"Allt jag vet är att jag spelade det ungefär i samma veva som Backpacker. Det utspelade sig på ett slott eller i en borg med mystiska rum och lönngångar där man behövde svara på en fråga/en gåta/ett påstående varje gång man skulle igenom en dörr för att ta sig vidare. Kunde man inte svaret så fick man använda sig av en tändsticka för att bränna ett felaktigt svar. Man fick tre tändstickor per fråga och det gick på tid. Jag har ingen aning om det fanns nåt mål med spelet överhuvudtaget eller om man bara gick runt och svarade på frågor... Men jag har för mig att det hette någonting med Maze och att det var på engelska. Och det hade ett fasligt pinglande bakgrundsljud. Dock var det roligt att höra fotstegen som gubben i spelet tog när den gick runt. Fattar inte att Google inte hittar spelet med alla dessa lysande ledtrådar."
En kär vän letar efter detta spel men ja hade fan ingen aning. Någon av er som kan ha någon aning?
Letar efter ett flashspel lr vad det heter som man körde på internet och man var på Mars och höll på att leta mineraler lr något, så kunde man uppgradera sin bas osv. Man kunde smsa för att få saker också.
Letar efter ett ganska gammalt spel som utspelade sig i vilda västern.
Det var i 2D och grafiken var ganska verklighetstrogen. Man började vid en vägkant och skulle ta sig in i en by och man var två karaktärer man spelade och fick styra, en kvinna och en man och de båda hade olika redskap och tillvägagångssätt att döda sina fiender.
Fienderna gissar jag på var någon form av banditer som hade lagt beslag över byn man skulle in till och minns att den första banditen/fienden man stötte på vaktade vägen ungefär där man började.
Man var tvungen att smyga på sina fiender för att inte bli upptäckt, då de visslande eller skrek på förstärkning. Lite osäker men jag har för mig att fienderna hade någon form av ficklampa som lyste antingen rött eller blått som markerade området det sökte runt när de hört något eller misstänkt att du var i närheten. Tror att kvinnan hade en spruta, minns däremot inte om det var med läkemedel eller gift.
Det var väldigt svårt och krävdes mycket tänkande. Tror jag spelade det någon gång runt 2002 - 2004, kanske något år tidigare, senare tror jag inte det var.
Senast redigerad av Robs 2013-05-28 kl. 09:35.
Letar efter ett ganska gammalt spel som utspelade sig i vilda västern.
Det var i 2D och grafiken var ganska verklighetstrogen. Man började vid en vägkant och skulle ta sig in i en by och man var två karaktärer man spelade och fick styra, en kvinna och en man och de båda hade olika redskap och tillvägagångssätt att döda sina fiender.
Fienderna gissar jag på var någon form av banditer som hade lagt beslag över byn man skulle in till och minns att den första banditen/fienden man stötte på vaktade vägen ungefär där man började.
Man var tvungen att smyga på sina fiender för att inte bli upptäckt, då de visslande eller skrek på förstärkning. Lite osäker men jag har för mig att fienderna hade någon form av ficklampa som lyste antingen rött eller blått som markerade området det sökte runt när de hört något eller misstänkt att du var i närheten.
Det var väldigt svårt och krävdes mycket tänkande. Tror jag spelade det någon gång runt 2002 - 2004, kanske något år tidigare, senare tror jag inte det var.
Tjenare nu kommer en väldigt luddig beskrivning men har inga förhoppningar.
Det handlar om ett spel jag lira på diskett, ett worms liknande spel där man är under jorden och skall spränga bort jord och sedan träffas för att döda varandra,typ.
Tjenare nu kommer en väldigt luddig beskrivning men har inga förhoppningar.
Det handlar om ett spel jag lira på diskett, ett worms liknande spel där man är under jorden och skall spränga bort jord och sedan träffas för att döda varandra,typ.