2013-05-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Då tycker jag att du ska gå till universitetet och låna dokumentet i fråga och kopiera den text du tycker stöder din tes.Återigen,jag tänker inte leta efter bevis som stöder DIN tes när du inte ens bryr dig om att läsa mina,citat: "random länkar".

Jag har artikeln.

But Jews abounded at the lower levels of the party machinery - especially, in the Cheka and its successors the GPU, the OGPU and the NKVD. (In the issue of Pravda for 20 December 1937 there is a list of 407 officials of the NKVD, decorated on the occasion of the 20th anniversary of the Cheka. Forty-two of the names, or about eleven per cent, are Jews, and the actual total of Jews may well have been higher,since many of them may be supposed to have adopted Russian names.

Jag väljer även att hänvisa till Kevin Macdonals bok ' the culture of critique' för påståendet att judarnas makt höll i sig till slutet av 40-talet/början av 50-talet.

Citat:
Det räcker dessutom att läsa titeln "The role of the jews in the russian revolutionary movement" för att förstå att artikeln handlar om revolutionsrörelsen före 1917.
Vi pratar 40-tal i den här tråden,då var revolutionen sedan länge över.Jag har visat dig en siffra på att endast 5% av Sovjets regering bestod av judar.Var är dina siffror?Om du läst artikeln i fråga så borde du åtminstone kunna minnas en procentsats om någon sådan överhuvudtaget finns i dokumentet!

Jaja, kom du med dina antaganden du som inte ens sett artikeln utan bara gissar från titeln

Du har givetvis fel som vanligt vilket ovanstående citat visar.

Citat:
Föga förvånande så bygger Kues antagande att det ryms 8 lik per kvadratmeter på att liken varit fullt friska människor med ideallängd och idealvikt!

Här är en länk till James Randis blogg som behandlar massgravarna i Bełżec.Även här används 8 lik per kvadratmeter som felaktig grund för beräkning:

Som vanligt så ljuger du. Kues citerar Mattognos uträkningar om Treblinka där man baserar siffran 8 kroppar per kubik meter på vad man funnit i andra massgravar. Han skriver också uttryckligen att;

Citat:
On the basis of his investigations of the mass graves of Hamburg (Anglo- American terror-bombardment of July 1943), Katyn (Soviet mass murder of Polish officers, 1940) and Bergen-Belsen (mass deaths from typhus in spring 1945), John Ball came to the conclusion that one could assume a maximum of six bodies per cubic meter in a mass grave.390 This number seems quite high if one keeps in mind that in Treblinka I, the work camp, the Soviets found 105 bodies in a grave with an effective volume of 75 m3 – therefore 1.4 bodies per cubic meter, and that the medical expert Piotrowski, in his first calculation of the content of the mass graves, set a figure of six bodies per 2 cubic meters, thus 3 bodies per cubic meter, half the density proposed by Ball.391 However, in order to take into account the hypothetical existence of children as comprising onethird of the victims, we assume a density of a maximum of 8 bodies per cubic meter.

Vad gäller Robert Muehlerkamps (som skriver på bloggen du länkar till) övriga gnäll så har Mattogno bemött det här;

http://codoh.com/library/document/975

Mattogno skriver;

I
Citat:
n order to calculate the number of corpses per cubic meter, Muehlenkamp relies on the “eyewitness” Kurt Gerstein who, in reference to the victims of Bełżec, states in one of his writings that “more than half are children”. He moreover refers to the diary of a German non-commissioned officer, Wilhelm Cornides, whom he quotes from an English translation available online at http://www.deathcamps.org/Belzec/rawacornides.html. This text was published in its original language in 1959 under the title Zur “Umsiedlung” der Juden im Generalgouvernement[42]. Cornides describes the arrival of a train to the station of Rawa-Ruska, evidently destined for Bełżec, which consisted of 35 cattle wagons, each containing “at least 60 Jews”, in total 2,100, of which many were women and children – a detail emphasized by Muehlenkamp. Cornides remarks that “some of the doors were opened a crack”, which means that he made his observations through these small openings and windows. The accuracy of this method is easy to imagine.

Muehlenkamp’s pretension to draw from this single observation (a very small part of the Jewish deportees in the 35 wagons) a general picture of the composition of the 434,508 deported to Bełżec is obviously infantile. The same goes for the supposed “observation” of Gerstein relating to a single transport of 6,700 Jews, representing 1.5% of the total deported.

