Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Till exempel koppla och växla?
Jaha, och scootrar låter mindre när dom är trimmade? Dom kanke kan låta mindre, men om man har en riktig moped som låter mycket när den är trimmad så får man montera en eftermarknads ljuddämpare.
Jawa TWS 50, mindre huvudmunstycke = 50km/h+, lägg till ett större drev 55-60km/h. ... Jag har inte dragit några pluggar, däremot så "kapade" jag ljuddämparen lite för att få bättre ljud... det bet på effekten, men det blev bättre för det

Ja, du kan tex rätta till hjälmen när du accar istället osv osv,
Du har en låda du kan lägga i fiskegrejjer, verktyg med mera. JAg har verktyg i min.
Jo, självklart kan man göra så att även dom låter mindre, men dom ser dock trimmade ut om man sätter på andra saker. Och det kostar! Billigare att bara plocka bort saker istället.
Jo, men det är ju lite skillnad, jag tänkte mer på tex Drac och reiju m.m. Men visst! ÄVen jag tycker att en crossmoppe är lite skönare, man kan burna osv lättare, man kan dra ut i skogen, men en crossmoppe slår aldrig en stark scooter, man kan lasta så mycket i dessa så det är inte klokt! MEn lyckas du dra in till centrum och köpa 2 flak med cola och sen köra hem med utan problem på din JAWA så skulle jag vilja se det! Man kan ha tex böcker i en scooter osv osv. Detta är oöndligt vad man kan jämnföra. Därav så säger jag redan nu grattis till din vinst.
Men TS. Jag tycker du borde köpa en scooter. Du slipper alla jobbiga trafikljus med att hålla in koppling, växla ner osv. Lättare med en scooter i stan så att säga!