2013-05-29, 09:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Ah my bad. Ja i princip fast det är långt från optimalt.
Hur stor är publikkapaciteten efter ombyggnaden?

Vilken är HIFs reservarena om Olympia inte går att spela på?
2013-05-29, 09:41
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tjafsas det fortfarande om huruvida HeIF gjort något betydande avtryck i den svenska supporterkulturen?

Tydligen... Börjar bli lite pinsamt. Känns lite som när Gais inför 2012 pratade om att man skulle ta en europa plats och inom 3 år slåss om guldet...
2013-05-29, 09:44
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Usch, den där lösningen såg inte särskilt trevlig ut ur ett supporterperspektiv. Hur fungerar det för er under säsongerna då Olypmia renoveras (2-3 säsonger)? Det känns väl knappast som att det alltid kommer gå att spela match där, även om de skulle renovera vissa delar i taget och minska publikkapaciteten så måste det väl anses vara en byggarbetsplats?

Norrköping gjorde det. Vet att 2008 när vi mötte dem borta så var deras kortsida under konstruktion så man flyttade klacken till långsidan.

Troligtvis bygger man en läktare åt gången, så övriga kan vara öppna under tiden.
2013-05-29, 09:46
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Tydligen... Börjar bli lite pinsamt. Känns lite som när Gais inför 2012 pratade om att man skulle ta en europa plats och inom 3 år slåss om guldet...
Det pinsamma är väl ditt gnäll på oss hela tiden. Sluta läs helt enkelt om det inte faller dig i smaken. Jag kommer inte och tvivlar på att andra kommer sluta skriva för att du tycker det är pinsamt.

Gå och hoppa till pippi långstrump istället.
2013-05-29, 09:48
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Usch, den där lösningen såg inte särskilt trevlig ut ur ett supporterperspektiv. Hur fungerar det för er under säsongerna då Olypmia renoveras (2-3 säsonger)? Det känns väl knappast som att det alltid kommer gå att spela match där, även om de skulle renovera vissa delar i taget och minska publikkapaciteten så måste det väl anses vara en byggarbetsplats?
Det mesta ska göras under uppehåll så det ska inte påverka jättemycket, undantaget ska vara runt södra där det kommer vara som en byggarbetarplats och den lär ju vara helt avspärrad.

Men jag har inte hört något om att vi kommer få spela på annan ort pga. bygget men det går ju bara sia om i förhand.
2013-05-29, 09:54
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur stor är publikkapaciteten efter ombyggnaden?

Vilken är HIFs reservarena om Olympia inte går att spela på?
Olympia ska rymma 15-15 500 platser efter ombyggnaden.

Vet inte om det har ändrats men 2011 vet jag att Swedbank i Malmö var första och andra var Örjans vall i Halmstad.
2013-05-29, 10:04
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Det pinsamma är väl ditt gnäll på oss hela tiden. Sluta läs helt enkelt om det inte faller dig i smaken. Jag kommer inte och tvivlar på att andra kommer sluta skriva för att du tycker det är pinsamt.

Du får skriva och tycka precis vad du vill. Jag bara säger att som utomstående så kan jag inte förstå hur Helsingborgare på något sätt kan anse sig själva spela ens i samma division som Malmö vad gäller bidrag till supporterkulturen.

HeIF känns verkligen som skånes motsvarighet till Gais. Lillebrorsan som aldrig kan acceptera att han är lillebror.

Citat:
Gå och hoppa till pippi långstrump istället.

Jag sysslar inte med sådant, och hade jag fått bestämma så hade vår klack slutat med det också. Den ramsan/dansen/whatever är direkt pinsam! Inte på samma nivå som när HeIF kallar sig Skånes stolthet, men ändå rätt pinsamt.
2013-05-29, 10:10
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Du får skriva och tycka precis vad du vill. Jag bara säger att som utomstående så kan jag inte förstå hur Helsingborgare på något sätt kan anse sig själva spela ens i samma division som Malmö vad gäller bidrag till supporterkulturen.

HeIF känns verkligen som skånes motsvarighet till Gais. Lillebrorsan som aldrig kan acceptera att han är lillebror.

Jag sysslar inte med sådant, och hade jag fått bestämma så hade vår klack slutat med det också. Den ramsan/dansen/whatever är direkt pinsam! Inte på samma nivå som när HeIF kallar sig Skånes stolthet, men ändå rätt pinsamt.

Du tycker inte att det är pinsamt att er trumma låter mer än er sång match ut och match in också? och att det trummas hela matchen genom? Nästan Syrianska nivåer på det där de har orkester på läktaren.
2013-05-29, 10:11
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:

Men var har det direkt snackats om att vi är i samma division som Malmö gällande bidrag till supporterkulturen? Jag har inte snackat om det i alla fall, så vet inte om jag har missat det. Snackar du om blogginlägget på Bakgatan häromveckan?

Jag har sagt det förut och och jag säger dett nu, vi har en äldre supporterskap än Malmö(syftar på att vi har en mer Britisk influenserad supporterkultur) och inte lika nyutvecklad så jag ser inte oss som mer bidragande än Malmö till Svenska supporterkulturen även om jag helt ärligt föredrar den vi har sju dagar i veckan.

Och sen att vi känner oss som Skånes stolthet så får det tyckas vad det vill om det, har inga direkta problem att folk ifrågasätter det men det är väl inget som vi kommer sluta upp med att profilera oss som.
Senast redigerad av Chew1907 2013-05-29 kl. 10:14.
2013-05-29, 10:18
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Du tycker inte att det är pinsamt att er trumma låter mer än er sång match ut och match in också? och att det trummas hela matchen genom? Nästan Syrianska nivåer på det där de har orkester på läktaren.

Framför allt stör jag mig på att tomten som står vid trumman inte kan hålla takten för fem öre och gång på gång håller en alldeles för hög takt i många låtar, alternativt ökar takten allt eftersom vilket för att det blir helt galet snabbt efter ett litet tag...

Men att den låter mer än sången? Inget jag har märkt så mycket av, men jag brukar ju stå på läktaren och inte framför tv:n, så vi kanske inte har samma bild.
2013-05-29, 10:36
Medlem
Olympians avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article16860822.ab

Mupparna har tydligen utlyst en "gemensam aktion mot ståplatsreducering" utan att diskutera eller ens informera Kärnan om saken. För att en sådan aktion ska få genomslagskraft kan det krävas en betydligt bättre förankring bland supportrarna. De flesta HIFare kommer förmodligen inte vara intresserade av att göra något gemensamt med pedofilälskarna och fokus kommer att ligga på annat håll än på en kommande ståplatsreducering.

Känns som någon sorts fälla för att de ska kunna peka på oss som att vi skulle ha brutiot den "gemensamma" aktionen, men vi har uttryckt vår ståndpunkt i den här frågan på en hel del matcher tidigare.
Senast redigerad av Olympian 2013-05-29 kl. 10:43.
2013-05-29, 10:41
Medlem
UMs avatar
Haha. Du har inte mycket koll du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in