2013-05-22, 22:35
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Vi har inte detta, det är bosnienserberna och bosnienkroaterna som har detta. För varje år som går blir vi mer och mer medan de blir mindre och mindre.
Det går alldeles för söligt dock.
Ni får ta in folkslag som föder fler barn, så som somalier.
Vad är era futtiga genomsnittliga två barn per familj gentemot somaliernas fyra?
Ni har hur som helst inget att förlora på invandring, tvärtom så är det en vinst.
Citera
2013-05-22, 22:40
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Det går alldeles för söligt dock.
Ni får ta in folkslag som föder fler barn, så som somalier.
Vad är era futtiga genomsnittliga två barn per familj gentemot somaliernas fyra?
Ni har hur som helst inget att förlora på invandring, tvärtom så är det en vinst.

Tyvärr verkar Sverige inte vilja dela med sig av dessa lottovinster utan tar in alla själva
Citera
2013-05-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Dock frågan som varje logiskt tänkande människa borde ställa sig hur kunde Alija ha vetat att 8000 människor skulle mördas i Srebrenica?
Att serberna var hämndlystna duger inte som förklarning, att mörda tusentals obeväpnade människor under en vecka är total galenskap som ingen i Sarajevo kunde ha förutsett. Liksom vad hade hänt om "bara" ett par hundra hade mördats?

"8000".

Oavsett hur många som dog var det hans avsikt att ge NATO en ursäkt att ställa upp mot serberna genom. Det finns hur många vittnen som helst till att han ska ha sagt att Srebrenica behöver offras. Fråga bara Hakija Meholjic.

Skitsamma. Jag ska kolla in om det finns en tråd om Srebrenica i stället. Jag har inget att säga om Bosniens framtid annat än det jag redan sagt i tråden och att diskutera med vissa här är ungefär lika givande som att snacka med en vägg.
Citera
2013-05-22, 23:03
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Tyvärr verkar Sverige inte vilja dela med sig av dessa lottovinster utan tar in alla själva
Precis, dags för Bosnien att ta efter Sverige, invandrarna är Bosniens framtid.
Citera
2013-05-22, 23:13
Medlem
blackjackks avatar
Citat:

Du får väl engagera dig och se till att Sverige skickar någon multi-kulti förespråkare som ska övertala oss att somalier är Bosniens räddning! Kanske blir lite svårt att övertala men det är värt ett försök !
Citera
2013-05-22, 23:18
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Snälla, ni etniska svenskar lipar dagligen här på fb om den lilla skvätt araber och afrikaner som bor i Sverige. Den gemene svensken vet inte ens vad mångkultur innebär, Bosnien har haft spanska judar i landet sedan Spanien blev kristet , dom har haft Osmanska riket i 500 år , dom har haft Österrike Ungern över sig i några decennier , dom har haft nazistregimen under tre år som styrde och ställde. Sedan har vi haft kommunismens influenser under cirka 60 år. Kom inte och prata om mångkultur för den gemene Svensson vet inte ens vad riktig mångkultur innebär. När Sverige haft hälften av denna kulturberikning som Bosnien haft så kan du komma tillbaka med ett vettigt motargument. Tills dess, tig!

All denna mångkultur har splittrat det bosniska folket muslimer som kristna. Det sista Bosnien behöver är folk från 3e världen, som ändå i slutändan kommer söka sig till rikare länder som Sverige när dom inser att det inte finns något serverat smörgåsbord i Bosnien. All den tolerans det bosniska folket har haft har i slutändan bara slagit tillbaka på dom själva, då landet har varit i obalans och fattigdom dom senaste hundra åren pga yttre och inre makter som varit varandras motpoler och hindrat landet från utveckling.
Senast redigerad av ZmajOdBosne 2013-05-22 kl. 23:24.
Citera
2013-05-22, 23:23
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Snälla, ni etniska svenskar lipar dagligen här på fb om den lilla skvätt araber och afrikaner som bor i Sverige. Den gemene svensken vet inte ens vad mångkultur innebär, Bosnien har haft spanska judar i landet sedan Spanien blev kristet , dom har haft Osmanska riket i 500 år , dom har haft Österrike Ungern över sig i några decennier , dom har haft nazistregimen under tre år som styrde och ställde. Sedan har vi haft kommunismens influenser under cirka 60 år. Kom inte och prata om mångkultur för den gemene Svensson vet inte ens vad riktig mångkultur innebär. När Sverige haft hälften av denna kulturberikning som Bosnien haft så kan du komma tillbaka med ett vettigt motargument. Tills dess, tig!
En bosnisk etnonationalist försöker alltså läxa upp mig som "rasist-svenne" och jämför spanska judar med somalier?
Säg mig, när är etnonationalism berättigad?
Stöd av EU, världsjudenheten eller av Jesse Jackson m.m. har du inte när det kommer till din bosniska etnonationalism om du trodde det.
Planen är inte att skona Sydeuropa och koncentrera sig på Nordeuropa, du är precis lika vit och ond som mig.
Senast redigerad av NyanNyan 2013-05-22 kl. 23:30.
Citera
2013-05-22, 23:25
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Du får väl engagera dig och se till att Sverige skickar någon multi-kulti förespråkare som ska övertala oss att somalier är Bosniens räddning! Kanske blir lite svårt att övertala men det är värt ett försök !
Främlingsfientliga människor som du tar Bosnien tillbaka till stenåldern och hindrar utvecklingen.
Hur hade ni bosnier klarat er utan dessa saker bland annat?:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_uppfinningar
Citera
2013-05-23, 02:40
Medlem
lillliss avatar
Citat:
De enda källorna jag har är att RS befolkning minskar varje år medan Federationens befolkning ökar varje år. Alla med lite vett inser nog vilka det är som ökar och vilka det är som minskar

http://www.bportal.ba/index.php?option=com_content&id=1829%3Ademografija -broj-stanovnika-u-f-bih-raste-u-rs-u-zadnjih-10-godina-60000-ljudi-manje&Itemid=58

http://www.bosnaonline.org/republika-srpska-svake-godine-smanjuje-se-broj-stanovnika-rs-a-za-velicinu-jedne-male-opcine/

Jaa det är nog inte så svårt att klura ut haha. Men jag tänkte rent generellt hur kommer det sig att det minskas så otroligt mycket människor. I BiH kanske Federationen har bättre ekonomiskaförutsikter. Men detta sker i väst också, en bidragande orsak är ju ekonomin, men under 90-talskrisen i Sverige var det ju en "babyboom", så kan inte köpa det helt och hållet. Är världen så matrialistisk att man hellre spenderar pengar på sig själv än att uppfostra egna barn?

Har Federationen genomfört motioner som underlättar barnafödande?
Citera
2013-05-23, 15:35
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Det finns faktiskt invandrare även i Bosnien. Kineserna är flest vilket i sig är jävligt konstigt då Kina är på stark ekonomisk frammarsch. Det måste handla om människor från kinesiskt landsbygd där man fortfarande lever på en skål ris om dagen, för dessa landsbygds kineser kan även ett krigsskadat land som Bosnien verka som ett rikt land trots att ingen skyddsnät alls existerar för invandrare.

Sedan finns det även en del studenter från alla världens hörn i landet.
Här är en afrikansk engelsman som beundrar landets moderna arkitektur samt skäller ut bosniska politiker efter noterna för hur de behandlar hemlösa i landet som jag inte ens visste existerade han menar förmodligen romer som tigger.

The government don't have money to build homeless shelters but they have money to build a spaceship? The Bosnian house of Parliment makes the British house of parliment look like a dirty old castle.
http://www.youtube.com/watch?v=DgV2WRs-GM4

Är du hemlös i tex Sarajevo så finns det inga regerings/kommun sponsrade boende där man kan sova över utan då är man hemlös på riktigt.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-05-23 kl. 16:08.
Citera
2013-05-23, 16:03
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -1453-
"8000".

Oavsett hur många som dog var det hans avsikt att ge NATO en ursäkt att ställa upp mot serberna genom. Det finns hur många vittnen som helst till att han ska ha sagt att Srebrenica behöver offras. Fråga bara Hakija Meholjic.

Skitsamma. Jag ska kolla in om det finns en tråd om Srebrenica i stället. Jag har inget att säga om Bosniens framtid annat än det jag redan sagt i tråden och att diskutera med vissa här är ungefär lika givande som att snacka med en vägg.

Du ser själv där har vi problemet. Du tror på den bittra och besvikna Hakija Meholjic när han säger att Alija förrådde och gav upp Srebrenica men samtidigt tror du inte på samma Hakija när han säger att runt 8000 obeväpnade bosniaker mördades av Mladics soldater i Juli 1995. Deras namn står på minnesmonumentet i Potocari.
Eller att halva av Meholjics släkt försvann. Detta väljer du att inte tro på dvs du plockar ur historien det som passar dig och din ideologi bäst resten stryker du.

Alla som är lite insatta vet om att hemliga förhandlingarna mellan politiker om ett utbyte av territorium pågick hela tiden under hela kriget i f.d Jugoslavien.
Det jag menar är att Alija aldrig kunde ha vetat innan hur Mladics styrkor skulle bete sig i Srebrenica såvida han inte hade utomjordiska krafter och kunde se in i framtiden. Väldigt logiskt.
Eller vill du ha sagt att Alija och Clinton övertygade Mladic och Karadzic att begå ett massmord i Srebrenica dvs mörda fler än 5000 obeväpnade människor som Clinton enligt er ville ha

Citat:

Ja det är absolut skitsamma vad du och jag tycker det är som en fjärt i rymden, det som internationella krigsbrotts tribunalen i Haag kommer fram till, det kommer att stå i historieböckerna.
Med det sagt tänker jag inte spilla mer av min tid på denna diskussion.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-05-23 kl. 16:06.
Citera
2013-05-23, 19:31
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
En bosnisk etnonationalist försöker alltså läxa upp mig som "rasist-svenne" och jämför spanska judar med somalier?
Säg mig, när är etnonationalism berättigad?
Stöd av EU, världsjudenheten eller av Jesse Jackson m.m. har du inte när det kommer till din bosniska etnonationalism om du trodde det.
Planen är inte att skona Sydeuropa och koncentrera sig på Nordeuropa, du är precis lika vit och ond som mig.

Etnonationalism är berättigat i fallet Bosnien Hercegovina. Landet har interna problem med den så kallade etniciteten*, så det är nog fel tillfälle för EU att pumpa in flyktingar från 3e världen. BiH behöver inte EU, Jesse Jackson och allt vad du nämner. BiH har funnit i tusen år innan EU ens var på tapeten varför skall landet in i EU ens?

*Bosnier kallar sig allt möjligt idag, muslimer, kroater, serber, bosnienserber, bosnienkroater, bosniaker, ortodox, katolik etc etc. Landet är tyvärr inte enat på den fronten. Behöver verkligen BiH invandrare som kommer att kalla sig bosnienkines eller bosniensomalier. Nää det är inte läge för det. Innan man städat upp sitt eget hem så bör man inte bjuda in gäster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in