Citat:
Ursprungligen postat av
pihlbaoge
Du får skriva och tycka precis vad du vill. Jag bara säger att som utomstående så kan jag inte förstå hur Helsingborgare på något sätt kan anse sig själva spela ens i samma division som Malmö vad gäller bidrag till supporterkulturen.
HeIF känns verkligen som skånes motsvarighet till Gais. Lillebrorsan som aldrig kan acceptera att han är lillebror.
Jag sysslar inte med sådant, och hade jag fått bestämma så hade vår klack slutat med det också. Den ramsan/dansen/whatever är direkt pinsam! Inte på samma nivå som när HeIF kallar sig Skånes stolthet, men ändå rätt pinsamt.
Men var har det direkt snackats om att vi är i samma division som Malmö gällande bidrag till supporterkulturen? Jag har inte snackat om det i alla fall, så vet inte om jag har missat det. Snackar du om blogginlägget på Bakgatan häromveckan?
Jag har sagt det förut och och jag säger dett nu, vi har en äldre supporterskap än Malmö(syftar på att vi har en mer Britisk influenserad supporterkultur) och inte lika nyutvecklad så jag ser inte oss som mer bidragande än Malmö till Svenska supporterkulturen även om jag helt ärligt föredrar den vi har sju dagar i veckan.
Och sen att vi känner oss som Skånes stolthet så får det tyckas vad det vill om det, har inga direkta problem att folk ifrågasätter det men det är väl inget som vi kommer sluta upp med att profilera oss som.