Citat:
Ursprungligen postat av
Skrank
David de Gea har tidigare sagt att "Madrid är min stad" på frågan om han kan tänka sig spela i Barcelona. Han är född och uppvuxen i Madrid och lämnar han United i framtiden så tror jag det blir för att ersätta Casillas. Om han nu kan tänka sig spela för Real då han är en Atletico-supporter och fostrad i deras ungdomsakademi.
Hur som helst så tror jag inte han går till Barcelona i sommar men man vet väl aldrig.
Thiago har ryktats till United nu ett tag och ska tydligen ha blivit av med sitt tröjnummer till förmån för Neymar?
Något som bara spär på ryktena.
Var ju en supertalang för några år sedan men har han inte stått still i utvecklingen? Har inte blivit riktigt övertygad om hans talang de gånger jag sett honom men han kanske skulle passa bättre i PL och på Uniteds mittfält. Fabregas har ju inte heller varit riktigt 100-procentig i Barca men var helt överjävligt bra i Premier League.
Var inte Thiago världens mest lovande spelare och var en mix av Deco/Ronaldinho, fast mycket bättre?
Egna lags supportrar som ska bedöma ungdomsspelare bör man alltid ta med en rejäl skopa salt.
Jag kan ärligt talat inte bedöma honom, men är han kvick i sidled (likt David Silva)?