Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men lilla vännen då....
Har du inte begripit att det är den rådande vedertagna uppfattningen som gäller, och att det är den som anser att detta inte stämmer som har bevisbördan på sina skuldor.
Låt säga att nån påstår att Karl XII aldrig levt, utan är en bluff. Vem menar du har bevisbördan för detta? Den som kommer med detta påstående, eller är det resten av världen som ska bevisa ännu en gång att han verkligen levt fast det redan är ett konstaterat faktum och allmänt känt att han existerat?
Jag tvivlar på att du är så dum att du menar att andra ska tvingas bevisa redan vedertagna och accepterade faktum om igen och igen, varje gång nån knäppgök dyker upp och påstår att det är lögn.
Så, det enda jag behöver göra är att hänvisa till den rådande officiella uppfattningen om förintelsen med galningar och allt, och om du sen påstår att det inte stämmer så är det DU som har bevisbördan och alltså måste kunna lägga fram bevis som tål en kritisk granskning som styrker dina påståenden. Detta har inte du eller någon annan förintelseförnekare klarat av att presentera ännu trots 60 års gapande.
Och hur bevisar man att någonting
inte föreligger? Försök bevisa att det
inte finns häxor som flyger till Blåkulla om Du kan. "Den rådande vedertagna uppfattningen"... jo tack Du, hur mycket vet vi om den när det är förbjudet att ifrågasätta GasMyten i 13 länder? Och varför är det ens det, om det nu är så uppenbart att den är sann? Samma resonemang som används för att bevisa GasMyten kan lika gärna användas för att "bevisa" vilka dumheter som helst, bara detta visar ju att bygget inte håller. Ni som tror på GasMyten gör det för att ni blivit hjärntvattade av BBC-"dokumentärer" och därför ser "bevis" i fynd som lika gärna kan tyda på annat.
Bra exempel med Karl XII, eftersom vi har hans lik bevarat såvitt jag vet, samt även dagboksanteckningar som nämner hans namn och gärningar. Kläder och andra attiraljer finns också kvar, och man kan säkerligen med forensiska metoder visa att han burit dessa. Det andra hävdat om hans existens stämmer också överrens med det vi kan titta på idag. Således tvivlar jag inte på hans existens. Nu är den Din tur att visa mig en fungerande gaskammare som inte är en så kallad "rekonstruktion", ett fotografi eller film där en folkmassa skall gasas/blir gasad/har gasats, en skriftlig order som nämner gasmord, en dagboksanteckning som nämner gasmord, eller någonting dylikt som inte lika gärna kan tyda på annat. Kan Du inte det är GasMyten inte bevisad och bevisbördan vilar på Dig. Det är Du som hävdar att någonting ägt rum och skett på ett visst sätt, inte jag. Hela argumentationen för GasMyten är ju ett enda stort skämt.
Så fort någon kommer i närheten av att undersöka någonting utan skygglappar finns det ju alltid en undanflykt eller bortförklaring:
- "Nej, den här gaskammaren är inte alls fake, utan en
rekonstruktion…"
(bevis för detta, annat än 'ögonvittnen'?)
- "Nej, man får inte gräva här, det stör gravfriden…"
(eller så finns det inget att gräva efter och det är därför man inte får gräva)
- "Nej, det kanske inte finns egentliga tekniska bevis, men det är för att tyskarna förstört dem"
(och vips, så kan vi hävda vad som helst, det är bara att säga att det
har funnits bevis)
- "Ditt förnekande skymfar dem som mördades…"
(tänk så bekvämt att kunna
förutsätta något man inte kan bevisa)
- "Nej, det kanske inte finns så mycket gasrester i väggarna, men det gör inget för man kan gasa utan att det blir rester…"
(och vips, så blir även
frånvaron av gasrester ett argument för gasningar; helgardering)
- "Man får visst ha åsikter om Förintelsen i Tyskland, men man får inte förneka den…"
(åsiktsförbud, alltså)
- "Du kan inte bevisa att de tyska officerare som i Nurnberg erkänt gasningar blivit torterade, därför har gasningar ägt rum…"
(mmm, och därför finns det även häxor...)
- "Jag kanske inte kan bevisa massgasningar, men det gör inget för du kan inte bevisa slaget vid Poltava heller…"
(kommentar överflödig)
Om man hela tiden tvingas hemfalla åt en epistemologi som lika gärna kan användas för att "bevisa" vilka stolligheter som helst, då är det ju därför att bygget i själva verket inte håller för vare sig insyn eller kritik. Det är ju ett korthus.
Ni GasTroende måste ju gå tillbaka till ritbordet och inse att bevisbördan vilar på er.
Endast då kommer ni att förutsättningslöst och utan skygglappar kunna söka efter faktabitar som faktiskt konvergerar till bevis för det som hävdas, och därmed finna det vi andra redan funnit:
ingenting.