2013-05-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jodå,jag har hela tiden varit medveten om att du oupphörligen generaliserar för att få orelaterade fakta likt ovanstående text att styrka din i det här fallet okända tes.

Jaja, snyft, snyft. Hur bemöter du det faktum att en av de skickligaste historikerna på området, tillika juden Leonard Schapiro, anser att jag har rätt? Hur bemöter du mina andra källor?

Citat:
Så du tror alltså på sagorna om att judar äter vita spädbarn och liknande?

Det finns en bok av den italienske-judiske professorn Ariel Toaff som tar upp hur judar ritualmördade kristna späd barn under medeltiden. Det heter Blood Passover och är väl värd att läsa.

om du vill fortsätta med detta så föreslår jag dock att vi tar det i en annan tråd. Här passar det inte in.
2013-05-25, 23:46
Medlem
Citat:
Inte en enda av dina länkar fungerar.Inte för att det spelar någon roll.
Du har själv medgett att massvis av judar dog i lägren och nu sitter du ändå och påstår att de hade mer att äta än den Tyska befolkningen!!Skrattretande!!

De fungerade utmärkt igår. Klicka på länken som jag klistrar in och skrolla neråt till du ser bilderna sen så är det bara att klicka på dem.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=7042

Nej, jag har inte sagt att de hade mer att äta än den tyska befolkningen men svälten var först ett problem i slutet av kriget, innan dess så dog man av tyfus och andra sjukdomar och inte av svält. Och ja, visst fanns det många som dog, men de flesta dog ju faktiskt också i krigets slutskede när det rådde generell kaos i landet och när hela den tyska infrastrukturen var försatt ur funktion till följd av de allierades terror bombningar. Visst fanns det människor som dog i stora antal innan dess också, såsom i Auschwitz där det fanns flera tyfus epidemier som härjade, men överlag så var massdöd inget problem förrän i krigets slutskede.

Citat:
Sökningarna efter massgravar har bara börjat.

Det faktum att det inte finns plats för massgravar som rymmer 800 000 pers i hela Treblinka stör dig alltså inte?

Citat:
Läs på lite så kommer du att märka att Ryssarna försökte konvertera fångarna till goda kommunister och att enbart de som vägrade eller ansågs farliga avrättades:

Once at the camps, from October 1939 to February 1940, the Poles were subjected to lengthy interrogations and constant political agitation by NKVD officers such as Vasily Zarubin. The prisoners assumed that they would be released soon, but the interviews were in effect a selection process to determine who would live and who would die.[23][24] According to NKVD reports, if the prisoners could not be induced to adopt a pro-Soviet attitude, they were declared "hardened and uncompromising enemies of Soviet authority"

Många var inte ens internerade till en början:

In December, a wave of arrests took into custody some Polish officers who were not yet imprisoned,

Källa:https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre

Och du tror att ryssarna betedde sig vänligt mot de polacker som på typiskt styvnackat polskt viss vägrade att böja sig för judarna? Det faktum att man sköt tusentals av dem med nackskott visar med all önskvärd tydlighet vad det handlar om för människor.

Citat:
De hade åtminstone det mycket bättre än befolkningen i de ockuperade områdena som tvingades
producera mat och varor till "herrefolket".

I Ukraina så förstörde ryssarna alla odlingar, all matproduktion innan de drog sig tillbaka så att befolkningen svalt när tyskarna befriade dem. Tyskland satsade gigantiska summor på att bygga upp Ukraina igen och visst tog man en del av den mat som producerades för eget bruk men samtidigt så hade det ju inte funnits någon mat alls i landet om inte de börjat bygga upp det efter att ryssarna försvann. Folket i Ukraina var tacksamma vilket bland annat ses i det stora antal av dem som gick med i SS.

