2013-05-29, 14:57
Medlem
PSG vill ha Di Maria enligt Marca, övergångssumman kommer landa på drygt 25 miljoner euro.

Monacos ägare är fan löjligt rik; hans dotter fick en Ö i president för 117 miljoner euro.

https://twitter.com/SocialRMadrid/status/339616415520800768/photo/1
2013-05-29, 15:02
Avslutad
Suarez nära en övergång till Real Madrid

http://se.sillyseason.com/fotboll/premier-league/liverpool-fc/artiklar/real-madrid-nara-varvning-av-luis-suarez
2013-05-29, 15:10
Moderator
zanteras avatar
Blir oerhört tungt för Liverpool om de tappar Suarez. Främst för att jag inte ser att de ska kunna ersätta honom med en spelare av samma kaliber. Den kan säkert få 2-3 riktigt bra spelare för de pengarna, men förra säsongen var Suarez skillnaden i många matcher.
2013-05-29, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

http://se.sillyseason.com/fotboll/premier-league/liverpool-fc/artiklar/real-madrid-nara-varvning-av-luis-suarez

Falcao till Monaco och Cavani för dyr såklart blir det då Suarez. Tror han är rätt sugen, roligare land och troligtvis ett fotbollsförbund som inte hatar honom, vad har han fått typ 20 matchers avstängning men 0 röda?

Higauin till Arsenal eller Juventus?

Stannar Benzema?

Riktar dom in sig på Bale nu?

Blir riktiga Champions utmanar om dom värvar smart och blir av med en del stagnerade spelare som tex Kaka, Coentrao och dylikt.
2013-05-29, 15:19
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
PSG vill ha Di Maria enligt Marca, övergångssumman kommer landa på drygt 25 miljoner euro.

Monacos ägare är fan löjligt rik; hans dotter fick en Ö i president för 117 miljoner euro.

Köpte inte galningen en fashionabel takvåning på Upper East Side för några hundra miljoner åt henne också? Har något minne av att det stod något om det i New York Times för en tid sedan. Minns inte huruvida det var relaterat till hans engagemang i Monaco däremot.

-

Real Madrid gör ju faktiskt rätt i att göra sig av med en drös av spelare. Kaka, Albiol, Pepe och Adan är ju spelare som definitivt kan ersättas med bättre. Att sedan Carvalho gick var väl logiskt.

Coentrao däremot är väl ruskigt duktig i sina bästa stunder, så frågan är om det var ett så klokt val.
Senast redigerad av svulle 2013-05-29 kl. 15:21.
2013-05-29, 15:23
Medlem
Heureuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Falcao till Monaco och Cavani för dyr såklart blir det då Suarez. Tror han är rätt sugen, roligare land och troligtvis ett fotbollsförbund som inte hatar honom, vad har han fått typ 20 matchers avstängning men 0 röda?

Higauin till Arsenal eller Juventus?

Stannar Benzema?

Riktar dom in sig på Bale nu?

Blir riktiga Champions utmanar om dom värvar smart och blir av med en del stagnerade spelare som tex Kaka, Coentrao och dylikt.

Fan sitter och tänker på samma sak, denna sommar kommer nog handla jävligt mycket om Real Madrid.

Higuain drar ju, så någon måste de ju värva och som sagt, och nu ser det ju jävligt svårt ut att få Cavani. Det lutar nog åt Suarez, jävligt mycket också.
Och som du skrev, är ju inte kul att spela i land där man är landets mest hatade person typ.

Higuain går inte till Arsenal iaf.

Benzema stannar.

Bale är jävligt svårt att säga någonting om. Tror nog han stannar i s*urs ändå..
2013-05-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Bales agent smörar för Real i deras eget fanzine Marca:

Det är självklart ingen direkt skräll att han är sugen på en affär för sin klient, men då det där nya kontraktet som skulle skrivas på med Spurs samtidigt dröjer blir man ju lite orolig. Ska han säljas nu i sommar tycker jag dock det i så fall vore bäst att göra det så tidigt som möjligt - inte vänta till slutet av augusti som med Modric förra året - så att man kan anpassa sitt transferfönster därefter.

