2013-12-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Hjälp!

*Bump*

Det finns en hel del appar. Jag har inte hittat någon som passar perfekt (har kanske inte letat tillräckligt).

Bästa är att testa någon ur "call recorder".
https://play.google.com/store/search?q=call%20record&c=apps
Citera
2013-12-23, 11:32
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Det finns en hel del appar. Jag har inte hittat någon som passar perfekt (har kanske inte letat tillräckligt).

Bästa är att testa någon ur "call recorder".
https://play.google.com/store/search?q=call%20record&c=apps

Fick höra den och en annan app som var mest enbart för samsungen. Galaxy nåt hette den men skall prova dom båda.

Tack =)
Citera
2013-12-23, 13:25
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Skaffa antingen SD Maid eller Titanium Backup. Med dessa kan du frysa appar, inklusive systemappar, snarare än att ta bort dem. Jag upplevde det som en lite mjukare rensning ifall något skulle gå åt pipan eftersom det bara är att tina upp saker man fryst.

Självklart kan du ju även med ovanstående ta bort appar och om du kört t.ex. en Nandroid Backup på hela rasket så kan du alltid återställa om något skulle gå snett.
Vad som dock bör nämnas är att idag är det där inte lika relevant...har man uppdaterat till 4.3 så kan man ju istället deaktivera appar, vilket tyvärr innebär att de ändå frågar om de ska uppdatera men de verkar inte störa på annat vis iaf.

Jag har nämligen inte rootat min, eftersom det där jävla Knox skrämmer...visst, jag har väl egentligen råd att laga den utan Samsungs hjälp om något skulle hända, men samtidigt tycker jag att de ska skita fullständigt i om jag vill roota den och göra vad jag vill med min mobil så jag är aningen ambivalent.
Jag avvaktar ifall clockworkmod hittar en lösning och fram tills dess finns det faktiskt ett sätt att göra backup UTAN root:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup
Citera
2013-12-23, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Vad som dock bör nämnas är att idag är det där inte lika relevant...har man uppdaterat till 4.3 så kan man ju istället deaktivera appar, vilket tyvärr innebär att de ändå frågar om de ska uppdatera men de verkar inte störa på annat vis iaf.

Jag har nämligen inte rootat min, eftersom det där jävla Knox skrämmer...visst, jag har väl egentligen råd att laga den utan Samsungs hjälp om något skulle hända, men samtidigt tycker jag att de ska skita fullständigt i om jag vill roota den och göra vad jag vill med min mobil så jag är aningen ambivalent.
Jag avvaktar ifall clockworkmod hittar en lösning och fram tills dess finns det faktiskt ett sätt att göra backup UTAN root:

Känner du till någon detaljerad guide för hur man kan sätta in nytt ROM efter att man rootat?
Jag är amatör på sånt här och vill öka prestandan och ta bort massa onödiga effekter.
Citera
2013-12-23, 14:12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkelheit01
Känner du till någon detaljerad guide för hur man kan sätta in nytt ROM efter att man rootat?
Jag är amatör på sånt här och vill öka prestandan och ta bort massa onödiga effekter.
Läs in dig på XDA-developers är mitt bästa råd.
Jag har numer ingen koll på vad som finns och vad som är bra till just S4 men ett par timmars läsande brukar lösa det mesta.

Cf-auto-root är väl det enklaste för själva rootningen och vill du sen installera en ny rom så är det bara att kolla runt.
Jag sökte lite snabbt och hittade ett par möjliga om du vill ha 4.4:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2544474
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353
Citera
2013-12-23, 17:07
Medlem
nollans avatar
Citat:

Är det sant? Har förvisso bara ägt min S4:a i två veckor och det har jag missat. Gör du det via "Programhanteraren"?

I övrigt kan vi enas om att Samsung är ena riktiga kuksugare med sina Knox-dumheter.
Citera
2013-12-23, 19:24
Medlem
tunnsomlufts avatar
jag gillar inte telen. den är ful och klumpig. får fan inte ens rum med den i fickan på byxorna.....10 lax åt helvete ! sämsta köpet jag gjort
Citera
2013-12-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
jag gillar inte telen. den är ful och klumpig. får fan inte ens rum med den i fickan på byxorna.....10 lax åt helvete ! sämsta köpet jag gjort

Sämsta valet du gjorde var nog att köpa en telefon för 10.000 kronor. wtf
Citera
2013-12-23, 19:56
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnsomluft
sant, den är på tok för stor, men du, jag har en iPhone 4 till salu, liten och smidig, 10 lax och den är din
Citera
2013-12-23, 21:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Är det sant? Har förvisso bara ägt min S4:a i två veckor och det har jag missat. Gör du det via "Programhanteraren"?

I övrigt kan vi enas om att Samsung är ena riktiga kuksugare med sina Knox-dumheter.
Ja, gå in i Programhanterare och titta på t ex Samsung-apparna så bör du se att det står Deaktivera till höger.
Detta räknas alltså INTE som att frysa dem, så de kommer att klaga och vilja bli uppdaterade hela tiden men det är bättre än inget iaf.
Citera
2013-12-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ja, gå in i Programhanterare och titta på t ex Samsung-apparna så bör du se att det står Deaktivera till höger.
Detta räknas alltså INTE som att frysa dem, så de kommer att klaga och vilja bli uppdaterade hela tiden men det är bättre än inget iaf.

Det där stämmer inte längre va? Efter senaste uppgraderingen kan jag inte se det längre.
Citera
2013-12-27, 20:39
Medlem
Verkar vara flera som har problem med wifi'n på sin S4 mitt har varit struligt i 2månader typ och nu är det helt dött, fick det att funka genom att dra ut batteriet 15min en gång men nu funkar det inte längre.

Den är helt original med alla uppdateringar & försökte återställa den nyss med problemet kvarstår.

Någon som vet något trix att få det att funka?

Eller är det bara o skicka in telefonen? Borde väll gå på garantin känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in