2013-05-25, 17:51
Medlem
kingkong11s avatar
Tjena.
Har problem med en Yamaha aerox . Går ojämnt och vill inte varva ut.
Har gjort rent förgasaren , justerat den , bytt munstycke. Bytt remmen och topp packningen.
Kollat kopplings fjädrar vikter och bytt tändstift men inget hjälper.
Vad kan det vara för fel. Mina förslag börjas tunna ut lite. Går ojämnt vid full gas.
Citera
2013-05-25, 18:18
Medlem
Hade liknande problem på min Gilera Runner, mitt problem var otäta membran.
Citera
2013-05-26, 15:47
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingkong11
Tjena.
Har problem med en Yamaha aerox . Går ojämnt och vill inte varva ut.
Har gjort rent förgasaren , justerat den , bytt munstycke. Bytt remmen och topp packningen.
Kollat kopplings fjädrar vikter och bytt tändstift men inget hjälper.
Vad kan det vara för fel. Mina förslag börjas tunna ut lite. Går ojämnt vid full gas.
Lite off topic, men är Aetrox någon moped du skulle rekommendera?
Citera
2013-05-26, 16:49
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSean
Lite off topic, men är Aetrox någon moped du skulle rekommendera?

Tänk på att Aerox är en scooter.
Citera
2013-05-26, 17:47
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Tänk på att Aerox är en scooter.
Vilket betyder att..?
Citera
2013-05-26, 18:34
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Vilket betyder att..?

Enligt vissa så är scooter ''bögpulka etc etc'' Men i våran syn som kör dessa är det underbara, du kan göra så mycket samtidigt! Men ja, jag skulle iallafall rekomendera en aerox. Därav att den är väldigt snygg! Lätt att ''style'a'' Men i ditt fall skulle jag köra på en speed fight 2. Dom är väldigt robusta och kostar inte lika mycket, men även så tycker en hel del att vi med scooter är dåliga pga att vi har det sååååååååååå mycket lättare att trimma, Men en fråga till dig. Ska du köra original eller trimmat?
Citera
2013-05-26, 19:51
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Enligt vissa så är scooter ''bögpulka etc etc'' Men i våran syn som kör dessa är det underbara, du kan göra så mycket samtidigt! Men ja, jag skulle iallafall rekomendera en aerox. Därav att den är väldigt snygg! Lätt att ''style'a'' Men i ditt fall skulle jag köra på en speed fight 2. Dom är väldigt robusta och kostar inte lika mycket, men även så tycker en hel del att vi med scooter är dåliga pga att vi har det sååååååååååå mycket lättare att trimma, Men en fråga till dig. Ska du köra original eller trimmat?
Själv bor jag i stan och ska ha en Klass 2, ska dock också trimma den, men inte allt för mycket.
Vill inte väcka någon alls uppmärksamhet med motorn faktiskt, men Aerox:ern är skit snygga faktiskt. Dock så funderar jag på lite billigare just nu.

EDIT: T:ex http://www.blocket.se/stockholm/Rieju_drac__02__30_moppe__47323286.htm?ca=10&w=2
Citera
2013-05-27, 10:38
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Själv bor jag i stan och ska ha en Klass 2, ska dock också trimma den, men inte allt för mycket.
Vill inte väcka någon alls uppmärksamhet med motorn faktiskt, men Aerox:ern är skit snygga faktiskt. Dock så funderar jag på lite billigare just nu.

EDIT: T:ex http://www.blocket.se/stockholm/Rieju_drac__02__30_moppe__47323286.htm?ca=10&w=2

Jag tycker du ska gå på en scooter om du inte vill att folk ska höra att du kör trimmat. Dra V-ringen och ha kvar allt annat så är dte toppen!
Citera
2013-05-27, 11:38
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Jag tycker du ska gå på en scooter om du inte vill att folk ska höra att du kör trimmat. Dra V-ringen och ha kvar allt annat så är dte toppen!
Vill ju verkligen inte bli tagen eller göra så att det hörs att jag har trimmat.. Har du tips på någon bra scooter under 6K? Vad är skillnaden mellan scooter och vanlig moppe och vad är bra eller dåligt?
Citera
2013-05-27, 12:07
Avslutad
Citat:
Vill ju verkligen inte bli tagen eller göra så att det hörs att jag har trimmat.. Har du tips på någon bra scooter under 6K? Vad är skillnaden mellan scooter och vanlig moppe och vad är bra eller dåligt?

Finns ingen "bra" scooter under 6000, utan där handlar det mest om renoveringsobjekt eller mopeder som är i dåligt skick.

Du verkar inte ha några höga krav, så ta i princip vilken du vill som du tycker passar.
Alla mopeder går att trimma.
Citera
2013-05-27, 12:57
Medlem
StonedSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Finns ingen "bra" scooter under 6000, utan där handlar det mest om renoveringsobjekt eller mopeder som är i dåligt skick.

Du verkar inte ha några höga krav, så ta i princip vilken du vill som du tycker passar.
Alla mopeder går att trimma.
Så du påstår att det inte finns någon bra moppe för runt 6K? Nu snackar vi begagnat också, inget nytt. Själv har jag tittat på en massa mopeder från blocket och hittade en massa för under 6K. Funderade just nu på t:ex Rieju Drac modellerna, men är rädd för att de låter för mycket trimmade.. :/
Annars tror jag det blir en Gilera Stalker eller Speedfight, men behöver rekommendationer först.
Citera
2013-05-27, 13:28
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Så du påstår att det inte finns någon bra moppe för runt 6K? Nu snackar vi begagnat också, inget nytt. Själv har jag tittat på en massa mopeder från blocket och hittade en massa för under 6K. Funderade just nu på t:ex Rieju Drac modellerna, men är rädd för att de låter för mycket trimmade.. :/
Annars tror jag det blir en Gilera Stalker eller Speedfight, men behöver rekommendationer först.

Speed fight 1 är ju inte så farliga heller, Även väldigt billiga. Men jag skulle köra på en scooter om man ska trimma utan att det hörs! Bara att dra v-ringen och det går prima, men en cross-moppe får man ju oftast dra pluggarna i röret etc vilket gör att det låter fasligt mycket. Men sen så kostar ju kortet ungefär 1500 kr för förarbevis och sen är ju sf 1 en 25 moppe utan skylt.

På tal om inget, jag kollade lite i mitt län, och hittade min gamla kompis gamla moped. Det är en SF 1 vilket är väldigt billiga. http://www.blocket.se/skaraborg/Peugeot_30_Moppe_47153470.htm?ca=13&w=1 Fast den skulle inte jag rekomdera att köpa för den har jag plockat v-ring osv på sen så kunde inte polarn köra den heller så den ramlade väldigt mycket, speciellt på grus.
Senast redigerad av volvoforlife1337 2013-05-27 kl. 14:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in