2013-05-26, 01:27
Medlem
blackfaces avatar
Gav Froch 7 ronder och Kessler 5. Bra match.
Citera
2013-05-26, 01:30
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Gav Froch 7 ronder och Kessler 5. Bra match.
Hade det också 7-5 till Froch men Froch vann fler klara ronder än Kessler. Froch gav allting i sista, var så nära att stoppa Kessler. Cred till båda, grym fight.
Citera
2013-05-26, 22:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Haha nice! Själv har man tvåtusen på Froch via beslut Lycka till vi som bettat. Får hoppas att inte Kessler vinner via beslut då, då loosar vi alla

HELVETE! Då är man alltså 1000 spänn fattigare. Hoppade upp av glädje i slutet på elfte ronden då Kessler fick vittring när han hade Froch i gungning. Hur som helst, vilken fight alltså. Underbar vacker på ett brutalt sätt. Tolfte ronden var Kessler bara någon sekund från att bli stoppad. Såg ut som att domaren var på väg att hoppa in. Glad att han inte gjorde det utan lät Kessler överleva. En eloge till båda....vilken jävla haka Froch har alltså. Jag hade också 7-5 till Froch. Fattar inte hur en domare hade Froch som segrare med 118-110. 115-113 och 116-112 som de två andra domarna hade som resultat är siffror som speglade matchen.

Vill gärna se Ward mot Froch II nu. Tror dock inte Froch har särskilt stor chans mot Ward. Andre Ward är på en annan nivå.
Citera
2013-05-27, 07:19
Medlem
Libérées avatar
Bettade inget, men skulle jag gjort det så hade jag lagt pengarna på Froch via KO. Trodde att Kesslers totalt 10-15 ronder på fyra år i kombination med Frochs fantastiska uppåtkurva skulle bli för mycket för dansken, men han stod emot bra. Dock var jag något överraskad över hur svårt Kessler hade att absorbera kobrans slag, ibland flög han ju över halva ringen - samtidigt som britten återigen visade prov på vilken fantastisk haka (och pokerface) han innehar! Starkt av Kessler att komma igen i 10:e och även efterföljande rond, 12:e var ju rent boxningsgodis som fick avrunda vad som verkar ha varit en magisk afton i O2 Arena. På mitt 'poängkort' vann britten med 116-112.

Grymt avundsjuk på er som var där, det är inte ofta fighter av denna kaliber arrangeras i Europa. Väntar på en rapport ifrån tatan.
Citera
2013-05-27, 11:36
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Hade det också 7-5 till Froch men Froch vann fler klara ronder än Kessler. Froch gav allting i sista, var så nära att stoppa Kessler. Cred till båda, grym fight.
Hur mycket gav dina investerade 2000?
Citera
2013-05-27, 16:29
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Hur mycket gav dina investerade 2000?
Oddsen var 2,37 så blev en vinst på ungefär 2700 kr Så ändå ganska stabil utdelning, hade svårt att se att Kessler skulle ta ett beslut i England och det såg man ju resultatet av litegrann med att en domare hade det 118-110. Var dock orolig i slutsekunderna, domaren var nästan påväg att stoppa fighten.
Citera
2013-05-27, 21:10
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Oddsen var 2,37 så blev en vinst på ungefär 2700 kr Så ändå ganska stabil utdelning, hade svårt att se att Kessler skulle ta ett beslut i England och det såg man ju resultatet av litegrann med att en domare hade det 118-110. Var dock orolig i slutsekunderna, domaren var nästan påväg att stoppa fighten.
Jafan det var ingen dålig utdelning, jag höll Froch också som favvis.. även fast jag gillar Kessler mer.

Så vem möter Froch näst nu månntro?
Citera
2013-05-28, 21:30
Medlem
tatans avatar
Svårt att ha en bättre helg en den jag har haft.
Haft Froch som en av mina favoriter i boxning sen jag såg han emot Jermain Taylor va någon här på forat som inte gillade matchen alls och beskrev Froch som en sopa som tålde hur mycket stryk som helst och något om att man kunde slänga ett kylskåp i huvudet på han och tur hade han med.
kan hålla med att han är ingen Roy Jones men jävlar va hård han är.
Det finns väl ingen anledning att inte gilla Kessler heller.

Viket jävla tryck det var på arenan annat än när jag var i Karlstad för några år sen.
Varje smäll Froch fick in var det öronbedövande.
Bra för matcher var det med strax efter vi satt oss var det dags för Anthony Yigit hade inte en aning om att han skulle boxas så det var en positiv överraskning vilken hårding han mötte sen då kika in http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=373987&cat=boxer RESPEKT!!