Citat:
During the very early period of the war, Soviet destruction in the agricultural sector was confined to the machine and tractor stations. As a rule, these stations were found empty and the machines and vehicles left behind had been made unusable. At first, cattle stocks were relatively intact. But this changed rapidly during the following weeks. As the war progressed from west to east, almost no cattle, grain and gasoline supplies were found. The Luftwaffe and prisoners of war reported that the Soviets busily harvested the fields as they retreated. After the Ukraine was liberated, it became obvious that the food situation would slowly but surely become catastrophic. In many cases even seed grains had to be distributed to help the starving Ukrainians. This, in turn, reduced the acreage that could be planted at a time when the lack of tractors, gasoline, and draft horses had already made its negative effects felt. It is estimated that the so-called Occupied Eastern Territories produced 43 million tons of grain under Soviet rule in 1940. Under German administration the recorded harvest in 1941 was not more than 13 million tons. One reason for this small harvest was the fact that the German drive into Russia was swiftest in the northern and center sections of the theater of war, thus enabling the Soviets to take with them or destroy considerable parts of the harvest in the Ukraine. In 1942 even less was harvested, only 11.7 million tons. According to Dallin, the German administration succeeded in seeding not more than three quarters of the prewar acreage. Fertilizer was practically unavailable and the yield per acre was correspondingly lower in 1942. Compared to the average yields per hectare of approximately 2200 pounds (14 bushels/acre) in the Ukraine in the late 1930s, the Germans managed to obtain just 1500 pounds (10 bushels/acre). /25 Furthermore, the Soviet scorched earth policy now began to show its full effects: The use of seed grains to relieve the worst hunger in the cities, the increasing partisan menace and the dearth of personnel and machinery reduced the harvest potential drastically.

German supervisory personnel in the countryside were much too thinly spread to enforce effectively a strict delivery of agricultural products. To be sure, at the expense of the goodwill and the pro-German attitude of the peasant population, it was possible to locate and requisition some additional agricultural produce for the cities, but, judging by the misery in the cities, this was by far not rigorous enough. Of course, the Germans periodically tried to "comb through" the countryside to find these hoarded stocks but their efforts were marked with little success. The retreating Red Army had removed the entire organization necessary to collect and distribute the harvest of the collectivized agriculture system, and the German administration was forced to set up its own collection and distribution system for agricultural products-not an easy task considering the harrowing wartime conditions. Not only was time much too short and wartime conditions simply too severe to organize such an administration successfully, but the brutality with which the Bolsheviks had enforced their claims on agricultural production was simply not in keeping with the German mentality or German policy which -- contrary to Allied and Soviet propaganda -- aimed at finding a basis of mutual understanding with the liberated Slavic and Baltic populations.

Far from the ruthlessness which supposedly characterized German occupation rule in Russia, the plain fact is that, as a central European nation, the Germans never came to grips with the inhumane concept of total warfare as applied by their Soviet foe. As even Jewish historian Alexander Dallin admits: "Soviet collection (of the harvest) had, in practice, been far more efficient (italics added) than the German. As a result, peasants in German-held areas were often able to hide larger stocks than before the war. In all probability concealed reserves remained substantial,..." /26 From 1941 until 1943, 15,000 rail cars loaded with agricultural equipment and machines left Germany for the Occupied Eastern Territories under the so-called Ostackerprogramm ("Eastern soil program"). This included 7,000 tractors, 20,000 generators, 250,000 steel plows, and 3,000,000 scythes. Furthermore, thousands of bulls, cows, swine, and stallions were sent to those areas for breeding purposes to raise the quality of the livestock. Available statistics indicate that German agricultural assistance between July 1941 and tune 1943 amounted to 445 million RM (Reichsmarks). /27

http://www.ihr.org/jhr/v06/v06p-91_Sanning.html

Citat:
Förklara för mig varför Tyskarna isåfall gav huvudfienden judarna mat när de lät ryska krigsfångar svälta ihjäl i hundratusental?

Därför att judarna användes som arbetskraft i koncentrationsläger och därför behövde mat för att kunna arbeta. De ryssar som svalt ihjäl gjorde det huvudsakligen som en följd av att tyskarna i början av kriget tog gigantiska mängder ryska krigsfångar som redan var halvsvultna och till följd av Stalins brända jordens politik så gick det inte omedelbart att skaffa fram mat till dem. Ingen armé kan liksom bara trolla fram mat till en halv miljon extra munnar på ett par dagar.

Citat:
Det står ganska klart att du inte har så mycket mer att komma med!
Du har missuppfattat mina motiv totalt.Jag är enbart här för att visa vilka sorgliga morsgrisar ni söndagsheilande nynassar är,något jag lyckats med till 100%!

Oduglingar som du hade rensats ut omgående av "de riktiga nazisterna".

Jaja, du som både lyckats med konststycket att tro att holohoax historikern Wolfgang Benz är en revisionist och sedan använt lögnaktiga nizkor länkar som bevis. För att inte tala om ditt senaste konststycke där Prattle artikeln om dieselmotorer helt plötsligt inte duger längre nu när den motbevisar din ståndpunkt. Oärliga och inkompetenta hycklare som du må vara underhållande men ditt bidrag till debatten har varit minimalt.
2013-05-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Extremt civiliserat av Hitler o.s.v. , jo tack!!!

Efter denna utgjutelse står det alltså klart, om nu någon tvivlat på det, att Skoll är nazist och judehatare av den värsta sorten!

Hur vore det om du sluta tjuta om nazister och klev ner från dina falska moraliska position för att säga något vettigt för en gångs skull?
2013-05-26, 08:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ditt vanliga gnäll. Jag läser de 'messages' som du postar men jag har liksom inte tid att plöja saker som är alltför långa. Om något inte håller måttet så brukar jag säga det. Skulle jag har råkat missa något enstaka bevis som du refererat till så har det inte varit avsiktligt såvida det inte varit orimligt långt. Jag har redan bemött ditt tjafs om vad Rudolf publicerat, se mina föregående inlägg, som du uppenbarligen inte har läst.
Vilket visar som vanligt hur seriös du är.

Citat:
Det där är som vanligt inget annat än lögner och påhitt från din sida.
Vad är lögn och påhitt? Nope det är ren fakta till du kan bevisa motsatta.

Citat:
http://www.vho.org/GB/Books/thottc/10.html

Dokumentet är inget brev utan en 'draft' av ett brev och det bär inte Wetzels underskrift utan enbart hans initialer. Det finns inget som tyder på att det någonsin sändes. Själv förnekade Brack all inblandning.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=73

Om dokumentet är äkta så handlade det om allt annat än homicidala gasningar av människor;

http://www.vho.org/GB/c/SC/inconshr.html
Jaså ? Det är din egen tolkning. VHO, men det bevisar inte att det är lögn och påhitt. Du får förklara bättre varför det skulle vara så.
Men bara för Brack förneka det, så betyder det att det inte har hänt. Oftast bruka folk förneka saker.... så även Brack Trodde du han skulle erkänna det? Han ska förnekat all inblandning.. i allting oavsett vad det var för något. Så VHO återigen vänder saker fel, så det misstolkas.... Men det var inte oväntat.

http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcuse/classes/33d/projects/nurembg/NurembergMedicalJodi05.htm

Men det är muntligt antecknat sedan om det inte sändes spelar ingen roll...
Brevet handlar om att de skulle göra av med judarna "beseitigt" v "bracks metod" =gas...

Dokumentet kan hittas här http://nuremberg.law.harvard.edu/php/search.php
Det är bara söka 25 okt 1941 där står också Eichmann är inblandad...
2013-05-26, 08:42
Medlem
Citat:
Hur vore det om du sluta tjuta om nazister och klev ner från dina falska moraliska position för att säga något vettigt för en gångs skull?
Alltså jag citerade från dig :"Vad Hitler gjorde mot judarna var extremt civiliserat i jämförelse vad judarna gjort mot européer under hela sin barbariska historia".

Ja, jag blev litet överraskad av denna din utgjutelse, klart gränsande till sinnesrubbning!

Och bemötte det alltså med: "Efter denna utgjutelse står det alltså klart, om nu någon tvivlat på det, att Skoll är nazist och judehatare av den värsta sorten!"

