Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Drogtester beror inte på hur kvalificerat jobbet är, det beror på policyn på företaget. Har man en drogpolicy på företaget, så gäller den i regel alla som jobbar oavsett om du jobbar i receptionen eller kör lyftkran. Du kommer säkert inte att åka på ett drogtest redan vid intervjun, den kommer i så fall senare.
Låter rimligt. Jag har tidigare jobbat på 3 olika företag av varierande storlek och nu på ett av de större bemmaningsföretagen i Sverige. Har ännu aldrig utsatts för pissprov.
Hur vanligt är det egentligen? Jag vet att det är som att fråga hur långt ett snöre är, men rent generellt är det något man bör förvänta sig eller är det bara i undantagsfall?
Finns det någon som helst möjligt att resonera kring ett positivt pissprov eller är det helt kört? Nu må jag vara partisk i frågan, men nog fan skulle jag inte tveka att anställa någon bara för att personen har varit berusad av valfri substans vid ett enskilt tillfälle senaste månaderna.
Och i just detta fall när jag ska hyras ut, dvs är redan anställd, är det bättre att vägra/inte dyka upp till pissprov än att riskera positivt piss? Jag tänkte för att få behålla anställningen hos bemanningsföretaget.
Nåja, ska in imorgon förmiddag. Känns ärligt talat jävligt nojjigt men jag ser proper ut rent generellt och tänkte köra casual-business-outfit så rent utseendemässigt ska det inte finnas något som hintar om ett lätt drogmissbruk.
Bara tom rant nu men fan så jävla pissigt drygt att jag måste vara ren i över 2månader innan jag faktiskt blir ren. Känns så länge att det gränsar på meningslöst. Studerar i första hand och det här handlar om ett sommarjobb och ärligt talat skulle jag nog troligtvis vara redo för pissprov först i augusti och då är det ju meningslöst att söka heltid.
Nåja, det får bli som det blir. Vadfan kan man göra annat än ångra sina tidigare idiotiska val.