Det enda som var negativt att kolla på boxning live var att det kändes som ronderna var hälften så långa jämfört med att kika på tv.
Kommer definitivt bli fler boxning weekends i framtiden.

Bara jag som tycker att man förstör upplevelsen med att satsa pengar på matcher?
Citera
2013-05-28, 22:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Svårt att ha en bättre helg en den jag har haft.
Haft Froch som en av mina favoriter i boxning sen jag såg han emot Jermain Taylor va någon här på forat som inte gillade matchen alls och beskrev Froch som en sopa som tålde hur mycket stryk som helst och något om att man kunde slänga ett kylskåp i huvudet på han och tur hade han med.
kan hålla med att han är ingen Roy Jones men jävlar va hård han är.
Det finns väl ingen anledning att inte gilla Kessler heller.

Viket jävla tryck det var på arenan annat än när jag var i Karlstad för några år sen.
Varje smäll Froch fick in var det öronbedövande.
Bra för matcher var det med strax efter vi satt oss var det dags för Anthony Yigit hade inte en aning om att han skulle boxas så det var en positiv överraskning vilken hårding han mötte sen då kika in http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=373987&cat=boxer RESPEKT!!

Det enda som var negativt att kolla på boxning live var att det kändes som ronderna var hälften så långa jämfört med att kika på tv.
Kommer definitivt bli fler boxning weekends i framtiden.

Bara jag som tycker att man förstör upplevelsen med att satsa pengar på matcher?
Härligt härligt, måste också ta mig till en stor boxningsfight någon helg. Har faktiskt aldrig sett någon fight live förutom UFC när det var i Globen. Men är betydligt mer taggad på att se boxning live.

Jag vågar nog säga att Froch har den bästa hakan i boxning idag, alltså han tog rena left hooks som Kessler knockade Green brutalt med. Han var skadad några ggr men tyckte Kessler var den som påverkades klart mest av Frochs power.

Håller med att det kan förstöra upplevelsen om man verkligen uppskattar en boxare, typ som du med Froch. Då tycker jag inte satsade pengar behövs och det förstör bara upplevelsen. Däremot om det är boxare man inte hejar på så tycker jag det är ett bra sätt att tjäna lite extra cash på om man kan boxning. Ibland har bettingbolagen noll koll, som när de gav Rigondeaux 3 ggr pengarna mot Donaire. Sånt bara måste man utnyttja.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-28 kl. 23:01.
Citera
2013-05-29, 09:44
Medlem
tom-joness avatar
Ibland upprepar historien sig. Pancho Villa var Filippinernas första boxningsvärldsmästare och superstjärna i ringen, han hade blomkålsöra på höger öra. Samma har Filippinernas stora stjärna idag, alltså Manny Pacquiao. Blomkålsöra på högra.
Den originella Kid Chocolate på 1920/30-talet hade en avslagen framtand. Dagens Kid Chocolate, Peter Quillin, hade samma framtand utslagen (visserligen fixad numera).
Ett par intressanta observationer bara.

Jo det var en hårding Yigit mötte. Men kolla in en av Mitchells motståndare, Billy Smith. Han är hård på riktigt. Stoppad bara 8 ggr på 140 kamper. Han är en känd journeyman i UK. Hade en brorsa som också var fighter men som tog livet av sig om jag inte minns fel.

Fast det är ju skillnad på dagens och gårdagens fighters vad gäller hårdhet. De var gjorda av annat virke förr i tiden helt enkelt. Kolla bara på gamla welterchampen Jack Britton. Endast 1 KO-förlust på 344 fighter under 25 år, och det var i hans tredje match.

