2013-05-28, 17:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
... Det borde egentligen finnas ett helt separat internationellt crim-bulletin (typ webdetectives.com) där det är strukturerat med enligt din modell med olika misstänkta, subforum, bevisbörda osv. osv. Dessutom är Stackoverflows metod med reputation bra. Jobbigt när folk bara öser ur sig dravel för jämnan utan att behöva tänka på att faktiskt skriva något vettigt. Bara en tanke.

Undrar om det skulle vara möjligt fixa något liknande här på flashback? Låter ju väldigt effektivt i alla fall.
Citera
Medlem
Hej, har föjlt denna tråd en dryg vecka nu. Det finns många intressanta teorier samt observationer i och kring Boden. Min fråga är om det finns någon därute som vet om det genomförts sök på andra militära områden omkring Boden, såsom forten upp mot Pagla? KJ tillhörde ju HV ett par år och dom har ju sin gård nedanför ett av forten. Det finns ju 3 st gamla miltära skansrar eller fort däruppe i anslutning till Pagla.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Läs inläggen ovan då. Att hunden styckats och dumpats i älven har rapporterats till polisen sägs det där också.
En frisk människa styckar inte sin hund. Vad som får han att lägga delarna i samma säck vet väl bara han.

Menad du att bara för att det är rapporterats till polisen så är det sant?
Citera
2013-05-28, 17:44
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Läs inläggen ovan då. Att hunden styckats och dumpats i älven har rapporterats till polisen sägs det där också.
En frisk människa styckar inte sin hund. Vad som får han att lägga delarna i samma säck vet väl bara han.

En väsentlig skillnad på:

1. Rapportera till polisen

2. Polisen rapporterar
Citera
2013-05-28, 17:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanelHona86
Jag är Bodensare, kände dock inte VB och känner inte KJ mer än att jag vet vem han är, samt att jag har en kompis vars pojkvän också är kompis med KJ.

Ang att han skulle vara nykterist -skitsnack, kan jag säga eftersom han spårade på en fest förra sommaren (jag kikade bara förbi, han hade druckit way to much och skrek och gapade så lägenhetsinnehavaren slängde ut honom...
Min kompis som känner honom är också en av de ungdomar som för ca 2 veckor sedan var med KJ i föräldrarnas stuga, även då drack han, men mera måttligt...
Ang hunden, så har min kompis och hennes pojkvän sett efter den några gånger - den dog av att ha tuggat på kablar, styckades i 2 delar, packades i plastsäck och dumpades i älven ( det vet polisen, min kompis o hennes pojkvän har berättat det. )

Har han förändrats något på slutet? Tänker på avsaknaden av hunden och att hans morfar eller farfar dog i april?
Citera
2013-05-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om blodet i loftgången kommer från VB, och att man inte hittar fler spår i lägenheten mer än kanske en enstaka blodfläck. Kan det betyda att KJ fört blod till lägenheten via sina skor, snarare än att han fört ut blod från lägenheten?

Kan det vara så att KJ vet vad som har hänt, men att det är någon annan som är mördaren eller styckaren? Det kan ju vara KJ som är medhjälparen så att säga. Han visste då var VB kvarlevor fanns, kanske har han gått tillbaks till platsen för att sörja? Han vågar inte berätta av rädsla för sitt eget liv?

Det har snackats lite åt det hållet tidigare att VB kanske var död långt innan kl 21 och någon annan skickade SMS från hennes telefon men jag har svårt tänka mig nåt annat än att denne någon i även det fallet skulle vara KJ.
Citera
2013-05-28, 17:50
Medlem
Bara undrade om det är någon som vet hur långt hon hade att gå hem?
Jag undrar oxå varför hon inte kunde sova över? Var AN i samma hus?
Hur mkt hade KJ druckit den kvällen eller hans familj, ingen som vet såklart men är nyfiken.

Tacksam för svar på första frågan iaf
Citera
2013-05-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menad du att bara för att det är rapporterats till polisen så är det sant?

Nej.

Men skit samma. Jag orkar inte läsa mer om spadar, kartor, krumelurer på golv och annat i den stilen. Så jag lägger av här och nu.
Tiden får väl utvisa vad som har hänt.

Med tanke på det som framkommit hittills så tror jag att han mördat hunden, styckat och skändat den i forskningssyfte.Innan han skulle ta itu med VB.
Alternativt blivit förbannad på hunden och utfört slakten.Och sen kanske steget till att mörda och stympa VB inte kändes lika stort längre.Hon hade kränkt honom på nåt vis. I alla fall tyckte han så.

Hoppas innerligt att de sätter dit honom snart. Det blir rättspsyk.
Citera
2013-05-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Finns det någon info kring hur torso+huvud återfanns? Alla vet vi ju att benen hittades placerade i huset fullt synliga utan något som täcker dom. Frågan är hur huvudet och kroppen låg placerade?

Var de gömda på något sätt, stod de upp? eller var de bara slängda på marken etc. Var de också fullt synliga så fort man gick förbi dom? Sjuk syn det måste ha vatt.
Citerar mitt tidigare inlägg, någon som vet?
Citera
2013-05-28, 17:51
Medlem
Cinnabars avatar
Vad hette hunden? Obs! Viktig fråga!

Jag får meddelandet som står skrivet ovanför köttbenen till "....fläsk för... och så ....A"
Citera
2013-05-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Jag får meddelandet som står skrivet ovanför köttbenen till "....fläsk för... och så ....A"

Någon pratade om att den hette Grabben, kanske minns jag fel.
Citera
2013-05-28, 17:53
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Han kallade hunden för "grabben"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in