Citat:
Ursprungligen postat av
nollan
Skaffa antingen SD Maid eller Titanium Backup. Med dessa kan du frysa appar, inklusive systemappar, snarare än att ta bort dem. Jag upplevde det som en lite mjukare rensning ifall något skulle gå åt pipan eftersom det bara är att tina upp saker man fryst.
Självklart kan du ju även med ovanstående ta bort appar och om du kört t.ex. en Nandroid Backup på hela rasket så kan du alltid återställa om något skulle gå snett.
Vad som dock bör nämnas är att idag är det där inte lika relevant...har man uppdaterat till 4.3 så kan man ju istället deaktivera appar, vilket tyvärr innebär att de ändå frågar om de ska uppdatera men de verkar inte störa på annat vis iaf.
Jag har nämligen inte rootat min, eftersom det där jävla Knox skrämmer...visst, jag har väl egentligen råd att laga den utan Samsungs hjälp om något skulle hända, men samtidigt tycker jag att de ska skita fullständigt i om jag vill roota den och göra vad jag vill med min mobil så jag är aningen ambivalent.
Jag avvaktar ifall clockworkmod hittar en lösning och fram tills dess finns det faktiskt ett sätt att göra backup UTAN root:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup