2013-05-28, 15:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Spade och rep funnet på tak enligt aftonbladet, är det spaden det talats om innan måntro?

Jadu vi får hoppas.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenjet
Är det någon som vet hur spaden ser ut som efterfrågades i den där FB-gruppen? Hittade nämligen en spade idag mitt i skogen som inte funnits där för några veckor sedan då jag sist var i området

Har inte sett någon bild men med tanke på vad spaden användes till kan jag tänka mig att det är något typ av fältspade.

I vilken skog hittade du spaden?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Jag är 99% på att KJ är inte GM

Dina % är inte mycket värda, utan bevis och fakta. Kanske du kan bistå med sådant?
Och kom inte med löjliga teorier om MB igen, då tar ingen dig allvarligt.
Citera
2013-05-28, 15:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Airsoft skulle jag tro

Ensam?

Eller var han där för att reka inför kommande spel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Men som alltid i inavleshålor så tror folk att en lögn blir sanning bara den upprepas nog många gånger.

Så fungerar det även i storstäderna.

Ang. spaden, hoppas dom hittar nåt som kan knyta en GM till den, fast det finns nog många spadar på taken i snörika områden. rep fungerar oxå bra att raka ner snö med.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diff
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab

Rep och spade hittat på garagetak mellan KJ's bostad och fyndplatsen. Enligt Aftonbladet..

Ja jävlar, är det någon som vet vart detta garaget ligger?
Citera
2013-05-28, 15:36
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diff
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16859080.ab

Rep och spade hittat på garagetak mellan KJ's bostad och fyndplatsen. Enligt Aftonbladet..
Vem kan hitta garagetaket först?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16859476/380/normal/89fdead562124/garagetakw.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför är dessa frågor viktiga, inget av detta förklarar om KJ är skyldig eller oskyldig.
Jag ska inte förklara honom skyldig eller oskyldig.Det ska rätten göra. Vad jag menar med mina frågor är att jag misstänker att familjen skyddar honom. Det har de säkerligen fått göra i åratal. Jag känner KJ lika lite som alla er andra här, men om man nu ska tro på vad som sägs om hans beteende så tippar jag på att familjen fått sopa upp efter honom åtskilliga gånger.

Därför vill jag veta om man har kollat hans alibi, att han var hos brorsan. Om brorsan säger det är väl inte mycket att komma med.

Likaså vad gäller hunden. Där baserar jag bara utifrån vad jag har hört här, om grannen som sett en man som burit ut en sopsäck som det droppade blod ifrån.Det gör det väl ändå inte om hunden fått en elchock. Men- det här med hunden är alltså bara en trådsanning?

För är hunden slaktad och flådd som det stod här igår(från VB:s mammas Facebook) så måste polisen undersöka detta. Då kniper nämligen familjen käft om det.Och vad mer kan släkten knipa käft om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej men blod tar väl inte heller och avdunstar bort efter några timmar. Klart det finns blod vid en styckning- det är ju just en av sakerna som indikerar på att ett styckmord har begåtts.

Blod torkar efter några timmar i alla fall gör mitt blod det. Om jag hade en blodig kroppsdel som jag skall bära ut i en väska så skulle jag slå in den i plast. Och går man tillbaka till djur som man jagar så slutar blodet droppa relativt fort så varför skulle just det här blodet droppa genom en väska flera timmar efter det att offret dött.

Intressant då att man inte hittar blod i lägenheten men utanför.
Citera
2013-05-28, 15:37
Moderator
OYs avatar
Kan vara här?

http://goo.gl/maps/2Xx3q
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dina % är inte mycket värda, utan bevis och fakta. Kanske du kan bistå med sådant?
Och kom inte med löjliga teorier om MB igen, då tar ingen dig allvarligt.

Yes sir, ska bara skriva klart exjobbet som ska vara inne imorgon...

Jag vill att vi ska tänka brett och olika scenarium:

alt 1. KJ?

alt 2. MB/AN?

alt. 3 okänd?

alt. 4 någon annan i VBs bekanskapskrets?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ensam?

Eller var han där för att reka inför kommande spel?

Som självutnämnd commander ingick vissa övervakningsuppdrag avseende militärt hemliga områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in