2013-05-29, 01:14
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.picbadges.com/badge/2780175/

Här är en sajt på airsoft-gängets tema "fallen angel" samt att KJ kallade sig "commander" under spelet 11 maj, enligt en fågel.

Kanske finns det något märke som påminner om "tatueringen" som GM gjorde på VB?
Citera
2013-05-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag tror inte alls det är omöjligt att det är en annan GM man ska leta efter, men tror du verkligen det är AN? Varför skulle man mörda någon och sedan sätta sig klockan 4 på morgonen (antagligen efter man har styckat personen) och skriva "Kanske INTE i livet!!". Är det inte väldigt idiotiskt? Om det är hon hade hon lika gärna kunnat skriva "Jag mördade henne och styckade henne så hon är inte längre i livet!!". Varför skulle någon vilja avslöja sig själv så mycket? Jag tror dessutom inte (hoppas iallafall inte det) att polisen är så kassa att de inte har gått igenom ANs alibi extremt noga och verkligen varit säkra på att hon inte är inblandat, innan de låtit henne passera som möjlig GM.

Ja jag har faktiskt ingen aning varför hon skrev det.
Låter ifall som att hon är riktigt okontrollerbart arg, förbannad och saknar impulskontroll. En 47 årig kvinna (osäker på hennes ålder) skriver ut det offentligt lite här & var på facebook. Ser bara till min egna mammor/alla andras mammor så skulle ingen jag känner få för sig att vräcka ur sig sådana saker. Men okej, NEJ, jag tror inte att hon personligen gjorde det!

Känns som att hon kan vara inblandad på nått sätt, men har vattentätt alibi. Möjligtvis finns det andra personer i AB´s kretsar som också "hatade" henne. Så jag tror man kan leta lite djupare i familjen B**G.

-Kan KJ haft någon kompis som varit "betuttad" i VB? Som visste att hon var i Bodsvedjan denna kväll?
-Personen som är GM, visste ju uppenbarligen att VB var hos KJ. Stod säkert och väntade på att hon skulle röra sig hemmåt/spionerade.

Jag börjar vara mer & mer övertygad om att KJ inte är GM.
Citera
2013-05-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Såg TV4s inslag där kriminologen uttalade sig om att det kan vara så att man har riktat in sig på fel gäringsman.

Jag har en teori: Det har frammkommit att KJ har en eventuell aspbergerdiagnos, godeman, inte fullföljt skolan, gått nån yrkeshögskola m.m. Dvs: Kanske inte världens smartaste man.

Dom personer som jag har träffat som har Aspberger/eller liknande diagnos. Har saknat detaljförmåga för att organisering av ex. ordning, reda, tänka på ALLA detaljer.

Om K.J är gäringsmannen, njae...tror det är högst osannolikt att han skall ha kunnat anordna detta på ett sånt smart sätt så till och med polisen är vilseledd.

Tror vi söker en smart, beräknande man, som har sinne för detaljer, som har lyckats sopa bort alla spår, INGA tydliga spår...finns!
Som GW sa - Vi har tagit mannen inom 48 timmar MAX.

Har vi det???
Nope!
Åklagarna, klättrar efter halmstrån!

Vad tror ni andra??

Plocka in AN! Omedelbums....Personen hon anmälde, tror jag har nått med detta att göra, eller inom den kretsen!

Som jag skrev tidigare så är jag lite fundersam kring antal gm, funderar fortfarande om lagmedlemmarna i airsoftlaget alternativt nåt annat gäng som KJ umgås med? Vittne om mycket trafik av ungdomar till KJs stuga. Kan vara att KJs roll var att locka till sig offret och någon annan styrt upp resten. KJ verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan direkt, klarar inte av att hålla i sina egna pengar men förbrylla hela norrbottenspolisen? Bros b4 hoes?
Citera
2013-05-29, 01:21
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt, spaden kan ju vara den som han lånade. Det kan ju vara svårförklarligt.

Men varken repet eller jackan kan ju redan nu, utan att de hunnit analysera detta, påvisa att KJ är körd, så det måste vara spaden.

Eller om det är så djävla dumt att det är kombinationen av två ting som knyter KJ till brottet?

Spaden = KJ via airsoftpolarna
Jackan = VB

Men som sagt, så pass djävla dum kan man inte vara, då kunde han lika gärna droppat ett visitkort inne i huset.
Citera
2013-05-29, 01:22
Medlem
Kranbilsattacks avatar
Det här garaget är likt det som syns på aftonbladet, men det här garaget har portar dock.

https://maps.google.se/maps/myplaces?ll=65.822178,21.66822&spn=0.001167,0.0052 52&ctz=-120&t=h&z=18&layer=c&cbll=65.822318,21.667582&pano id=LEnJMOrG3_FeVeE0eXvdLA&cbp=12,83.53,,2,-0.64

Och det är ju i närheten av Garnisonsgatan 59 som OY skrev först.
Senast redigerad av Kranbilsattack 2013-05-29 kl. 01:25.
Citera
2013-05-29, 01:23
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Om K.J är gäringsmannen, njae...tror det är högst osannolikt att han skall ha kunnat anordna detta på ett sånt smart sätt så till och med polisen är vilseledd. Tror vi söker en smart, beräknande man, som har sinne för detaljer, som har lyckats sopa bort alla spår, INGA tydliga spår...finns!

Vad tror ni andra?? !

På vilket sätt har han vilselett polisen? De lyckades ju snoka reda på honom och han är dessutom nu misstänkt.

Kroppsdelarna är tydliga spår. Tycker du förövrigt att kroppsdelarnas placering tyder på att en överbegåvad individ har placerat dem där? Hade han velat att de skulle hittas eller chockera folk så hade han säkert kunna göra något värre med t.ex. huvudet, och mest troligtvis placerat alla delarna på samma ställe.

Förövrigt så tror jag att han har bränt kläder och annat brännbart i sommarstugan. Det är ju iaf troligt att anta det, och att han har åkt dit just efter gärningen. Kan finnas en hel del godis i den där sommarstugan- dessutom är den fortfarande avspärrad och det är knappast av en slump.
Citera
2013-05-29, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kriminolog: Det är fel person man gripit. "Pojkstackaren."

.
Ja du, man kan klippa och klistra och förvränga innebörden av vad han verkligen sa. Du borde bli politiker eller journalist.

Ha sa inte det du har citerat.
Citera
2013-05-29, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Som jag skrev tidigare så är jag lite fundersam kring antal gm, funderar fortfarande om lagmedlemmarna i airsoftlaget alternativt nåt annat gäng som KJ umgås med? Vittne om mycket trafik av ungdomar till KJs stuga. Kan vara att KJs roll var att locka till sig offret och någon annan styrt upp resten. KJ verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan direkt, klarar inte av att hålla i sina egna pengar men förbrylla hela norrbottenspolisen? Bros b4 hoes?

Det låter som en rimlig teori!
Finns det nån hemsida för Airsoftlaget? (Bor i Boden så kan luska lite om medlemmarna, och se om jag kan få fram nått).
Citera
2013-05-29, 01:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranbilsattack
Det här garaget är likt det som syns på aftonbladet, men det här garaget har portar dock.

https://maps.google.se/maps/myplaces?ll=65.822178,21.66822&spn=0.001167,0.0052 52&ctz=-120&t=h&z=18&layer=c&cbll=65.822318,21.667582&pano id=LEnJMOrG3_FeVeE0eXvdLA&cbp=12,83.53,,2,-0.64

Bra jobbat, där har vi det. Portarna är öppna på aftonbladets bild,

EDIT;http://goo.gl/maps/Il8u9

Jag hade ju markerat rätt plats på andra kartan, dock satt markören över fel byggnad.
Senast redigerad av OY 2013-05-29 kl. 01:28.
Citera
2013-05-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Brottsplatsen kan man nog klara sig utan om man kan binda MGM till mordet med annan teknisk bevisning. Nu kan jag minnas fel men jag undrar om inte det var fallet med Helenémordet? Någon annan kanske minns annorlunda, men där var i vart fall, bland annat, fingeravtryck från GM konstaterade på tejp och plastsäckar som kroppen återfanns i och han dömdes. Tror inte man lyckades konstatera vart hon dödades.

Ja,är ju detta som gör mig frusterad om man inte lyckas binda gärningsmannen eller dom till brottet.

Undrar om en lögndetektor hade avslöjat den häktade ??
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-29 kl. 01:29.
Citera
2013-05-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranbilsattack

oh yezz. Kollar man noga på aftonbladets bild så skulle det kunna vara så att samtliga portar är öppna av någon udda anledning. (knepig linje överst i öppningen)
Citera
2013-05-29, 01:28
Medlem
Jag har följt tråden, media och själv deltagit i sökandet med mps. VB har jag träffat men endast sagt hej till så detta fall engagerat mig. Men ända från början då KJ tagits upp så har det varit något som stört mig. Jag tänker ofta tillbaka på tiden då jag själv jobbade med personer främst med AS och enligt mig, trådens alla källor (tveksamma i många fall) samt en egen källa så lutar det mot att KJ har något form av neuropsykiatriskt funktionshinder. Självklart går detta inte att ta för en sanning. Men om jag nu gör det antagandet ändå..

I princip alla som jag jobbat med hade haft väldigt svårt att tänka i så många steg som ett mord av denna karaktär kräver. Därav tror jag inte att KJ har utfört detta på egen hand. Statistiken visar dock på att styckmord extremt sällan sker med flera gärningsmän inblandade. Vilket har diskuterats flitigt i tråden tidigare. Dessa två, enligt mig, logiska resonemang leder mig till att iallafall ha ett öppet sinne för att KJ kan vara oskyldig.

Jag är medveten om att det finns ännu mer som pekar på att KJ är gärningsmannen. Och det mest logiska med den kunskapen som vi har just nu vore att köpa det. Samtidigt släpper inte den extremt irriterande känslan som jag har av att något inte stämmer. Jag vill egentligen inte nämna det men jag får känslan av att någon annan vinner på att KJ åker dit. Någon som vet mycket om KJ och kände VB. Men jag har ingen aning om vem detta skulle kunna vara.

Detta stör mig mycket "Polisen uppger att man redan tidigt i utredningen fick ett eller två tips om just platsen där kroppsdelarna hittades, men att det inte prioriterades." (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16811811.ab)

Diskussioner i tråden har också behandlat frågan om GM vill att delarna skall hittas. Kan gm ha tipsat om fp själv? I så fall varför?.. I min mening finns där några olika alternativ till att GM vill att kroppen skall hittas. Det ena är en känsla av skuld över att ha lämnat VB lemlästad i skogen, vilket ej behöver betyda att GM är villig att erkänna brottet. Det andra är att GM vill öka misstanken för att KJ är GM. Ett ytterligare alternativ kan vara att GM känner stolthet och vill visa upp sitt verk.

Jag ber om ursäkt för detta långa inlägg men det är fortfarande massor som jag skulle vilja nämna och nysta. Slå gärna hål på mitt sätt att tänka här så slipper jag kanske den gäckande känslan av att något inte stämmer =).
Senast redigerad av Bluecupboard 2013-05-29 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in