2013-05-28, 07:05
Medlem
"Jag står här på rea"?
Citera
2013-05-28, 07:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Tål att upprepas. Om inte KJ är gärningsman, så lämnar det ett väldigt snävt tidsutrymme för en annan eventuell gärningsman. Svårt att veta vad vid ungefär samma tidpunkt betyder dock?

Men hon ska alltså ha stött på någon annan under de närmaste minuterna- för att sedan hamna i någon slags konflikt med denna, eller bli kidnappad och därefter så stängs mobilen av. Sedan hittas hon någon vecka senare styckmördad i närheten av KJs föräldrahem- visst var det bara ca 1 km emellan platserna?

Många tillfälligheter må jag säga...
Det här med triangulering är iofs lite knepigt. Om jag har förstått det hela rätt så ser man om en telefon kopplat upp sig mot en mast, dvs är man utom masträckhåll får man samma resultat som om mobilen är avstängd. Det finns ingen uppkoppling mot någon mast helt enkelt. Ett annat alternativ är att batteriet kan ha tagit slut. VB var ju uppenbarligen ute och rände och kanske inte hade någon laddare med sig och batteriet kan ha tagit slut. Nu vet jag inte hur det är med mobilmasttäckningen uppe i Boden, men, informationen säger inte med säkerhet att VB:s mobiltelefon aktivt stängdes av just kring denna tidpunkt.
Citera
2013-05-28, 07:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
"Jag står här på rea"?
Fy f-n, hoppas du har fel!
Citera
2013-05-28, 07:11
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kan det vara så att KJ är oskyldig ändå?
snacka om att alla har fel då

Alla har inte fel. Även om det kan upplevas som att tiden är bortkastad tidigare, så har man inte direkt slösat tiden genom att forska fram spår och jaga en annan mördare. Trist vore om man kommer till en punkt där Polisen står handfallen och utan spår i jakten, men så får det inte bli.
Citera
2013-05-28, 07:14
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Med den information vi besitter i dagsläget; ingenting.

En bra sammanställning men den "hemlige beundraren" behöver ju inte vara KJ.

Själv är jag relativt övertygad om KJ:s skuld och att allt nu handlar om att binda honom till brottet genom teknisk bevisning och vi har ingen aning om vilken teknisk bevisning som har säkrats av polisens tekniker. Hela, eller delar, av denna kommer att framkomma om de vill omhäkta KJ på sannolika. Innan dess lär vi inte få någon ytterligare, faktabaserad, information av fallet, utan mest mer eller mindre verklighetsförankrade spekulationer.

Ja, den hemlige beundraren är lite av ett långskott. Tog med den uppgiften mest för att den skulle förklara en eventuell konflikt emellan dem. Hon verkade ju ha en hel del manliga uppvaktare på sin f*ceb*ok så visst, men vänner till VB har iaf reagerat på detta och tyckt att det verkar skumt. Men du har rätt- vi vet inte mycket, bara det som kommit ut i media och skvaller. Man får helt enkelt sålla ut vad man tycker verkar vara rediga uppgifter.

Den häktningsförhandlingen väntar jag på!
Citera
2013-05-28, 07:21
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det här med triangulering är iofs lite knepigt. Om jag har förstått det hela rätt så ser man om en telefon kopplat upp sig mot en mast, dvs är man utom masträckhåll får man samma resultat som om mobilen är avstängd. Det finns ingen uppkoppling mot någon mast helt enkelt. Ett annat alternativ är att batteriet kan ha tagit slut. VB var ju uppenbarligen ute och rände och kanske inte hade någon laddare med sig och batteriet kan ha tagit slut. Nu vet jag inte hur det är med mobilmasttäckningen uppe i Boden, men, informationen säger inte med säkerhet att VB:s mobiltelefon aktivt stängdes av just kring denna tidpunkt.

Är inte heller något mastsnille men det borde vara tämligen god täckning där. Visst kan hennes batteri ha dött- men jag finner det osannolikt att hon drar ut en lördag utan att ladda mobilen.

Och med tanke på att hon uppgavs av KJ ha lämnat bostaden vid 21, så är det ett jäkla sammanträffande.
Citera
2013-05-28, 07:27
Medlem
FistOfFurys avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6851888

Detta var intressant!

Vart kan styckningen ha skett då?
Citera
2013-05-28, 07:32
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Detta var intressant!

Detta minskar väl risken att KJ är inblandad, åtminstone några procent.
Citera
2013-05-28, 07:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Detta var intressant!

Lite citat från artikeln:

Citat:
Den i dag pensionerade Jan Olsson, 77, är en av Sveriges mest erfarna brottsplatsutredare.

Citat:
Med dessa erfarenheter i botten slår han nu fast att Vatchareeya Bangsuans kropp inte kan ha styckats i 22-åringens lägenhet eller hans närståendes fastigheter.

- Det mesta tyder på att styckningen har skett någon annanstans, säger Jan Olsson och fortsätter:

Jag tycker det är lite konstigt. Det står inte i artikeln att inga spår av styckning har hittats. Kan det vara så att tidningen har pratat med honom och ställt frågan rent hypotetiskt?
Citera
2013-05-28, 07:37
Bannlyst
Att händerna saknas kan ha att göra med att gärningsmannen vill dölja något, tror Jan Olsson.

Ja under VB:s naglar kan ju finnas mängder med DNA från KJ eller annan GM.
Citera
2013-05-28, 07:38
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:

Detta var intressant!

Märkligt. Har polisen gått ut med att de inte har hittat några spår i bostäderna som undersökts? Har missat det i så fall. Annars kan de ju ha säkrat vissa spår men väntar fortfarande på analyssvar.

Jag lutar hur som helst mer åt att styckningen troligen skett i närheten av fyndplatserna.
Citera
2013-05-28, 07:41
Medlem
Vatchareeyas mamma och karatetränaren har nog haft en affär, och det har uppstått bråk mellan mamman och Vatchareeya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in