Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Jag tar aldrig med något till intervjuer jag är på, andra tar alltid med sig kopior på det personliga brevet, cvt, betyg och annat.
Kolla upp om han är i Sverige nu och är han det så lämna ut telefonnummret annars emailadressen och säg att han är "på resande fot". Naturligtvis ska referensen ha blivit tillfrågad om han ställer upp i förväg.
Tycker du fick bra resultat på de 20 ansökningarna. Se nu till att få anställningen också!
Personligt brev känns lite sådär att skriva nu, ursprungligen var poängen med personligt brev att ta sig till intervjun. Det har jag bevisligen gjort så nu känns det som att jag lika gärna prata bra för mig.
Har kontaktat referensen och lämnar nog både hans e-post och telefonnummer. Det rör sig om en timanställning i en glasögonbutik, så jag vet inte hur noga de kollar upp. En sista fråga (förhoppningsvis sista frågan i det här forumet vad det gäller jobbletande på ett tag med):
Det som har hänt är att jag har mailat med butikschefen, som blev nyfiken på mig och verkade gilla att jag visade framfötterna. Hon föreslog att jag skulle komma till butiken i veckan, att jag inte hade branscherfarenhet såg hon inte som ett problem. Det verkar väldigt tydligt att hon är mer intresserad av mig som person än mitt cv när det kommer till vad hon baserar anställningen på.
Är det här att betrakta som en intervju om jag lyckas fånga intresset snabbt? Vad är kotym vid sådana här grejer, kommer jag att få reda på om jag får jobbet på plats eller kommer de att fundera ett tag?