2013-05-29, 10:44
Medlem
Olympians avatar
Jag har talat med folk i Kärnans styrelse som fått reda på den här nyheten via Aftonbladet. Hur kan ni seriöst vara så här efterblivna?
2013-05-29, 10:45
Medlem
UMs avatar
Kontakt med Kärnan och aktiva grupper i Hbg är tagen sedan länge.

Sen är det väll ingen hyperskräll att ståplats inte är något av värde för er. Ni står trotts allt på en jävla sittplatsektion.
2013-05-29, 11:23
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Jag har talat med folk i Kärnans styrelse som fått reda på den här nyheten via Aftonbladet. Hur kan ni seriöst vara så här efterblivna?

De har kontakt med tHIFo.
2013-05-29, 11:24
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Kontakt med Kärnan och aktiva grupper i Hbg är tagen sedan länge.

Sen är det väll ingen hyperskräll att ståplats inte är något av värde för er. Ni står trotts allt på en jävla sittplatsektion.
Du verkar inte ha speciellt mycket koll, de har endast haft kontakt med tHIFo och de har hållt det hemligt.
2013-05-29, 11:53
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Men var har det direkt snackats om att vi är i samma division som Malmö gällande bidrag till supporterkulturen? Jag har inte snackat om det i alla fall, så vet inte om jag har missat det. Snackar du om blogginlägget på Bakgatan häromveckan?

Jag har sagt det förut och och jag säger dett nu, vi har en äldre supporterskap än Malmö(syftar på att vi har en mer Britisk influenserad supporterkultur) och inte lika nyutvecklad så jag ser inte oss som mer bidragande än Malmö till Svenska supporterkulturen även om jag helt ärligt föredrar den vi har sju dagar i veckan.

Och sen att vi känner oss som Skånes stolthet så får det tyckas vad det vill om det, har inga direkta problem att folk ifrågasätter det men det är väl inget som vi kommer sluta upp med att profilera oss som.
Ert supporterskap eller supporterkultur är inte äldre än vår i Malmö. Det är rent ut sagt skitsnack. Låter som du svalt lite av er historierevisionism på bakgatan du med.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Fan vad låg närvaro jag haft härinne, vägs dock upp med fulltalig närvaro på samtliga matcher denna säsong bortsett från träningslägret i USA. Hursomhelst vill jag sammanfatta säsongsinledningen supportermässigt på ett sätt; Jag hatar vår nya arena. Inte bara på grund av akustikproblematiken utan för att den är allt Råsunda inte var. Mina farhågor besannades, jag sa tidigare att det aldrig mer kommer bli samma sak att gå på fotboll igen men att det skulle bli såhär illa vågade jag inte ens föreställa mig. Jag känner stor sorg över detta och trots att jag kommer fortsätta gå vart vi än spelar så måste jag säga att det känns som att en del av min passion slocknat. Att man kunde ha så starka känslor för en plats...
Kul att du är tillbaka!
2013-05-29, 11:57
Medlem
Mycket bra manifestation.

Olympian: Det verkar som du vill ha ståplatsreducering, förtstår inte riktigt ditt resonemang?
2013-05-29, 11:59
Medlem
Chew1907s avatar
Va? Jag skrev att vi körde en Brittisk influenserad läktarkultur. Skrev det väldigt, väldigt knepigt så förstår att du missförstod mig. Jag menade bara att vi fortfarande till stor del håller i det. Det var allt, jag menade inte att vi var före er med läktarkultur. Har faktiskt ingen aning vem som var först så tänker inte ge mig in på det, har själv bara varit med sedan 2001 så det är inget jag tänker debattera om.

Menar helt enkelt att vi fortfarande håller fast i det Brittiska till stor del och inte har den sydeuropeiska kulturen som ni är influenserade av.

Och äldre menar jag då i Sverige där det mest är sydeuropeisk influenserade läktare nu för tiden.
Senast redigerad av Chew1907 2013-05-29 kl. 12:09.
2013-05-29, 11:59
Medlem
Knappt lönt att kontakta heif i en sån här fråga ändå. Deras ståplats är nästan alltid obefolkad och man har ju ingen ståplats i förebildslandet England så varför ska man ha det här? Viktigare att fokusera på judas-Thern som spelat i klubben en säsong.
2013-05-29, 12:01
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Du verkar inte ha speciellt mycket koll, de har endast haft kontakt med tHIFo och de har hållt det hemligt.
Då är det tHifo som brister och in MFF.

Olympian: "Hur kan thifo seriöst vara så här efterblivna?"
2013-05-29, 12:04
Bannlyst
Problemet är att dom inte kontaktat Olympian.
2013-05-29, 12:32
Medlem
theblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
En liknande banderoll fanns på Stadion på 90-talet med den blev senare förbjuden i början av 2000-talet i samma veva som det ansågs att dödskallar/Sydstatsflaggor och annat icke-PK inte var ok på läktarna.

Den har inget med någon gruppering att göra. Kan tänka mig att den syftar på att Djurgårdsklacken är "mental", "oxtokig" osv.
Den bakgrund jag vet är att det finns en rätt oseriös ramsa där man skriker schizophrenia och knuffar på alla runt om kring sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Problemet är att dom inte kontaktat Olympian.
Tror Olympian är som Zonkan (för dom Djurgårdare som vet).
2013-05-29, 12:40
Medlem
GalnasteGunnars avatar
Vi i HIF kontaktade malmö ifjol för att göra en gemensam aktion mot SvFF men malmö sa nej.

Dom vill inte komma på förbundets dåliga sida tydligen... Äckelmalmö

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in