2013-05-18, 00:34
Medlem
glimmer_twinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktaren
Jag tycker att feminism motsätter sig själv väldigt mycket i deras grundläggande ideer. 1. Könet är en social konstruktion som egentligen inte har någon betydelse. 2. könet kvinnor ska ändå få massor av rättigheter,privilegier och lyftas i samhället.

alltså först påstår man att det inte finns någon skillnad, sedan så gör man det ändå eftersom kvinnor måste få det bättre? hur hänger det ihop?

(har lite svårt att förklara och uttrycka mig eftersom min språkförmåga är dålig)

du kan inget om detta förstår jag. jag vet inte vad jag ska säga. Känner mig handfallen inför att bedriva diskussioner på mellanstadienivå. Hoppas du i vart fall kommer förstå att kampen för jämställdhet är mångbottnad och din fråga är en idiots fråga.
Citera
2013-06-06, 20:46
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmer_twins
du kan inget om detta förstår jag. jag vet inte vad jag ska säga. Känner mig handfallen inför att bedriva diskussioner på mellanstadienivå. Hoppas du i vart fall kommer förstå att kampen för jämställdhet är mångbottnad och din fråga är en idiots fråga.

TS poäng är klar som korvspad. feminism är en paradox.
feminism=könskamp under kvinnligt flagg. alla positiva värden som feminismen ockuperar kan uttryckas genom könsneutrala ideologier, t ex humanism.
Citera
2013-06-07, 09:00
Medlem
Kokettes avatar
Som sagt; helt utan finess.
Jag förstår inte hur man kan ha ett fungerande liv när man resonerar så fruktansvärt efterblivet som många av er gör. Förvisso är väl er syn på livet eftersträvansvärd i detta korkade grisars samhälle

kram
Citera
2013-06-07, 09:19
Medlem
NyanNyans avatar
Finns fler.
T ex:
1. Könet är en social konstruktion som egentligen inte har någon betydelse. 2. Män ska straffas kollektivt.
1. Män är svin som tänker bara på sex. 2. Kvinnor är minst lika mycket intresserade av sex som män.

Feminismen är en enda stor paradox.
Citera
2013-06-07, 09:24
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Är du efterbliven? Jag har då aldrig hört en feminist hävda att det enbart skulle finnas ett kön. Tvärtom är nog de flesta feminister rörande överens om att det existerar olika kön och skillnader mellan dessa.
Majoriteten av feminister har nog sett både fitta och kuk och konstaterat att det finns viss skillnad mellan dessa könsorgan. Det är faktiskt ingenting man kan moralisera bort.

När feminister säger något i stil med att det inte finns några egentliga skillnader mellan könen menar hen att könsrollerna är en social konstruktion och inget biologiskt betingat.
Att feministen vill ge kvinnor privilegier är för att hen erkänner skillnader mellan könen men menar också på att dessa skillnader har uppstått i samband med civilisationen. Att det är människan som upprätthåller denna lögn och inget som hade skett om vi inte vaggats in könsrollerna i samma sekund vi föds. Feministen vill alltså kompensera i tron att konstruktionen successivt ska falla.
Märkligt, jag har då träffat många feminister som hävdat att det egentligen inte går att mäta ut någon biologisk gräns mellan man och kvinna.
Citera
2013-06-07, 09:39
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Som sagt; helt utan finess.
Jag förstår inte hur man kan ha ett fungerande liv när man resonerar så fruktansvärt efterblivet som många av er gör. Förvisso är väl er syn på livet eftersträvansvärd i detta korkade grisars samhälle

kram

Jag undrar också hur feminister ens hittar hem på kvällen när så många av deras argument frontalkrockar med varandra blir det svårt att se hur de ens kan klara av de simplaste göremålen i livet.

