop off hands och första hiten var något om något med Islam.
Hudud heter det tydligen.
Nu vill jag inte säga att det är muslimer hit och dit, SD bla bla bla..
Men kan ju bara vara någon som har plockat upp de och försöker se ut som något religiöst, vad vet jag. Vet inte ens varför jag tog upp det men..

Det har man ju hörtalas om att dom stjäl och blir påkommen så ryker en hand eller sådär.

Finns det andra anledningar varför man avlägsnar händerna ifrån kroppen?

EDIT:
Att låtsas få en muslimsk koppling när bara någon procent av thailändarna är muslimer känns lite långsökt.
Citera
2013-05-29, 15:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jomen, om jag vill tömma en på blod så lär jag ju inte bry mig om hur grisigt det blir?

Kackerlackor är väl svåra att döda?
Man kan stampa på dom men det överlever ändå.. kan det vara så att AN har försökt få bort VB förut men det gick inte? Anlitade någon kunnig denna gång?
Dra mig i håret när jag går för långt
Säg inte det, du kanske befinner dig i en bostad.
Ett alternativ är att du, av nån anledning, är ute efter att plåga BO, stasar armarna, sågar av händerna och sen släpper avsnörningen.
Det kan bli en långsam död, typ som att sätta en kanyl och låta det rinna, åderlåtning.
Citera
2013-05-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Kanske lastbilsmekaniker....?

Ja, vem jobbar som det? Har glömt när det nämndes i tråden. :-)
Citera
2013-05-29, 15:28
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag vet inte om det diskuterats förut (hinner inte läsa alla inlägg i denna enorma tråd) men det är konstigt om hon skulle skriva på Facebook att hon ska ut på en motionsrunda och sedan till en kompis, när hon en timme senare blir hämtad av kompisen. Ändrade hon sig eller varför åkte han och hämtade henne? Det mest logiska skulle väl varit att hon förenade nytta med nöje, dvs. att hon gick/joggade hem till honom?

Min teori är att hon liksom många andra ogillar att springa på asfalt
Citera
2013-05-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Ja, vem jobbar som det? Har glömt när det nämndes i tråden. :-)
vb's far tror jag
Citera
2013-05-29, 15:30
Medlem
henkesss avatar
Vatchareeya Bangsuan posted:
osu!
jag vill börja träna i luleå. Har tränat en termin med sensei m*** b***. Få man veta om när träning för hösttermin börja och träningstider?

Det där var 2012, hon slutade allså träna karate med MB förra året?
För att träna med F****** på karateklubben i luleå detta år.
Varför började folk blanda in MB om det var nästan 1 år sedan hon slutade
hos han.
Citera
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
från 8 maj :

Inte syskon, dom delar bara ett av sveriges vanligaste efternamn
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Att låtsas få en muslimsk koppling när bara någon procent av thailändarna är muslimer känns lite långsökt.

Läs vad jag skrev för fan.. jag sökte inte någon koppling till muslimerna.
Kan ju vara någon som har plockat upp det och försöker få det att se ut som något religiöst.
Seriöst.. läs för fan
Citera
2013-05-29, 15:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag har ställt samma fråga vid 2 tillfällen och har i Pm fått till svar att farfadern avled på ett älderboende på gammelängsgatan som ligger strax nedanför fyndplatsen. Det har också hävdats av någon att han skall ha bott vid "Heden" som är ett villaområde strax väster om kraftstationen vid väg 356, riktning Älvdalen.

Det vore intressant att veta hur nyligen farfadern bodde där "Heden" och om huset fortfarande tillhör släktenför jag antar att det är ett ställe som är väl bekant för KJ. Om det står obebott och släkten fortfarande har detta ställe så borde det kollas upp av polis.
Det vet Skatteverket, om det inte är före -91, tror jag.
Citera
2013-05-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
från 8 maj :

Skrev hans syster så??? I så fall borde polisen ta en närmare titt... Minst sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in