Han skriver vidare om Muehlenkamps uträkningar om vikten;

Citat:
This 35 kg medium weight is nothing but a groundless conjecture by Gerstein, since he is supposed to have made his estimate by looking at the 750 supposed victims, then calculating in his head their medium weight, yet in his declarations he has miscalculated even the abovementioned elementary multiplications! Moreover, in another declaration made to the French authorities, Gerstein stated the medium weight of the victims as 65 kg[50]. The reliability of Gerstein’s stories has been contested even by Tregenza, who classifies “Gerstein’s material” as “questionable” and “even belonging to the realm of fantasy in some places”[51]. In the same document which gives the medium weight as 35 kg, Gerstein, among other things, estimated the number of the victims of Hitler and Himmler to “at least 20,000,000” (twenty million)[52] and talks of a heap of clothing at Bełżec measuring “35 or 40 meters in height”[53], while on the other hand Wilhelm Pfannenstiel, who accompanied Gerstein on his visit to the camp, spoke of a ”pile of textiles with a height of 3 to 4 m”[54]. Thus Gerstein’s 35 kg estimate is of little value. Provan on his hand has assumed a still lower medium weight: (63 + 62 + 49 + 25 + 26 + 19 + 15 + 7 [the doll!]) ÷ 8 = 33.25 kg! Considering that the weight of the doll is equivalent to that of a 5-6 months baby, and that the weight of one of the adults corresponds to the medium weight of children between 14 and 16 years of age, this means that in actuality Provan’s experiment is founded on the assumption that the Jews deported to Bełżec were exclusively babies and children of 16 or under, whose medium weight, as has been noted, was 35 kg – without any adults. This in turn would mean that 5/8 of the approximately 434,000 deported, that is 271,250, would have been children from small babies up to 8 years of age, while the remaining 3/8, that is 162,750, were children between 14 and 16 years old!
2013-05-23, 21:40
Medlem
Citat:
Intressant!Du har tidigare i tråden sagt:

Citat Skoll:med tanke på att inga massgravar någonsin har funnits

Och nu kommer du dragandes med revisionistiska bevis för att massgravar existerar!

Sluta fåna dig. Jag har aldrig hävdat att inga massgravar aldrig har funnits utan enbart att massgravar inte har funnits i relation till en viss kontext, ex det finns inga massgravar som motsvarar vad som hävdas av einsatzgruppen rapporterna. Det betyder inte att man inte hittat gravar av människor som dött vid ex Treblinka I, människor som dog av sjukdomar som tyfus och liknande, men inget som liknar det som ni holohoaxare påstår ska ha funnits.

Citat:
Det finns även uppgifter om att aska hälldes i de talrika flodsystemen som finns i området kring Auschwitz,samt användes som gödningsmedel för åkrar eftersom askan är helt ogiftig.

Ja och man gjorde säkert tvål och lampskärmar av judarna också

Citat:
Jag har svårt att tro att någon skulle kalla en stat där man ger nynazister i uppdrag att granska vilka bevis som ska anses vara acceptabla för en rättsstat.
Det är rättens sak att avgöra om vittnesmål är relevanta eller inte.Detta avgörande sker dessutom i rätten och inte som du verkar tro före rättegång.

Fast en rätt som säger att en viss typ av bevis är relevant medan annan bevisning inte är det agerar ju väldigt fel om detta sker på lösa grunder. Det kvittar liksom att en domstol säger att vittnesmål är det mest fantastiska som finns (vilket de i regel inte gör utom i politisk korrekta mål såsom holohoax mål), vittnesmålens natur och särdrag förändras ju inte utan är fortfarande lika osäkra.

Sen så handlar det inte om att låta "nazister granska bevisningen" utan om att inte döma oskyldiga och fria skyldiga. Svårare än så är det inte.

jag noterar att du inte gav någon källa för ditt uttalande om 'experterna' och deras 'tolkningar av vittnesmålen'. Kanske var det så att du hittade på?

Citat:
Gå till en rättegång och titta hur det går till innan du yttrar dig i frågan och återigen gör bort dig.

Jag har varit och tittat på rättegångar så det är inget du behöver oroa dig för.

Citat:
Anser du att Nazityskland var en rättsstat?

På vilket sätt är detta relevant? Jag har faktiskt inte undersökt frågan. Enligt den vanliga synen så ska de inte ha varit det men då andra sidan så blir man ofta förvånad av hur mycket om NS som inte stämmer när man undersöker det kritiskt.

Citat:
Så en man som sett den åklagade stjäla hans cykel ska inte få vittna för att han är part i frågan?

Det beror väl på var man vill dra gränsen. En cykel är ju inte av så stort värde men om om det handlar om att döma någon för mord så är det ju mera allvarligt. Även vad gäller cykelstölden så är ju frågan vad som hindrar person A från att anklaga person B för stölden på falsk grund? Speciellt om de varit i konflikt innan.

Citat:
Hur kommer det sig att 70 år gamla vittnesmål som stöder din tes ej påverkas av minneseffekterna du nämner medan vittnesmålen jag anför till direkt diskvalifieras fast de skrevs ner direkt efter kriget?

Jag inte riktigt vad du menar med "70 år gamla vittnesmål som stöder din tes ej påverkas av minneseffekterna". Mig veterligen så har jag aldrig citerat en sådan person och min grundinställning är att man bör vara lika kritisk mot alla vittnesmål.

Även om ett vittnesmål skrevs ner direkt efter kriget så finns det inget som säger att det var korrekt återgivet. det finns fler faktorer än tid som påverkar, såsom hur emotionell händelsen var. Det behöver inte förflyta någon särskilt tid för att ett sådant minne ska förvrängas.

Citat:
Jag ber att få återkomma i denna fråga när mer tid finnes.
Utförde Prattle experimenten med likadana dieselmotorer som fanns tillgängliga för gaskamrarna (d,v,s
motorer från erövrade T-34'or) eller använde han moderna motorer som har en ofantligt mycket högre grad av rening av avgaserna?

Jaja, ni blir alltid lika svarslösa och försvinner med svansen mellan benen när ni ertappas med att ljuga.

För att göra det lättare för dig så har jag letat upp Prattle artikeln åt dig, den fanns på nizkor vilket är extra roligt med tanke på hur inkompetenta och oärliga de är

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/orgs/british/bjim/Prattle.pdf

Nej, Prattle använde inte en stridsvagnsmotor från en t-34, som om det skulle göra någon skillnad Den ursäkten är väl något som du trollade fram bara för att slingra dig, du hade inget emot att använda dig av Prattle tidigare när du trodde att resultaten bevisade dina ståndpunkter. Den ursäkten duger inte och du får allt motivera dig bättre än så här om du vill bli tagen på allvar.
2013-05-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag vill veta var det står att bevisbördan är min? Jodå, jag gjort det ett antal gånger, men de behagar inte herrn att titta. "gissningarna" har jag gett dig länkar till. Men var tog dina vägen?
Alltså du klara inte visa upp något som har aldrig publicerat något i ämnet han skulle disputera i. Kan du visa upp något?

Jo! har jag inte gett dig länkar med en hel tråd, till och med gett dig enstaka "messages". ? Men du avfärdar dem bara... *suck* utan komma varför.. jo det gjorde du med ett, men där nämnde du jag skulle vara "tyst" Bara för jag ville checka upp ditt länknamntips. Nej jag har inte emot revisionistiska sidor, men lärt mig man ska ej lita på dem. Och du gör det inte bättre ... med ha förtroende för dem.

Ditt vanliga gnäll. Jag läser de 'messages' som du postar men jag har liksom inte tid att plöja saker som är alltför långa. Om något inte håller måttet så brukar jag säga det. Skulle jag har råkat missa något enstaka bevis som du refererat till så har det inte varit avsiktligt såvida det inte varit orimligt långt. Jag har redan bemött ditt tjafs om vad Rudolf publicerat, se mina föregående inlägg, som du uppenbarligen inte har läst.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ett dokument ur 1941 ur Hitlers kansli där det tydligt talas om gasning av judar.
Ur ett hemligt tyskt dokument från oktober 1941:19411025-wetzel-no365

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/people/e/eichmann.adolf/transcripts/ftp.cgi?people/e/eichmann.adolf/transcripts/Appeal/Appeal-Session-04-06

Det där är som vanligt inget annat än lögner och påhitt från din sida.

Citat:
"---The evidence for exterminations at Belzec, Chelmno, Lublin, Sobibor, and Treblinka is fairly close to zero. There is the Höss affidavit and testimony and the "Gerstein statement." There is a draft of a letter by Dr. Wetzel, another Nazi who became immune from prosecution, speaking of there being "no objections to doing away with those Jews who are unable to work, by means of the Brack remedy" (NO-0365). The draft is typewritten and apparently initialed by Wetzel, who had been head of the Race-Political Office of the NSDAP, but was transferred in 1941 to Rosenberg's Ministry for the East, where he served as the expert for Jewish affairs. There is no evidence that the letter, which is addressed to Hinrich Lohse, Reichskommissar for the Ostland (map, Fig. 3), was ever sent. A similar document, bearing a typewritten Wetzel signature, is NG-2325. Wetzel was not called as a witness at any of the Nuremberg trials, and was not threatened with prosecution until 1961, when he was arrested by German authorities in Hannover, but his case seems to have immediately disappeared from the public record, and nothing more was heard of him, except that he is said to have been finally charged in 1966; if such is the case it is odd that he is not listed in the 1965 East German Brown Book. However, no trial ever materialized.---"

http://www.vho.org/GB/Books/thottc/10.html

Dokumentet är inget brev utan en 'draft' av ett brev och det bär inte Wetzels underskrift utan enbart hans initialer. Det finns inget som tyder på att det någonsin sändes. Själv förnekade Brack all inblandning.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=73

Om dokumentet är äkta så handlade det om allt annat än homicidala gasningar av människor;

Citat:
"---One example concerns a draft memo, the so-called Wetzel-Lohse correspondence, concerning conditions around Riga, and entered into the Nuremberg Military Tribunal as NO-365. The draft letter mentions putting large numbers of Jews into the Labor service, and discusses the need for building the necessary "Unterkünfte" with the appropriate "vergasungsapparate".308 In the context of the disinfection literature, this is clearly a reference to a Labor Service hut that would be equipped with the standard Entwesungskammern for delousing clothing.309 Yet this same document has been occasionally put forth as evidence of a homicidal gassing program, even though there is no material or documentary support for that interpretation, and even though there never were any gas chambers in Riga.---"

http://www.vho.org/GB/c/SC/inconshr.html
2013-05-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tycker du ska försöka stå på egna ben och inte gömma dig bakom Erleb.

Jag har (noch ein Mal...) citerat ur en bok från en rättegång, där vittnet svurtit vittnesed, och där han säger att Faurisson var universitetsanställd fram till sin pensionering. Det väger tungt. Du hänvisar till revisionistsidor. Du tycker att det väger minst lika mycket (kvantitativt mer dessutom...). Vad du tycker kan jag inte ändra på men du torde vara ganska ensam i din slutsats.

En bok är inte mer trovärdig än en internetsida bara för att det är en bok. Finns inget fel med revisionistiska sidor. Sen så har jag inte riktigt tid att hjälpa alla er vilsna holohoaxare och jag tycker därför att det inte finns någon anledning att jag upprepar var Erleb skriver en gång till då han täcker alla de punkter som du tagit upp.

Citat:
Du stöder dig också på en not i den engelskspråkiga wikiartikeln om Faurisson. Fotnoter är extra intressant när man har med ämnet revisionism att göra. Revisionistiska fotnoter eller fotnoter som revisionister hänvsar till måste läsas i dess helhet. Därför ber jag dig att plocka fram citat från boken, och inte bara hänvisa till dryga 200 sidor du inte själv har läst. I Anne Frank- tråden diskuterar du Anne Franks dagbok som du inte läst och inte tänker läsa.... så det är ju inte kosntigt att jag nu kräver lite insats från din sida.

Varför skulle jag läsa en hel bok när jag inte behöver det för att bevisa att du har fel?

Citat:
Är du Skoll eller är du troll?

Jag tror minsann att du börjar bli frustrerad över att alla inte accepterar dina påståenden om Faurisson rakt upp och ner

Varför denna nästan sjukliga fascination för Faurisson? Det är nästan lite stalker mentalitet över din fixering vid honom där du är villig att kämpa outtröttligt mot bakgrund av de mest patetiska bevis, för att bevisa något som egentligen inte skulle ändra på särskilt mycket även om du fick rätt.
2013-05-23, 22:56
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
En bok är inte mer trovärdig än en internetsida bara för att det är en bok. Finns inget fel med revisionistiska sidor. Sen så har jag inte riktigt tid att hjälpa alla er vilsna holohoaxare och jag tycker därför att det inte finns någon anledning att jag upprepar var Erleb skriver en gång till då han täcker alla de punkter som du tagit upp.

Varför skulle jag läsa en hel bok när jag inte behöver det för att bevisa att du har fel?

Jag tror minsann att du börjar bli frustrerad över att alla inte accepterar dina påståenden om Faurisson rakt upp och ner

Varför denna nästan sjukliga fascination för Faurisson? Det är nästan lite stalker mentalitet över din fixering vid honom där du är villig att kämpa outtröttligt mot bakgrund av de mest patetiska bevis, för att bevisa något som egentligen inte skulle ändra på särskilt mycket även om du fick rätt.

Vad är det för bok jag citerat ur? ("En bok är inte mer trovärdig än en internetsida bara för att det är en bok.")

Väntar på svar.

Hjälp på traven: svar finns i tidigare inlägg.

Väntar också på svar vad din not skriver. Duckar du?

Sjuklig fascination för Faurisson??? Om man vill se hur revisionismen fungerar och ta del av dess ursprung så är han viktig. Han är inte den enda, men nu tar vi det metodiskt. Är du rädd?
2013-05-23, 23:18
Medlem
Citat:
Tack för ett tämligen begripligt inlägg. Mångårigt slit här i trådarna kanske bär frukt till slut. I sedvanlig ordning ställer du mest frågor och i vanlig ordning är det oklart om det är ”vanliga” frågor eller retoriska frågor eller frågor som vill antyda något du inte är kapabel att uttrycka med egna ord.

Är det nån som begriper om det där var komplimang eller klander? I sedvanlig ordning tar Farbror Sven åt sig äran av nåt, hur som helst - t ex "mångårigt slit här i trådarna".

Går det att spåra, via sökfuntionen? Slitet med Faurisson, t ex?

Förr gällde slitet professorstiteln i tråden:

Varför ska man lita på revisionisterna?
https://www.flashback.org/t351310

Ni kan ju börja här om ni har lust:
https://www.flashback.org/sp23454540

Varför inte den här posten som ett komplement?
https://www.flashback.org/sp23607969

När titelargumentet var utslitet övergick slitaget till apanaget:

Citat:

[...]Ambiscko trycker också på en vanlig klyscha: förintelseförnekare är offer. Faurissons satt på universitetets distansundervisningsavdelning under sina sista tio år före pensioneringen. Där undervisade han aldrig. Under sina mest välbetalda år som statsanställd inom universitetsvärlden hade han alltså all tid att fortsätta med sin privata "forskning". Han borde verkligen vara tacksam att den franska staten bjöd på detta. Men jag har inte funnit en stavelse om denna lyxtillvaro på hans sidor eller hos IHR heller för den delen. Märkligt...

https://www.flashback.org/sp23808299

Och nu:

Citat:

Diskussionen gäller som sagt Faurisson. När Skoll skrev att revisionister kastas i fängelse, tog jag upp Faurisson som ett exempel på raka motsatsen. Han behöll jobbet som universitetsanställd fram till pensionen. Detta motsäger sig Skoll som hänvisar till revisionistiska sajter och en not i den engelska wikiartikeln om Faurisson.

Skoll skrev alltså inte att Faurisson kastats i fängelse? Det var farbror Sven som skrev att Faurisson INTE suttit i fängelse för sin negationism ( = den franska termen för revisionism...)

Vad är det Skoll motsäger sig? Att Faurisson inte suttit i fängelse?

Här är alla poster i tråden där Skoll avänder ordet fängelse:
https://www.flashback.org/sp41499102
https://www.flashback.org/sp41482034
https://www.flashback.org/sp40491476
https://www.flashback.org/sp43440255
https://www.flashback.org/sp43441190
https://www.flashback.org/sp43479606
https://www.flashback.org/sp43478753
https://www.flashback.org/sp43184448

Jag hittar ingen "motsägelse" av att Faurisson inte suttit i fängelse...

Eller menar farbror Sven att Skoll motsätter sig att Faurisson fick behålla jobbet som universitetsanställd fram till pensioneringen?

Citat:
I vanlig ordning tycks du glömma vad du nyligen skrivit. Jag nämnde fallet Faurisson, när du skrev att revisionister kastas i fängelse. En av de mest kända revisionsiterna, Monsieur Faurisson, har inte suttit i fängelse. Han har t.o.m varit statsanställd fram till pensioneringen.
https://www.flashback.org/sp43485746 (min fetning)

Vad betyder "t.o.m." i sammanhanget?

Detsamma som jag antydde med mitt P G A ovan (citerat nedan) ? :

Citat:
Eller: han fick aldrig sparken!!! Tvärtom! Han blev utnämd till professor istället!!!

M. Rousso igen:

Citat:
Si la section disciplinaire avait été saisie, probablement que la nomination n'aurait pas été prononcée, ou du moins appliquée.

Eller: han blev utnämnd till professor P G A att kravet på suspendering inte gick igenom!!!
https://www.flashback.org/sp43545705

Citat:
Jag vet inte hur övertydlig man ska vara här. Missförstår du verkligen, eller vill du till varje pris missförstå och göra en grej av det?

Jag förmodar att fSven syftar på Erlebcitatet ovanför hans ovan anförda.

M. Rousso menar att om den disciplinära åtgärden utmätts (heter det så? "avait été saisie") mot Faurisson - enligt Roussos angivelse och önskan - så hade Faurisson förmodligen aldrig blivit utsedd till professor.

Så utmärkelsen till professor kom alltså efter att anmälan underkänts av den disciplinära sektionen för universitetet eller universitetsväsendet.

Sen gör farbror Sven en så vitt jag förstår alldeles utmärkt sammanfattning av artiklar från franska wiki, i ord och vändningar som tyder på stor sakkunskap i fransk akademisk titulatur och byråkratisk machination (läs: räkmackeri!! ) !!

Utdrag:

Citat:
När maître de conference-titel återinfördes 1984, behöll "78/79-generationen" sin professorstitel. Här var det inte bara Faurisson som fick en räkmacka, utan hela hans generation av maître de conference-anställda.

Han är inte så dum som han låssas ibland, mannen!!!

Citat:

Alltså raka motsatsen till det du påskiner.

Det jag påsken här? :

Citat:
En andra klassens professor!!!! Och med så dålig lön att det inte var lönt att dra in den???

Konferensmästarna (från farbror Svens citat) :

Citat:
[...] sont reclassés à la 2e classe du nouveau corps des professeurs des universités qui réunit les anciens professeurs titulaires et maîtres de conférences (dont les professeurs sans chaire). L'intitulé ne subsista de manière anecdotique que comme appellation du 1er échelon de la deuxième classe du corps des professeurs des universités.”

Professorer till namnet (och lönen?) men inte till gagnet?

Hela bunten?

Professorslönen tordes man inte dra in för nån (läs: Faurisson) av professorerna utan stol (sans chaire) , inför risken av en kollegial reaktion från andra förmånstagare bland de conference-anställda.

Men fick Faurisson undervisa?

Citat:

Jag har som sagt nämnt källan flera gånger där det står att Faurisson var universitetsanställd fram till pensioneringen och citerat ur källan och angivit vilken sida i nämnda bok. Det borde vara uppenbart att det då inte rörde sig om någon sajt jag länkat till. Jag länkade i sammanhanget till en wikiartikel för att klargöra vad CRNS står för. Men det visste kanske alla?
Är det klart nu?

forts följer
2013-05-23, 23:23
Medlem
Citat:
Vad är det för bok jag citerat ur? ("En bok är inte mer trovärdig än en internetsida bara för att det är en bok.")

Väntar på svar.

Jag vet vad det är för bok, vad gör det för skillnad? Därmed sagt så vill jag inte jämföra en bok med wikipedia men jag har ju även nämnt flera andra länkar.

Citat:

Jag är inte din undersåte, du får väl kolla upp länken själv om du är intresserad. Jag har visat upp tillräckligt många oberoende länkar för att det ska vara irrelevant huruvida jag behöver leta fram den där boken eller inte.

Citat:
Sjuklig fascination för Faurisson??? Om man vill se hur revisionismen fungerar och ta del av dess ursprung så är han viktig. Han är inte den enda, men nu tar vi det metodiskt. Är du rädd?

Nej, men smått äcklad däremot.
Senast redigerad av Skoll 2013-05-23 kl. 23:29.
2013-05-23, 23:32
Medlem
forts

Citat:

Väntar på svar.

Hjälp på traven: svar finns i tidigare inlägg.

forts till ovan.

Här är ett utdrag ur Encyclopedia of Antisemitism, Richard S. Levy, Editor, artikeln om Faurisson:

Citat:
[...]
Given his professorship at a prestigious university,
Faurisson’s denial of the Holocaust raised
severe criticism among French intellectuals.
Among those who spoke out against him was the
eminent French historian Pierre Vidal-Naquet.
However, Faurisson was also supported by
French intellectuals from both the extreme Right
and the extreme Left and even by prominent linguist
Noam Chomsky, who defended his right to
freedom of expression. However, Faurisson’s
ability to disseminate his ideas was restricted considerably
when the French legislature passed the
Gayssot Law against Holocaust denial in 1990. A
year later, Faurisson was prosecuted, convicted,
and fined, and in 1991, he was dismissed from
his academic post.
Undismayed by the decline of
Holocaust denial in recent years and the devastating
judgment against its fundamental allegations
in the Irving trial (in 2000), Faurrison as recently
as 2001 published an article combating
“the creation of the Jewish genocide myth.”
—Roni Stauber
References
Vidal-Naquet, Pierre. Assassins of Memory: Essays on
the Denial of the Holocaust (New York: Columbia
University Press, 1992).
Yagil, Limor. Holocaust Denial in France (Tel Aviv,
Israel: Project for the Study of Anti-Semitism,
1995).

Min fetning.

Källa:

Citat:
ANTISEMITISM
A HISTORICAL ENCYCLOPEDIA
OF PREJUDICE AND PERSECUTION
Richard S. Levy, Editor
Santa Barbara, California Denver, Colorado Oxford, England 2005

s 225

...dismissed from his academic post.

Sparken?

Med professors lön?

................

PS!

Encyclopedin fanns på en extern hårddisk, märkte jag nyss (från hädangångna demonoid?) - och den finns tydligen för nedladdning på piratebay numera (sen i januari i år, tror jag det var...) .
2013-05-23, 23:36
Medlem
Citat:

Får vi se dig hissa den vita flaggan nu efter att Erleb citerat det aktuella stycket ur boken som du efterlyste?
2013-05-24, 10:56
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bara som en liten upplysning, så är det så att det mesta tyder på att de motorer som vissa ibland tror ska ha varit Dieselmotorer egentligen var bensinmotorer.

Och på tal om antal lik per kubikmeter så kan ju detta klipp vara informativt för att visa hur fel förintelseförnekarnas påståenden är. Där visas att det är fullt rimligt att det kunde begravas så många lik i Treblinka och Belzec som det vittnas om.

Tack för länkarna och mycket intressant information!
2013-05-24, 11:45
Medlem
Citat:
But Jews abounded at the lower levels of the party machinery - especially, in the Cheka and its successors the GPU, the OGPU and the NKVD. (In the issue of Pravda for 20 December 1937 there is a list of 407 officials of the NKVD, decorated on the occasion of the 20th anniversary of the Cheka. Forty-two of the names, or about eleven per cent, are Jews, and the actual total of Jews may well have been higher,since many of them may be supposed to have adopted Russian names.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med denna diskussion.Nu har du bevisat att det bevisligen fanns 42 judar i Sovjets regering runt 1937,alltså långt innan Tyskland och Sovjet bildade en pakt och Stalin lovade Ribbentrop att minska judarnas inflytande.
Om så antalet judar i regeringen uppgick till 40% så stämmer inte ditt påstående att "judarna var regeringen".
På vilket sätt rättfärdigar det faktum att runt 50 judar ingick i partitoppen att einsatzgrupper mördade judar en masse och listade dem i en egen kolumn i Himmlers rapport till Hitler?

Citat:
Som vanligt så ljuger du. Kues citerar Mattognos uträkningar om Treblinka där man baserar siffran 8 kroppar per kubik meter på vad man funnit i andra massgravar. Han skriver också uttryckligen att;

Jag ljuger inte alls.Mattogno som f.ö borde ägna sig åt att studera språk istället för att hålla på med saker han inte är utbildad till bygger sina uträkningar på fullt friska människor med idealvikt.

Denna uträkning är hämtad från din egen länk:

Based on scientific tables on weight increase, the medium weight of children aged 17 and under is approximately 35 kg. If for a normal adult a medium weight of 70 kg is assumed, the medium weight of 3 persons (two adults and a child) is ([70 + 70 + 35] ÷ 3 =) 58.3 kg. Therefore 6 adult corpses, weighing (70 × 6 =) 420 kg, are equivalent to (420 ÷ 58.3 =) 7.20 corpses of adults and children in the relationship of 2:1. According to other tables, the medium weight of children aged 14 and under is approximately 25.4 kg, which in turn gives us a medium weight of 55.1 kg and a density of (420 ÷ 55.1 =) 7.6 corpses per cubic meter. The figure of 8 corpses per cubic meter which I have assumed for my calculations is thus rounded off upward.

Mattognos uträkningar är baserade på vetenskapliga tabeller över fullt friska människor!

Citat från Holocaust Denial and Operation Reinhard sidan 417:

So Mattogno expects his readers to believe that Jewish adults deported to Belzec weighed 70 kg on average and Jewish children aged 14 and under weighed 25.4 kg on average. According to Broca’s table, 70 kg is the ideal weight of a male 1.78 meters high or a female 1.82 meters high. It is also the normal weight of an adult person 1.70 meters high. Mattogno’s readers are thus asked to believe that Jewish adults in starving Polish ghettos in the early 1940s were 1.70 meters high on average and had a normal weight, or a lower ideal weight.

the Jews of Poland were about three inches shorter than the average German. 1.68 meters equal 66 inches, so if the Jews of Poland were about three inches smaller than the average German, according to Provan's source Dr. von Verschuer, their average height was 63 inches or 1.60 meters.

Besides being considerably smaller than would correspond to the average weight postulated by Mattogno, the Jews of Eastern Poland, where most deportees to Belzec extermination camp came from, were ill-fed and even starving.

Dessutom är exemplen med Katyn och Hamburg inte jämförbara med Auschwitz och Bełżec.Katynoffren bestod av Polska officerer som inte var svältfödda,utan med all säkerhet utgjorde den fysiskt mest framstående delen av den Polska befolkningen och därför stämmer in med idealvärdena.
Bomboffren i Hamburg utgjorde ett tvärsnitt av den Tyska befolkningen och kan på intet sätt jämföras med svältfödda koncentrationslägerfångar.

I fallet Bergen-Belsen framgår inte om offren var kremerade eller ej.
I Katyn var offren definitivt inte kremerade vilket bilder kan visa.

REVISIONISTERNA LJUGER I DENNA FRÅGA OCH STÅR ÅTERIGEN MED BYXORNA NEDDRAGNA!

Citat:
Vad gäller Robert Muehlerkamps (som skriver på bloggen du länkar till) övriga gnäll så har Mattogno bemött det här;

Vem behöver Gerstein som vittne när vem som helst kan förstå att koncentratrionslägerfångar INTE
ligger på idealvikt ens precis efter de kommit till lägren med tåg.Du har ju t.o.m själv skrivit att många dog under transporterna.

Citat:
Han skriver vidare om Muehlenkamps uträkningar om vikten;

Mattognos uträkningar är helt fel så varför bry sig om vad denne patetiske amatör fantiserar om?

Förstår du inte själv att du framstår som en idiot när du stöder Mattognos påståenden om att
judarna i Auschwitz var idealmänniskor med mycket bättre fysiska värden än "herrefolket"!
2013-05-24, 12:14
Medlem
Jag har ytterligare en fråga när det gäller Mermelsteins påstådda systrar.

Citat:
Förklara då hur det kan komma sig att det finns dokumentära bevis på att Mermelsteins systrar levde fem månader efter att han svor att de gasades? Helt bortsätt då från att han är en dokumenterad lögnare även vad gäller andra frågor och att inga gaskammare någonsin har hittats.

Kan du förklara för mig varför "systrarna" överhuvudtaget tillfrågades om namn och födelsedatum
när SAMTLIGA fångar från Auschwitz som inte direkt togs av daga fick ett fångnummer intatuerat
på armen?Att dessa flickor tillfrågades om födelsedata stöder tvärtom att de inte var Mermelsteins systrar utan tillhörde nytillkomna judar som det ej fanns någon dokumentation om,istället för att tillhöra en stor grupp judar som förflyttats från Auschwitz och samtliga därför hade ett fångnummer.

Det skulle ha sparat timmar att enbart ta numret,och Tyskarna är kända för att vara effektiva.

Har du någon länk till SS-dokumentet där dessa två flickor omnämns?

P.S: Jag har en stark känsla av att IHR gör allt för att tiga ihjäl detta klavertramp!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in