Min gissning är att man slutligen får igenom köpet av Leandro Damião och att han även kompletteras av någon mer rutinerad David Villa-typ (även om jag har svårt att se att det blir just han) oavsett vad som sker med Bale. Säljer man Bale behöver han dock givetvis ersättas samtidigt som pengara man skulle få öppnar för ytterligare förstärkningar på andra postioner.

Agenten har sagt att hans ord blivit tagna ur sitt sammanhang. Jag tror dock att Barnett är mycket sugen på att skeppa iväg Bale för cirka 700 mille, det blir en fin pension det.

Undrar dock om Bale är lika sugen med att dra redan. Jag tror att det blir som det redan pratats om. Bale skriver på nytt kontrakt, får en lön runt 130k-150k pund i veckan, stannar tills nästa sommar och sedan drar till Real.

Om inte Spurs får på en pangsäsong (1-3 placering och någon vunnen cup), då kan han kanske stanna ännu längre med rätt värvingar.
2013-05-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkaisme
Agenten har sagt att hans ord blivit tagna ur sitt sammanhang. Jag tror dock att Barnett är mycket sugen på att skeppa iväg Bale för cirka 700 mille, det blir en fin pension det.

Undrar dock om Bale är lika sugen med att dra redan. Jag tror att det blir som det redan pratats om. Bale skriver på nytt kontrakt, får en lön runt 130k-150k pund i veckan, stannar tills nästa sommar och sedan drar till Real.

Om inte Spurs får på en pangsäsong (1-3 placering och någon vunnen cup), då kan han kanske stanna ännu längre med rätt värvingar.

Man kan ju omöjligt veta vad som försiggår i Bales huvud, men min känsla är precis som du säger att att han inte har speciellt bråttom iväg - även om han uppenbarligen gärna vill till Real tids nog - och har nog inget emot att stanna i alla fall ett år till. Jag har svårt att se att det blir några Modric-fasoner, som ju mer eller mindre tvingade fram en affär och på så sätt skapade en infekterad relation till fansen. Fast i slutändan handlar väl allting om Real kommer med ett tillräckligt stort bud eller inte...

Att det står så mycket om det i tidningarna för tillfället är sannolikt en reaktion av att Marca och liknande Real-medier vill ha något att kontra Barcelonas Neymar-affär med.
2013-05-29, 16:07
Medlem
Jontalinens avatar
Hur mycket man än må ogilla Spurs hoppas jag nästan Bale stannar. Fint med klubblojalitet och han är så pass förknippad med sitt lag.

Suarez är inte värdig en klubb som Real Madrid, borde skeppa det aset till Ryssland eller någonstans där man slipper se honom.
2013-05-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

"25 miljoner euro plus en av Real Madrids yngre spelare(Jese eller Alvaro Morata). Spanjorerna skulle dock få behålla rätten att köpa dessa två tillbaka."

Låter det inte som en riktig skitdeal för Liverpool? Nästan för dåligt för att det ska kunna vara någon sanning.
Enligt rykten så kräver Liverpool _minst_ €45 miljoner för honom.

Om Suarez skulle ryka(räknar med att Carroll ryker). Vem skulle Liverpool kunna värva då som backup? Kanske köra med Sturridge och Borini en säsong och hoppas på det bästa?
2013-05-29, 16:18
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Suarez är inte värdig en klubb som Real Madrid, borde skeppa det aset till Ryssland eller någonstans där man slipper se honom.

Håller med, håller inte ens på Real ändå blir jag äcklad av tanken att Suaréz skulle springa runt i den vita tröjan.
2013-05-29, 16:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Samma Twitter-konto säger:

Citat:
AS Monaco have put a £25.7m transfer offer on the table for Real Madrid star Angel Di Maria. (Le 10 Sport)

Jag är förvånad över att någon vill köpa di Maria för över €20m. Det är ju bara att tacka och ta emot om någon vill köpa honom för det.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-29 kl. 16:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in