Du har sedan tillagt några medeltida påståenden om judarna. Det enda som fattades var att de dessutom låg bakom Digerdöden! Men vem vet, Hitler antog kanske detta också!

Så du är verkligen i ett gott och hedrande sällskap!
2013-05-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Massmord med gas skedde, och det är bevisat bortom allt rimligt tvivel med stenhårda bevis. Så ditt påstående att det inte skett är bara dina egna fantasier inget annat. Du får givetvis tro att det inte skett, men den samlade seriösa vetenskapen är enig om att det är fullständigt bevisat att massmord med gas utfördes i mycket stor skala under WW2 av nazisterna.

Så, det räcker inte att du påstår att det inte skedde, utan det ligger på ditt ansvar att bevisa att den vedertagna officiella uppfattningen av förintelsen som ett historiskt faktum är felaktig. Och innan du klarat det så är det bara så att förintelsen är ett historiskt faktum, med gaskammare massmord med gas och allt.

Nej, det är Du som skall bevisa att det är ett historiskt faktum. Innan dess har jag givetvis ingen större anledning att tro på GasMyten än att tro på häxor som far till Blåkulla.
2013-05-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, det är Du som skall bevisa att det är ett historiskt faktum. Innan dess har jag givetvis ingen större anledning att tro på GasMyten än att tro på häxor som far till Blåkulla.

Men lilla vännen då....

Har du inte begripit att det är den rådande vedertagna uppfattningen som gäller, och att det är den som anser att detta inte stämmer som har bevisbördan på sina skuldor.

Låt säga att nån påstår att Karl XII aldrig levt, utan är en bluff. Vem menar du har bevisbördan för detta? Den som kommer med detta påstående, eller är det resten av världen som ska bevisa ännu en gång att han verkligen levt fast det redan är ett konstaterat faktum och allmänt känt att han existerat?

Jag tvivlar på att du är så dum att du menar att andra ska tvingas bevisa redan vedertagna och accepterade faktum om igen och igen, varje gång nån knäppgök dyker upp och påstår att det är lögn.

Så, det enda jag behöver göra är att hänvisa till den rådande officiella uppfattningen om förintelsen med galningar och allt, och om du sen påstår att det inte stämmer så är det DU som har bevisbördan och alltså måste kunna lägga fram bevis som tål en kritisk granskning som styrker dina påståenden. Detta har inte du eller någon annan förintelseförnekare klarat av att presentera ännu trots 60 års gapande.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2013-05-26 kl. 15:39.
2013-05-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vilket visar som vanligt hur seriös du är.

Jag är seriös, det är du som tuggar fragda och tjuter högt när någon ifrågasätter den omhuldade holohoaxen.

Citat:
Vad är lögn och påhitt? Nope det är ren fakta till du kan bevisa motsatta.

Vilket jag redan har gjort.

Citat:
Jaså ? Det är din egen tolkning. VHO, men det bevisar inte att det är lögn och påhitt. Du får förklara bättre varför det skulle vara så.
Men bara för Brack förneka det, så betyder det att det inte har hänt. Oftast bruka folk förneka saker.... så även Brack Trodde du han skulle erkänna det? Han ska förnekat all inblandning.. i allting oavsett vad det var för något. Så VHO återigen vänder saker fel, så det misstolkas.... Men det var inte oväntat.

http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcuse/classes/33d/projects/nurembg/NurembergMedicalJodi05.htm

Men det är muntligt antecknat sedan om det inte sändes spelar ingen roll...
Brevet handlar om att de skulle göra av med judarna "beseitigt" v "bracks metod" =gas...

Dokumentet kan hittas här http://nuremberg.law.harvard.edu/php/search.php
Det är bara söka 25 okt 1941 där står också Eichmann är inblandad...

Lyssna nu din pajas, jag har redan visat att dokumentet helt och hållet saknar bevisvärde. Att din IQ sjunker som en sten varje gång du konfronteras med saker som du inte vill förstå är ingalunda mitt fel, har du något konkret att invända mot de bevis som jag anförde så kan du lägga fram det, annars kan stå kvar och stampa och tugga fradga i ditt impotenta raseri över att ha blivit motbevisad.
2013-05-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Alltså jag citerade från dig :"Vad Hitler gjorde mot judarna var extremt civiliserat i jämförelse vad judarna gjort mot européer under hela sin barbariska historia".

Ja, jag blev litet överraskad av denna din utgjutelse, klart gränsande till sinnesrubbning!

Och bemötte det alltså med: "Efter denna utgjutelse står det alltså klart, om nu någon tvivlat på det, att Skoll är nazist och judehatare av den värsta sorten!"

Du har sedan tillagt några medeltida påståenden om judarna. Det enda som fattades var att de dessutom låg bakom Digerdöden! Men vem vet, Hitler antog kanske detta också!

Så du är verkligen i ett gott och hedrande sällskap!

Ja visst är det typsikt för människor som er att ni inte ens förstår hur idiotiska era påståenden är. Inte heller så är ni det minsta intresserade av de sakförhållanden som får mig och andra att komma med dylika yttranden. Faktum är att Hitlers behandling av judarna visserligen ansågs vara väldigt barbarisk på den tiden, att tvångsdeportera dem och tvinga dem att arbeta som slavarbetskraft, det var dock inget mot judendomens brott mot Europa men de är ju ni fullständigt inkapabla att förstå då 'det utvalda' folket är bortom all klander för er.

Nej jag är inte 'nazist', jag är nationalist, du verkar inte ens förstå innebörden av konceptet. Angående att jag skulle vara en 'judehatare' så är det väl fullt normalt att man blir lite sur när man betänker judarnas historiska och nuvarande förbrytelser mot mitt folk och andra närbesläktade folk.
2013-05-27, 05:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag är seriös, det är du som tuggar fragda och tjuter högt när någon ifrågasätter den omhuldade holohoaxen..
Jaså ? Nope absolut inte. Ni tycks alltid få panik när det väl kommer till kritan. Vilket du har bevisat gång på gång. Inte bara för mig utan andra också...

Citat:
Vilket jag redan har gjort.
Nej det har du inte, du bara skjuter det i från dig.

Citat:
Lyssna nu din pajas, jag har redan visat att dokumentet helt och hållet saknar bevisvärde. Att din IQ sjunker som en sten varje gång du konfronteras med saker som du inte vill förstå är ingalunda mitt fel, har du något konkret att invända mot de bevis som jag anförde så kan du lägga fram det, annars kan stå kvar och stampa och tugga fradga i ditt impotenta raseri över att ha blivit motbevisad.

Nej det har du inte, du har lagt fram vad VHO har kommit fram vad de tycker. Det är inget bevis. Jag lade fram dokumentet, sedan att VHO tycker annorlunda är inget bevis. Du får du plocka fram de sakerna som du vill poängtera i stället för hänvisa till VHO. Du bruka själv vara säga du inte har tid med titta på länkarna. Varför ska vi ta tid till det med läsa vad du tycker.
2013-05-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men lilla vännen då....

Har du inte begripit att det är den rådande vedertagna uppfattningen som gäller, och att det är den som anser att detta inte stämmer som har bevisbördan på sina skuldor.

Låt säga att nån påstår att Karl XII aldrig levt, utan är en bluff. Vem menar du har bevisbördan för detta? Den som kommer med detta påstående, eller är det resten av världen som ska bevisa ännu en gång att han verkligen levt fast det redan är ett konstaterat faktum och allmänt känt att han existerat?

Jag tvivlar på att du är så dum att du menar att andra ska tvingas bevisa redan vedertagna och accepterade faktum om igen och igen, varje gång nån knäppgök dyker upp och påstår att det är lögn.

Så, det enda jag behöver göra är att hänvisa till den rådande officiella uppfattningen om förintelsen med galningar och allt, och om du sen påstår att det inte stämmer så är det DU som har bevisbördan och alltså måste kunna lägga fram bevis som tål en kritisk granskning som styrker dina påståenden. Detta har inte du eller någon annan förintelseförnekare klarat av att presentera ännu trots 60 års gapande.

Och hur bevisar man att någonting inte föreligger? Försök bevisa att det inte finns häxor som flyger till Blåkulla om Du kan. "Den rådande vedertagna uppfattningen"... jo tack Du, hur mycket vet vi om den när det är förbjudet att ifrågasätta GasMyten i 13 länder? Och varför är det ens det, om det nu är så uppenbart att den är sann? Samma resonemang som används för att bevisa GasMyten kan lika gärna användas för att "bevisa" vilka dumheter som helst, bara detta visar ju att bygget inte håller. Ni som tror på GasMyten gör det för att ni blivit hjärntvattade av BBC-"dokumentärer" och därför ser "bevis" i fynd som lika gärna kan tyda på annat.

Bra exempel med Karl XII, eftersom vi har hans lik bevarat såvitt jag vet, samt även dagboksanteckningar som nämner hans namn och gärningar. Kläder och andra attiraljer finns också kvar, och man kan säkerligen med forensiska metoder visa att han burit dessa. Det andra hävdat om hans existens stämmer också överrens med det vi kan titta på idag. Således tvivlar jag inte på hans existens. Nu är den Din tur att visa mig en fungerande gaskammare som inte är en så kallad "rekonstruktion", ett fotografi eller film där en folkmassa skall gasas/blir gasad/har gasats, en skriftlig order som nämner gasmord, en dagboksanteckning som nämner gasmord, eller någonting dylikt som inte lika gärna kan tyda på annat. Kan Du inte det är GasMyten inte bevisad och bevisbördan vilar på Dig. Det är Du som hävdar att någonting ägt rum och skett på ett visst sätt, inte jag. Hela argumentationen för GasMyten är ju ett enda stort skämt.

Så fort någon kommer i närheten av att undersöka någonting utan skygglappar finns det ju alltid en undanflykt eller bortförklaring:

- "Nej, den här gaskammaren är inte alls fake, utan en rekonstruktion…"
(bevis för detta, annat än 'ögonvittnen'?)
- "Nej, man får inte gräva här, det stör gravfriden…"
(eller så finns det inget att gräva efter och det är därför man inte får gräva)
- "Nej, det kanske inte finns egentliga tekniska bevis, men det är för att tyskarna förstört dem"
(och vips, så kan vi hävda vad som helst, det är bara att säga att det har funnits bevis)
- "Ditt förnekande skymfar dem som mördades…"
(tänk så bekvämt att kunna förutsätta något man inte kan bevisa)
- "Nej, det kanske inte finns så mycket gasrester i väggarna, men det gör inget för man kan gasa utan att det blir rester…"
(och vips, så blir även frånvaron av gasrester ett argument för gasningar; helgardering)
- "Man får visst ha åsikter om Förintelsen i Tyskland, men man får inte förneka den…"
(åsiktsförbud, alltså)
- "Du kan inte bevisa att de tyska officerare som i Nurnberg erkänt gasningar blivit torterade, därför har gasningar ägt rum…"
(mmm, och därför finns det även häxor...)
- "Jag kanske inte kan bevisa massgasningar, men det gör inget för du kan inte bevisa slaget vid Poltava heller…"
(kommentar överflödig)

Om man hela tiden tvingas hemfalla åt en epistemologi som lika gärna kan användas för att "bevisa" vilka stolligheter som helst, då är det ju därför att bygget i själva verket inte håller för vare sig insyn eller kritik. Det är ju ett korthus.

Ni GasTroende måste ju gå tillbaka till ritbordet och inse att bevisbördan vilar på er.

Endast då kommer ni att förutsättningslöst och utan skygglappar kunna söka efter faktabitar som faktiskt konvergerar till bevis för det som hävdas, och därmed finna det vi andra redan funnit:

ingenting.
2013-05-27, 21:26
Medlem
Citat:
Nej det har du inte, du bara skjuter det i från dig.

Skulle du kanske kunna precisera dig på vilket sätt mitt svar var otillfredsställande? Jag klistarar in det igen om du har problem att komma ihåg.

