2013-05-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Mycket jävla trams i den här tråden, tappat lusten att läsa här längre. Sidorna bara ökar med trams.

Iallafall varför har inte dödsorsaken släppts officiellt än? Skulle den inte dyka upp i måndags?
jo men hon dog väl av 9 knivhugg
Citera
2013-05-28, 23:17
Medlem
Av den bilden man har idag och de fynd man gjort så tyder mycket på att det va ett planerat mord med någon form rituellt inslag.
Och inte det vanligare scenariot av ett dödsförlopp där börjar med ett gräl och där sedan gärningsmannen i raseri har ihjäl personen.

Där va ganska uppenbart att mördaren inte hade för avsikt att gömma de olika kroppsdelarna, förutom dom saknade händerna som förmodligen bär på nån form av spår som gärningsmannen vill undanröja.. tex. spår på att VB va bunden runt händerna eller att hennes naglar kunde avslöja DNA från mördaren eller kanske spår från terräng,jord och plats.

Och givetvis är dagens fynd intressanta.. med spaden och rep som låg slängd på taket på ett garage inte långt från KJ´s lägenhet.

Då det tidigare frammkommit att en ev. spade hade lånats ut till den misstänkte.
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-28 kl. 23:25.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
jo men hon dog väl av 9 knivhugg
Nej, dödsorsaken är inte släppt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Som tur är sprids inte allt polisen får omedelbart till Flashback.

Ibland är det tur att det sker omvänt, det som kommer fram här sprids till polisen, skulle inte förvåna mig om de fått en AHA genom att läsa här, så himla smarta kan de väl ändå inte vara så att de klarar ett sånt här fall på egen hand.
Citera
2013-05-28, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, dödsorsaken är inte släppt.

Strypt gissar jag på. Sedan styckad.
Citera
2013-05-28, 23:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men en här inne hjälpte till att hitta kroppsdelarna. Det gjorde inte polisen. Så visst är FB bra ibland. Att MB hamnat under luppen får han skylla på sin fru.

Det är sant att Flashback och internet i allmänhet kan vara en fantastisk tillgång och hjälp, men en gräns måste dras någonstans och vi har alla en uppgift att hålla oss inom ramarna för vad som är rimligt att utsätta någon för i "jakten på sanning". MB har gåtts igenom grundligt och jag motsätter mig inte att man i början diskuterade honom, men då inget nytt framkommit och polisen inte vidtagit några ytterligare åtgärder ser jag det som onödigt och skadligt att fortsätta eka rykten fram och tillbaka och således demonisera personen som så vitt vi vet kan vara helt oskyldig och kommer få lida av ryktesspridningen länge.
Citera
2013-05-28, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Knappast omvänt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Av den bilden man har idag och de fynd man gjort så tyder mycket på att det va ett planerat mord.
Och inte det vanligare scenariot av ett dödsförlopp där börjar med ett gräl och där sedan gärningsmannen i raseri har ihjäl personen.

Där va ganska uppenbart att mördaren inte hade nån avsikt att gömma de olika kroppsdelarna, förutom dom saknade händerna som förmodligen bär på nån form av spår som gärningsmannen vill undanröja.. tex. spår på att VB va bunden runt händerna eller att hennes naglar kunde avslöja DNA från mördaren eller kanske spår från terräng,jord och plats.

Och givetvis är dagens fynd intressanta.. med spaden och rep som låg slängd på taket på ett garage inte långt från KJ´s lägenhet.

Då det tidigare frammkommit att en ev. spade hade lånats ut till den misstänkte.

Kanske inte så viktigt, men vi glömmer att man också hittat spår på en loftgång, kan ju ha bekräftats vara spår av mänskligt blod?
Citera
Medlem
Citat:

+ 9 st knivhugg, det är väl dementerat?
Citera
2013-05-28, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske inte så viktigt, men vi glömmer att man också hittat spår på en loftgång, kan ju ha bekräftats vara spår av mänskligt blod?

Absolut. Kan mycket väl vara VBs blod man hittat.
Citera
2013-05-28, 23:21
Medlem
highfives avatar
Efternamnet på mopedisten som hittade jackan klingar inte så väl i mina öron. Finns en del att förtälja, men det får i så fall bli en i en annan tråd.
Citera
2013-05-28, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
+ 9 st knivhugg, det är väl dementerat?
Hon kunde ha varit död innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto