2013-05-24, 08:33
Medlem
Någon som kan svara på var den svarta Pickupen är ? Den gripnes familj ska tydligen inte äga någon eller var pickupen bara falskt för att skicka polisen på annat håll än dom? Eller en vän som ägde den? Sedan så påstår en annan vän att en annan viss person som ni har påstått äger en pickup tydligen inte alls ska äga en...
Senast redigerad av Roggah 2013-05-24 kl. 08:36.
Citera
2013-05-24, 08:37
Medlem
LaScalas avatar
Jag tror vi alla vill veta motivet till varför han dödade henne.
Om han fortsätter att neka så är ju risken stor att vi aldrig får veta.
Tror ni det kan bli så?
Det har ju hänt förr, jag tänker på E*a M*agnussonmordet där GM tog med sej motivet in i döden.
Citera
2013-05-24, 08:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hur känner offret och den gripne varandra?
Läs sammanfattningen. Den gripne/anhållne har tidigare haft ett förhållande med VB och är, vad jag förstått, en av de sista som sett henne vid liv. Han skulle ha skjutsat hem henne på kvällen men hade druckit och VB fick gå hem istället. Allt enligt KJ (Den gripne/anhållne) själv vad jag förstått.

Men, som sagt, det finns en bra och nyligen uppdaterad sammanfattning via länk i första inlägget.

Det osar onekligen katt om KJ och hans agerande. Ska bli intressant att se vad som framkommer de närmsta dygnen och om åklagaren kommer att begära honom häktad.
Citera
2013-05-24, 08:38
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jadå, jag kan gott erkänna att jag skulle kunna ta till dödligt våld om jag ser nån plåga ett djur.
Men sen styckningen? Njae..

Lite svårt att säga så här rakt ut att man skulle göra det. Men absolut om jag skulle se någon som är på väg att mörda en person och bara jag kunde stoppa det så skulle jag absolut ta till våld, sen om jag råkade döda den personen av misstag och självförsvar. Men oavsett anledning så är det nog ingen roligt känsla därefter.. Uschh
Citera
2013-05-24, 08:40
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tror vi alla vill veta motivet till varför han dödade henne.
Om han fortsätter att neka så är ju risken stor att vi aldrig får veta.
Tror ni det kan bli så?
Det har ju hänt förr, jag tänker på E*a M*agnussonmordet där GM tog med sej motivet in i döden.

Jag är rätt säker på att KJ kommer neka in i döden...han är högst sannolikt för feg och vek för att stå för det han gjort.
Citera
2013-05-24, 08:41
Medlem
Nå kan någon svara på det om pickupen? Ingen av era misstänkta ska tydligen äga en pickup enligt en nära vän till mig.. Sedan så känner jag en som är nära MB släkt
Senast redigerad av Roggah 2013-05-24 kl. 08:43.
Citera
2013-05-24, 08:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Någon som kan svara på var den svarta Pickupen är ? Den gripnes familj ska tydligen inte äga någon eller var pickupen bara falskt för att skicka polisen på annat håll än dom? Eller en vän som ägde den? Sedan så påstår en annan vän att en annan viss person som ni har påstått äger en pickup tydligen inte alls ska äga en...

Någon profil här i tråden har berättat att det var vänner till hen som var nyfikna på polisens närvaro vid fyndplatsen, de vännerna färdades i en svart pickup.
Citera
2013-05-24, 08:44
Medlem
Någon som kan verkligen styrka det om hunden? Är ni vänner till den gripne eller bara hört av vänner som lika väl kan vara skitsnack och rykten
Citera
2013-05-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon profil här i tråden har berättat att det var vänner till hen som var nyfikna på polisens närvaro vid fyndplatsen, de vännerna färdades i en svart pickup.

Okey.. så inte någon H-A bil eller den andra som ni misstänker/misstänkte då? H-A brukar ju ha pickuper va ? Någon skrev om H-A tidigare men det kanske bara var skitsnack då för att verka lustig? Kunde ha skrivit ihop båda inläggen men jaja
Senast redigerad av Roggah 2013-05-24 kl. 08:50.
Citera
2013-05-24, 08:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatlyktan
I DAG: 09.00: Polisen i Boden håller presskonferens om mordet på Vatchareeya – Aftonbladet sänder LIVE. Vad kan det handla om? Är identifieringen av offret färdig?

Polisen har redan gått ut med att de vet att det är hon eftersom utseendet på t.ex. huvudet stämmer väl med foton på henne. DNA-kontrollen är bara formalia.
Citera
2013-05-24, 08:54
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Polisen har redan gått ut med att de vet att det är hon eftersom utseendet på t.ex. huvudet stämmer väl med foton på henne. DNA-kontrollen är bara formalia.

Tandstatus är väl det snabbaste sättet annars?
Citera
2013-05-24, 08:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av Wera8888
Om hon nu lämnat kompisen med en icapåse innehållande kurslitteratur och denna utsaga kommer från kompisen, så finns det ingen som helst anledning för kompisen att inte nämna det för polisen, och ingen anledning för polisen att inte nämna det i media. Det är viktig information - just hur en person ser ut strax innan försvinnandet och vad hon bär med sig. Så, varför är inte detta med i media? Därför tror jag inte riktigt på pås-historien.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen kan mycket väl hålla den här detaljen för sig själv.
Nu har jag listat ut varför KJ berättade om påsen.
Han har såklart planterat den gula Ica-kassen med kalsipperna.
Kalsingarna har han snott för nån annan, alt köpt och preparerat innan han placerade ut kassen.

Är det inte briljant, så säg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in