Citat:
"---The evidence for exterminations at Belzec, Chelmno, Lublin, Sobibor, and Treblinka is fairly close to zero. There is the Höss affidavit and testimony and the "Gerstein statement." There is a draft of a letter by Dr. Wetzel, another Nazi who became immune from prosecution, speaking of there being "no objections to doing away with those Jews who are unable to work, by means of the Brack remedy" (NO-0365). The draft is typewritten and apparently initialed by Wetzel, who had been head of the Race-Political Office of the NSDAP, but was transferred in 1941 to Rosenberg's Ministry for the East, where he served as the expert for Jewish affairs. There is no evidence that the letter, which is addressed to Hinrich Lohse, Reichskommissar for the Ostland (map, Fig. 3), was ever sent. A similar document, bearing a typewritten Wetzel signature, is NG-2325. Wetzel was not called as a witness at any of the Nuremberg trials, and was not threatened with prosecution until 1961, when he was arrested by German authorities in Hannover, but his case seems to have immediately disappeared from the public record, and nothing more was heard of him, except that he is said to have been finally charged in 1966; if such is the case it is odd that he is not listed in the 1965 East German Brown Book. However, no trial ever materialized.---"

http://www.vho.org/GB/Books/thottc/10.html

Dokumentet är inget brev utan en 'draft' av ett brev och det bär inte Wetzels underskrift utan enbart hans initialer. Det finns inget som tyder på att det någonsin sändes. Själv förnekade Brack all inblandning.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=73

Om dokumentet är äkta så handlade det om allt annat än homicidala gasningar av människor;

Citat:
"---One example concerns a draft memo, the so-called Wetzel-Lohse correspondence, concerning conditions around Riga, and entered into the Nuremberg Military Tribunal as NO-365. The draft letter mentions putting large numbers of Jews into the Labor service, and discusses the need for building the necessary "Unterkünfte" with the appropriate "vergasungsapparate".308 In the context of the disinfection literature, this is clearly a reference to a Labor Service hut that would be equipped with the standard Entwesungskammern for delousing clothing.309 Yet this same document has been occasionally put forth as evidence of a homicidal gassing program, even though there is no material or documentary support for that interpretation, and even though there never were any gas chambers in Riga.---"

http://www.vho.org/GB/c/SC/inconshr.html

Citat:
Nej det har du inte, du har lagt fram vad VHO har kommit fram vad de tycker. Det är inget bevis. Jag lade fram dokumentet, sedan att VHO tycker annorlunda är inget bevis. Du får du plocka fram de sakerna som du vill poängtera i stället för hänvisa till VHO. Du bruka själv vara säga du inte har tid med titta på länkarna. Varför ska vi ta tid till det med läsa vad du tycker.

Det är INTE vad VHO tycker utan obestridliga fakta som du bör bekymra dig med. Dokumentet skickades aldrig, det bär inte ens Wetzels signatur, Brack själv hade aldrig hört talas om saken. Till på köpet så åtalades Wetzel aldrig för något utan kom undan med blotta förskräckelsen, alla saker som tyder på att dokumentet skulle kunna vara förfalskat. Men även om det inte är det så finns det ändå inget som tyder på att det skulle ha handlat om att döda någon utan om vanlig desinficering.

Här är lite mer info om Wetzer;

Citat:
Wetzel was never punished for his alleged role in this matter. According to Ingrid Weckert, who wrote an eleven-page study of this document in June 1990, Wetzel had no trouble after the war with the Allies and worked for the UN in Cuba. In 1961, he was indicted by a German magistrate in Hannover. Wetzel was not asked any questions about the "Vergasungsapparate" mentioned in the letter, and to this day we have no idea what this means. The prosecutor was satisfied with Wetzel's answers, and decided there would be no trial.

http://www.historiography-project.com/misc/brack.html

Ingen erfaren holohoaxare skulle få för sig att dra upp det här dokumentet men det hindrar förstås inte dig från att komma klampande och göra bort dig.

Inte konstigt att ni holohoaxare är i kris när ni tvingas dra upp ett så pass patetiskt dokument som det här som bevis för er sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in