2013-05-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Läs på om Ashihara!

Försökte du vara ironisk så funkar det inte så bra i skrft.
Blått är det första färgade bältet i Ashihara.

Vet inte om någon svarat på det här men bältesordningen är

Vitt

Vitt med ett blått streck

Vitt med två blåa streck

Blått

Dvs för att gradera för blått bälte krävs två eller tre terminers träning. Anledning till att jag inte vet exakt är för att jag inte kommer ihåg om man fick göra de två första graderingarna på samma gång. Men för att gradera till blått krävas alltså minst två terminers träning så helt novis är man inte.
Citera
2013-05-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
http://i.imgur.com/8MD7rT7.png

Så ser graderingen ut inom karate. Blått är ju knappast nybörjare.

Läs på om karate så inser du att olika stilar har olika ordning på bältesfärgen. Blått är i stort sett nybörjare även om man tränat två eller tre terminer.
Citera
2013-05-28, 09:54
Medlem
Vore tacksam om det vore möjligt att få orginalbilden med "texten" från huset.
Pillat med den som finns i nån timme nu. Kommer inte fram till något "perfekt" resultat med den.
Lutar åt "luder som vatchareeya __(på?) rea!"
Men ytterst osäker.
Högre upplösning så har jag dratt fram en text där på en kvart...

Erkänner att jag inte orkat gå över hela tråden. Intresserad av alla möjliga avatarer, email adresser etc den misstänkte använt de senaste åren.
Någon som har?
Citera
2013-05-28, 09:58
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Har vart utanför KJ. Och ja hann har lägenhetshus bakom.framför och till vänster om sin lägenhet och till höger villor

Helt omringad med andra ord? Vart ligger parkeringen?
Citera
2013-05-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ok, tack så mycket för hjälpen. Ja, då faller det att han skulle tagit ut VB via altanen. Om man tar gatuvy, står på Flottiljvägen, tittar in på gården och har KJ bostadshus till vänster om sig, då ligger hans lägenhet bortom trapphuset eller hitom?
Tänk dig att du står framför KJs hus. Trappgången upp till loftgången längst till vänster så är de den första dörren till väster om denna. Och hans köksfönster som är svartplastat nu är de första till höger om den.
Hoppas du förstår min beskrivning. Så via altan kan vi utesluta. Dock är man ganska skyddad om man backar bilen mot trapphuset med de ser jag som högst osannolilt men ej omöjligt
Citera
2013-05-28, 09:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury

Mot Batterivägen 1.
Citera
2013-05-28, 10:00
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Har vart och fått bilder från ödehuset. Även inifrån dock ej så bra bilder men.
Tror ej att man kastat in delar han/den/dom måste ha vart in och lämnar delar

Fler som har vittnat om detta tidigare.
Citera
2013-05-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ganska omringad ja. Dock så har han parkering efter långsidan på grannhuset ca 20-30 meter från hans trappgång till sin lägenhet
Citera
2013-05-28, 10:04
Medlem
Citat:
http://www.ltnbd.se/tidtabeller/pdf/ltnbd_linje_23.pdf

Här är länstrafikens och där tycks gå bussar på lördag.

Har ingen karta över linje 23 men vad får dig att tro att den går genom Bodsvedjan? Står Torpgärdan och tror knappast att man kör på en krokig skogsväg till Sävast utan det är med all sannolikhet 97:an som gäller.
Citera
2013-05-28, 10:05
Medlem
Så om benen stod upp, (bara underbenen eller inkluderat lårbenen) och det stod skrivet något om "jag STÅR här..."
Så tycker jag att det finns lite logik i att man kommer hitta händerna, med någon text så som "jag HÅLLER/HÄNGER här" eller kanske "här HÄNDER inget". Morbid humor känns det som.

Man kanske tom borde börja leta i träd eller i tak efter händerna. Undrar om det fanns text vid fyndplatsen av torso/huvud också.
Citera
2013-05-28, 10:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotsmurfen
Vore tacksam om det vore möjligt att få orginalbilden med "texten" från huset.
Pillat med den som finns i nån timme nu. Kommer inte fram till något "perfekt" resultat med den.
Lutar åt "luder som vatchareeya __(på?) rea!"
Men ytterst osäker.
Högre upplösning så har jag dratt fram en text där på en kvart...

Erkänner att jag inte orkat gå över hela tråden. Intresserad av alla möjliga avatarer, email adresser etc den misstänkte använt de senaste åren.
Någon som har?
https://www.flashback.org/p43639924#p43639924

Inte för att jag kan urskilja någon text, än mindre vad som i så fall skulle stå. Kanske dags för glasögon.
Citera
2013-05-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men hallå! VB dog mellan den 4-5 maj, sent den 4:e eller tidigt den 5:e. Åklagaren anhöll KJ skäligen misstänkt för mord 4-5 maj.

Läser ingen inte något?

Var i allsin dar får du att han anhölls 4-5 maj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in