Som bekant är jämställdhet ett utav feminismens mest ut-tjatade ord. Skrollar man dagens nyhetsbrus så kan man få upp en feminist som argumenterar jämställdhet varje dag. Tar du dock upp jämställdhet inför lagen kan feminister argumentera hela nätter om varför lagen inte ska vara jämställd. Feminister går bara att betrakta som mentalpatienter utan behandling
Senast redigerad av narlysimpelton 2013-06-07 kl. 09:52.
Citera
2013-06-07, 10:54
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Jag undrar också hur feminister ens hittar hem på kvällen när så många av deras argument frontalkrockar med varandra blir det svårt att se hur de ens kan klara av de simplaste göremålen i livet.

Som bekant är jämställdhet ett utav feminismens mest ut-tjatade ord. Skrollar man dagens nyhetsbrus så kan man få upp en feminist som argumenterar jämställdhet varje dag. Tar du dock upp jämställdhet inför lagen kan feminister argumentera hela nätter om varför lagen inte ska vara jämställd. Feminister går bara att betrakta som mentalpatienter utan behandling

Vi hittar hem alldeles utmärkt tack, till och med i smått lulligt skick.

Är du igång och tjatar om din juridiska aborträtt igen? har vi inte ältat detta nog nu så borde fått in i din söta skalle att det inte finns en möjlig exakt jämställd praxis för detta? Och i sluttampen blir det
ett barns rättigheter kontra en pappas. (och OBS!!! ett barn kan vara en framtida man).
Citera
2013-06-07, 11:45
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Vi hittar hem alldeles utmärkt tack, till och med i smått lulligt skick.

Är du igång och tjatar om din juridiska aborträtt igen? har vi inte ältat detta nog nu så borde fått in i din söta skalle att det inte finns en möjlig exakt jämställd praxis för detta? Och i sluttampen blir det
ett barns rättigheter kontra en pappas. (och OBS!!! ett barn kan vara en framtida man).

Nej detta gäller inte aborten. Vet ej varför du fastnat på den. Men visst den biten är inte heller jämställd. Du har hängt här så länge att det stämmer bra överens med bilden av en feminist som inte ens kan snappa de enklaste saker ens under lång tid. Så ja, det är förvånande att ni hittar hem på kvällen
Citera
2013-06-07, 13:02
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Nej detta gäller inte aborten. Vet ej varför du fastnat på den. Men visst den biten är inte heller jämställd. Du har hängt här så länge att det stämmer bra överens med bilden av en feminist som inte ens kan snappa de enklaste saker ens under lång tid. Så ja, det är förvånande att ni hittar hem på kvällen

Och just den biten är omöjlig att få jämställd.

jaha så var är det då i lagboken som är så fruktansvärt ojämställt?
visitationer?
Måste vara otroligt svettigt och jobbigt för sånna som dig när ex. barnbidraget kommer delas ut exakt lika. Eller att värnplikten inte längre existerar...fasen finns ju snart INGET ni kan sitta och sura över...Det är ju för jävligt. Nån borde ju återinföra åtminstone värnplikten så att offerkoftan liksom passar och inte är XXS.
Citera
2013-06-07, 13:29
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Och just den biten är omöjlig att få jämställd.

jaha så var är det då i lagboken som är så fruktansvärt ojämställt?
visitationer?
Måste vara otroligt svettigt och jobbigt för sånna som dig när ex. barnbidraget kommer delas ut exakt lika. Eller att värnplikten inte längre existerar...fasen finns ju snart INGET ni kan sitta och sura över...Det är ju för jävligt. Nån borde ju återinföra åtminstone värnplikten så att offerkoftan liksom passar och inte är XXS.

Ja, nu lyckas du missa alltihopa för andra ggn. Men visst barnbidraget är inte heller jämställt.
Citera
2013-06-07, 13:39
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ja, nu lyckas du missa alltihopa för andra ggn. Men visst barnbidraget är inte heller jämställt.

haha du har tydligen inget att ta upp? Konstigt...
Citera
2013-06-07, 13:44
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
haha du har tydligen inget att ta upp? Konstigt...

Jag har länkat dussintals ggr. Länka till feminister är helt meningslöst som så tydligt märks på dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in