2013-05-23, 01:58
Medlem
wikholms avatar
En dum fråga (?). Får hem min Galaxy S4 imorgon och undrar hur det är med minnet.
Det står att det är 16 gb minne på den, är det i ett minneskort då ? Eller är det så att det är 16 gb inbyggt med plats för ett minneskort också ?

Och om det nu är så att man kan ha ett minneskort också, visst kan man lagra appar/spel och dylikt på den och inte bara bilder,musik etc.
Senast redigerad av wikholm 2013-05-23 kl. 02:03.
Citera
2013-05-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
En dum fråga (?). Får hem min Galaxy S4 imorgon och undrar hur det är med minnet.
Det står att det är 16 gb minne på den, är det i ett minneskort då ? Eller är det så att det är 16 gb inbyggt med plats för ett minneskort också ?

Och om det nu är så att man kan ha ett minneskort också, visst kan man lagra appar/spel och dylikt på den och inte bara bilder,musik etc.
16 är inbyggt. Du kommer få ut ca 9.
Minneskort kan du köpa till, 64 gb är nog max.

Vet ej dock om alla appar går att slänga över
Citera
2013-05-23, 12:52
Medlem
anonymouslys avatar
Hur stänger man av appar man inte använder?

Sen har jag lite problem med kameran ansiktskameran eller vad man ska kalla den för(Kameran på framsidan). När jag tar en bild så synd bilden på hela skärmen, men sen om jag ska ladda upp den till te.x instagram så lägger den sig på sidan automatiskt. Är det någon inställning som gör så? Vill inte att bilden ska lägga sig på sidan.
Citera
2013-05-27, 17:50
Medlem
mmas avatar
ok vart hittar man det absolut snyggaste och bästa skalet? Ska inte vara så stort. Inget stort skit som har plats för kontokort osv utan bara ett skal.
Citera
2013-05-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
ok vart hittar man det absolut snyggaste och bästa skalet? Ska inte vara så stort. Inget stort skit som har plats för kontokort osv utan bara ett skal.

http://www.skal-man.se/
kika där
Citera
2013-05-28, 17:33
Medlem
Jag har haft en het diskussion på jobbet med några Apple fantaster/fanatiker om den nya S4an, medans ensamma står alltid öppen för förslag att en dag köpa en S4a.

Detta var deras argument (inte mina) att S4an är en flopp kontra en iPhone 5.
- Den känns plastig.
- En fyrkärningprocessor har man ingen användning för.
- När man går igenom sina bilder snabbt så laggar det.
- När man vinklar mobilen vertikalt horisontellt så är mobilen efter, den vinklas inte med detsamma.
Citera
2013-05-28, 17:40
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Jag har haft en het diskussion på jobbet med några Apple fantaster/fanatiker om den nya S4an, medans ensamma står alltid öppen för förslag att en dag köpa en S4a.

Detta var deras argument (inte mina) att S4an är en flopp kontra en iPhone 5.
- Den känns plastig.
- En fyrkärningprocessor har man ingen användning för.
- När man går igenom sina bilder snabbt så laggar det.
- När man vinklar mobilen vertikalt horisontellt så är mobilen efter, den vinklas inte med detsamma.
Där kan vi med ens idiotförklara dem och beskriva dem som tekniskt inkompetenta..

Klassiska iPhoneargument.. Argumentet om processorn är rakt igenom märkligt... Programmen utvecklas och väldigt snart kommer man definitivt ha behov av en fyrkärnig processor..
Menar de att man inte ska uppgradera processorn förens det släpps spel/program som kräver det?
Hur fungerar det med datorer? Spelen utvecklas oftast för datorer som finns nu.. Man kan köra högre kvalité på datorer med bättre hårdvara.

Så vad de vill kunna göra är att rotera telefonen jättesnabbt och kunna bläddra igenom bilderna jättesnabbt?
Citera
2013-05-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Där kan vi med ens idiotförklara dem och beskriva dem som tekniskt inkompetenta..

Klassiska iPhoneargument.. Argumentet om processorn är rakt igenom märkligt... Programmen utvecklas och väldigt snart kommer man definitivt ha behov av en fyrkärnig processor..
Menar de att man inte ska uppgradera processorn förens det släpps spel/program som kräver det?
Hur fungerar det med datorer? Spelen utvecklas oftast för datorer som finns nu.. Man kan köra högre kvalité på datorer med bättre hårdvara.

Så vad de vill kunna göra är att rotera telefonen jättesnabbt och kunna bläddra igenom bilderna jättesnabbt?

Kom ihåg nu det var deras argument inte mina.

Jag försökte åtminstone förklara fördelen med att använda sig av en fyrkärningprocessor, samt att om man ska gå på det som står på pappret så är S4an överlägsen kontra en iPhone 5'a.

Om du/ni andra i tråden har några riktigt bra motargument, så får du mer än gärna berätta dem för mig så kan jag försöka bräcka dem imorgon bitti.
Citera
2013-05-29, 15:07
Medlem
Det där med att telefonen inte ändrar skärm direkt när man vinklar telefonen har å göra med ögonkänningen, stäng av den så vinklas den snabbare. Men personligen är den funktionen underbar då jag ofta ligger åt sidan å läser lite på luren innan jag somnar då är det skönt att telefonen ser hur jag lutar huvudet.
Citera
2013-05-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Kom ihåg nu det var deras argument inte mina.

Jag försökte åtminstone förklara fördelen med att använda sig av en fyrkärningprocessor, samt att om man ska gå på det som står på pappret så är S4an överlägsen kontra en iPhone 5'a.

Om du/ni andra i tråden har några riktigt bra motargument, så får du mer än gärna berätta dem för mig så kan jag försöka bräcka dem imorgon bitti.

Du kan säga att känsla inte har något med funktion att göra. Iphone4 och 4S känns väldigt gedigna och bra, men de går sönder överlägset mest av alla moderna telefoner.

Att man inte behöver en fyrkärnig processor är inget argument, isf "behöver" man inte kunna göra annat med en telefon än att ringa å skicka sms. Att hävda att något inte behövs bara för att man själv inte har eller använder något är bara patetiskt.

Dra hem quickpic och testa hur det funkar. Fungerar bra på min s4:a iaf.

tiltningen har du redan fått tips om, men att de börjar dra upp sådant som "fördelar" för iphone är bara ett tecken att de inte har mycket att komma med längre.

Du kan skryta om dina bättre skärm, kamera, visa snabbkontroller i notifikationsfältet, lägg ut en genväg till någon inställning, använd vilken mp3:a som helst som ringsignal, visa hur widgets verkligen skall fungera, dra igång ett videoklipp å dra ut picture in picture å sms:a någon av dem samtidigt, dela en position från maps via whats app m.m m.m m.m m.m m.m

Så kan de gå å lägga sig sen.
Citera
2013-05-29, 18:49
Medlem
Det var ord och inga viser

Tack ni andra som kom med förslag!
Citera
2013-05-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingenhej
16 är inbyggt. Du kommer få ut ca 9.
Minneskort kan du köpa till, 64 gb är nog max.

Vet ej dock om alla appar går att slänga över
Alla appar går inte att föra över, men ganska många. Foton kan lagras på externa Sd-kortet och de tar ju ganska stor plats med 13MP. Musik likaså på SD-kortet. Så de 9 GB räcker långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in