Hårding #1. Läser en bok om Harry Greb just nu, läser den för andra gången. Sitter typ med öppen mun och bara skakar på huvudet åt denne man. Har inte funnits och kommer aldrig finnas nån som honom. Helt sjukt vad han åstadkom under sin karriär. Jag har kanske skrivit om honom här förut, det minns jag inte, men måste göra det igen. Det är så synd att ingen vet hur det såg ut när han fightades. Trots att han gick 300 pro-fighter så är han den ENDA av dåtidens champs som inte finns filmad i nån match. Det ryktas att det ska finnas en film i London men ingen vet var den är.
Hursomhelst, för att sammanfatta kort. Greb var en kort mellanviktschamp som fightades mot vemsomhelst, närsomhelst, varsomhelst. Oavsett viktklass. Det fanns 8 klasser på den tiden, Greb drog fram som en tornado i de 3 tyngsta (mellan-lätt tungv.-tungvikt). 1917 gick han 37 fighter, vann 35. 1919 gick han 45 fighter, vann allihop! Ofta mot världsklass motstånd. Han mötte 11 (elva!!) Hall-Of-Fame boxare, besegrade alla. Han gick ofta upp mot tungviktare trots att han själv bara vägde runt 160lbs, han besegrade ALLA tungviktare han nånsin mötte. Den store Gene Tunney, som ju var den som till slut lyckades besegra Jack Dempsey (2ggr), hade endast 1 förlust under hela sin karriär på 82 fighter. Mot vem? Mot mellanviktaren Greb såklart. "Greb handled Tunney like a butcher hammering a Swiss steak." Som man skrev på den tiden. Jack Dempsey, den fruktade tungviktskungen, vägrade möta Greb. Kan ni tänka er att tungviktskungen, en grym slugger, vägrar möta en liten mellanviktare utan nåt tungt KO-slag? Då kan man anta att den mellanviktaren var en ganska hård man. Greb och Dempsey möttes dock två ggr i sparring. Dempsey var känd för att gå hårt åt sina sparringpartners och tänkte nog göra detsamma med Greb. Men Harry gjorde som vanligt, regnade in slag oavbrutet från alla tänkbara vinklar. På tredje dagen fick Dempsey ge upp med ett spräckt vänster ögonbryn. Två dagar senare gick, och vann, Greb en 10-ronders fight mot mot tungviktaren Tommy Gibbons (som utmanade om Dempseys titel senare).
Nästa sparring tillfälle fick Dempsey bra med stryk, resulterande i en spräckt tunga andra dagen. "Greb was all over him and kept forcing him around the ring throughout the session.Dempsey could do little with he speedy middleweight, while Greb seemed able to hit Dempsey almost at will. Time and again Greb made the champion miss with his famous right and left hooks". Denna sparring var inför Dempseys möte med Billy Miske, en tungviktare som Greb redan besegrat. En annan fighter de båda mötte var Willie Meehan. Dempseys record mot Meehan: 1-2-2. Greb slog Meehan enkelt, samma år som Meehan hade en vinst och två oavgjorda mot Dempsey.
Nu drog det iväg lite. Men Greb var helt fenomenal. Han hade en av historiens hårdaste hakor och förmodligen boxningshistoriens bästa kondis. Hans stil var att bara ösa in slag från alla vinklar, fast med en del finess, han undvek många av motståndarens slag. "It was like fighting a dozen men, or an octopus with gloves on" som nån motståndare sa. "It felt like fighting a boxing glove factory, where one of the shelves had fell down on you" sa nån annan.

300 fighter, mellan- och lätt tungvikt champ (säkert tungvikt champ också om han fått chansen), mötte vemsomhelst närsomhelst. Och allt detta medan han var blind på ena ögat! Han var också den enda champen som mötte utmanare av alla hudfärger. Dessutom var han ensamstående pappa, hans fru dog i tuberkulos. Vilken snubbe.

Greb och Dempsey
http://www.harrygreb.com/dempsey_greb_closeup.gif
Senast redigerad av tom-jones 2013-05-29 kl. 09:55.
Citera
2013-05-29, 09:53
Medlem
tom-joness avatar
En annan kul grej från Grebs liv. Han var ute och åkte bil med ett par brudar en sen kväll när fem snubbar kom fram till bilen och skulle råna dem. Greb gick loss, spöade alla fem och skickade två till sjukhus. Ha ha...

När han tog mellanviktstiteln från Johnny Wilson körde han lite fula tricks och tummade Wilson i ögat. Domarn stoppade honom, "The referee asked Greb, "what do you think yer doing?" Greb just stared at the official and simply replied , "Sticking my thumb in Johnny´s eye. What does it look like I´m doing?". Greb then continued his attack." Ha ha ha...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4d/Harry_Greb.jpg/220px-Harry_Greb.jpg
Citera
2013-05-29, 10:10
Medlem
tom-joness avatar
Måste tillägga en grej bara. Det finns en lista i tryckt magasin-format som åtta boxningsexperter/journalister arbetat fram med de 100 bästa boxarna genom tiderna. Där ligger ligger Greb på plats 7. Trots att ingen av dessa experter nånsin sett honom fightas. Det säger en hel del tycker jag. De enda som är före är SRR, Ali, Henry Armstrong, Joe Louis, SRL, Roberto Duran.
För övrigt ligger Floyd på nr 41 på listan, Pacman som #42.
Senast redigerad av tom-jones 2013-05-29 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in