2013-05-28, 23:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Lalajlaj" Vem har bekräftat knivhuggen?

"Enligt uppgift till Expressen hade hon före styckningen blivit knivhuggen – och huggen på kroppen bildar ett sorts mönster som gör att man har fattat misstankar om ett ritualmord.

– Hon hade huggits nio gånger med en kniv, berättar en uppgiftslämnare"

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/

Nu är det ingen bekräftelse från polis eller åklagare, så man bör ta kvällsdrakarnas påstående med en lastbil med salt. Ritualmord jo men visst. Helt osannolikt enligt min uppfattning och man kanske käkat svamp på redaktionen eller läst här. Nu fattas rubriken skriven text i blod också, så kan man väl slå igen AB och co sen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-28 kl. 23:49.
Citera
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En till fågel har slagit sig till ro i örat.

Tack för att du delar med dig och dina ovärderliga insatser i tråden.
Citera
Medlem
Tarutos avatar
Vet någon om den här "blodskriften" på golvet är i sitt original, eller har möjligen polisen försökt tvätta bort blodet så gott det går? Om så är fallet, vilket är rimligt, då borde väl polisen veta vad det har stått innan det blev svårläsligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Igen då så får man analys svar på tidigare prover på fredag enligt åklagarmyndigheten, så innan dess kanske man inte vet så mycket.
Sen detta fynd i dag ska testas först om det är blod sen vilket blod och vidare vems blod.

Går det inte väldigt snabbt idag att avgöra om något är blod? Sen tar det väl tid att avgöra om det är människoblod eller djurblod, vems det är osv.
Citera
2013-05-28, 23:45
Bannlyst
Min spontana gissning är att det finns blod på spaden eller repet. Men det är ju värt rätt lite om KJ inte lämnat spår på prylarna. Så länge hans polare inte kliver fram och vittnar om att ha lånat exakt en sån spade.
Vidare har jag hört att man hittat något i en av bilarna. Möjligen blod då, som man sannolikt får svar på fredag angående.

Om Akrobatens info gäller något tidningarna känner till är det ju själva fan att jag inte kollade efter i dag, för jag har nog bättre ingångar där...

Spår på jackan, någon?
Citera
2013-05-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
JAG STÅR FÖR DET HÄR
han står för att han gjort detta hemska brott
Citera
2013-05-28, 23:46
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Går det inte väldigt snabbt idag att avgöra om något är blod? Sen tar det väl tid att avgöra om det är människoblod eller djurblod, vems det är osv.

Det tar väl typ några sekunder att se om det är blod?( eller är jag helt CSI förstörd? ) Men vems det är tar väl längre tid förstås.
Citera
2013-05-28, 23:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taruto
Vet någon om den här "blodskriften" på golvet är i sitt original, eller har möjligen polisen försökt tvätta bort blodet så gott det går? Om så är fallet, vilket är rimligt, då borde väl polisen veta vad det har stått innan det blev svårläsligt.

Eller om någon lustigkurre varit där och ristat in det i efterhand.
Citera
2013-05-28, 23:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Om det är blod går nog ganska snabbt och om det är humant eller inte bör väl teknikerna ta reda på själva genom analyser, men det går inte på en kvart eller så. Sen ska det fastställas vems blod det är då är det nog så att SKL kommer in i bilden. Så nej, så snabbt går det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Det tar väl typ några sekunder att se om det är blod?( eller är jag helt CSI förstörd? ) Men vems det är tar väl längre tid förstås.

Det är inte jämförbart med CSI eller andra länder som England tex där dom har en hel del som inte vi har här då det gäller kriminalteknik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, vi vet inte om det är rätt garage markerat, jag har gjort kartan, ingen har opponerat sig, dock har jag två gånger förtydligat att jag inte vet om det är rätt garage. Tilläggas kan att avståndet stämmer med "ungefär mitt emellan", samt visuellt ser det ut att kunna vara det garaget med tanke på träd och övrig bebyggelse.

mvh

Kan du länka till den "senaste" kartan med garaget markerat? Jag är alldeles för trött för att leta (och har en alldeles för liten skärm med alldeles för stora fingrar)..
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
han står för att han gjort detta hemska brott
EXAKT
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Min spontana gissning är att det finns blod på spaden eller repet. Men det är ju värt rätt lite om KJ inte lämnat spår på prylarna. Så länge hans polare inte kliver fram och vittnar om att ha lånat exakt en sån spade.
Vidare har jag hört att man hittat något i en av bilarna. Möjligen blod då, som man sannolikt får svar på fredag angående.

Om Akrobatens info gäller något tidningarna känner till är det ju själva fan att jag inte kollade efter i dag, för jag har nog bättre ingångar där...

Spår på jackan, någon?

Det finns ju telefon och mejl, de har säkert inte gått och lagt sig, prova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in