Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-05-10, 23:36
  #73
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackthorn
Jag har krökat rätt rejält under en följd av år men har varit vit nu i över två månader. Går på regelbundna leverprovtagningar eftersom jag äter Antabus. Allt det här sköts på min vårdcentral. Innerst inne bara vet man om man är på väg att trilla dit på något, i det här fallet alkohol. Sedan kommer den här vad göra åt skiten-fasen när det är så viktigt hur man blir bemött. Det är inte för nöjes skull man ställer sig med rumpan bar. Och du är på gång, P-H, that's a good thing.
Sedan verkar det ännu inte gått så långt med ditt supande att du fått toleransminskning, också bra. Att du startat den här tråden, mycket bra. Vad man nu än torskat dit på, det är en resa som tar sin lilla tid, både dit och hem igen.

Nu har vi ju det här lilla dilemmat med ditt 24/7. Tillbringar jag för mycket tid med bara mig själv så inavlar sig min hjärna. Nu har jag turen att vara sambo så tillståndet riskerar väl inte att permanentas men ... ja, vafan, människor behöver mänsklig kontakt. Och vi är så lika inombords.

Hang in there.

/blackthorn
Tack kompis, har asperger i grunden så det är inte så jävla lätt som du förstår. Vore det inte för SSRi morgon + SNRI kväll så hade jag valt suicidumlösningen.

Det värmer dock vid varje sånt inlägg som du skrev nyss. Får nästan en tår i ögat. Har aldrig haft en vän eller sambo längre än ett par månader.

Tack för allt stöd. Jag vill ingen något ont, bara gott - men alla bara skrattar åt mig. Jesus.....
Citera
2013-05-11, 00:37
  #74
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jaha, jag ska nu uppdatera enligt önskemål: Jag ringde vårdcentral i dag men det var bara telefonsvarare hos psykiatrisjuksköterskorna. "Personen du söker återkommer den 13 maj" fick jag i örat.

Allmänna funderingar kring denna tråden:

1. Ta en vit vecka då eller då, det är absolut bra för din hälsa.

2. Ta absolut ingen vit vecka, det är direkt skadligt för en sådan som dig. Du kan få psykos.

3. Jag känner en alkoholist, han har bättre lever än de flesta.

What the fuck?! Alla tre ovanstående påståenden återfinns i en och samma tråd.

Jag har för ungefär 45 min sedan druckit en 70 centiliters flaska starksprit rakt upp och ner. Ändå stavar jag inte fel. Lite imponerande är det väl ändock? Va? Eller?!


1, 2: Du kan aldrig veta att du inte är alkoholist om du inte tar en vit vecka. Det är alltså ett bra test för att veta när det blivit så allvarligt att du måste ta i tu med problemet genast.

3. Jo många missbruk är sköna på kort sikt även om det leder till katastrof på lite längre sikt. Det är skönt att pinka i bxan på vintern när det är svinkallt, åtmminstone ett tag...

.
Citera
2013-05-11, 02:59
  #75
Medlem
1.1s avatar
Lyssnade du på Karlavagnen i P4 i kväll? Det handlade om Sprit - Ja eller Nej?

Många intressanta lyssnare som ringde in. Jag tror det var den sista inringaren som hade förstört stora delar av sitt liv p.g.a sprit men har nu lagt av med hjälp av meditation, självhypnos och yoga.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5522158

Finns att lyssna på i efterhand.
__________________
Senast redigerad av 1.1 2013-05-11 kl. 03:47.
Citera
2013-05-11, 08:36
  #76
Medlem
Docklands avatar
Definition av alkoholism är om jag får upprepade negativa konsekvenser av mitt drickande, men ändå fortsätter att dricka. Ja, då är jag alkoholist. No more, no less.

Det är en sjukdom, du har varit inom narkotikavården tidigare (om jag förstod dig rätt) och känner säkert till alla dessa 12-stegsvarianter som har mycket goda resultat. Gå till vårdcentralen och/eller sök in på en minnesotabehandling, ge det en chans. Jag tror på dig.

Är det inget för dig är det bara gå tillbaka till flaskan när du vill (så vida du inte har ett LVM på dig )

Lycka till.
Citera
2013-05-11, 18:17
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tack kompis, har asperger i grunden så det är inte så jävla lätt som du förstår. Vore det inte för SSRi morgon + SNRI kväll så hade jag valt suicidumlösningen.

Det värmer dock vid varje sånt inlägg som du skrev nyss. Får nästan en tår i ögat. Har aldrig haft en vän eller sambo längre än ett par månader.

Tack för allt stöd. Jag vill ingen något ont, bara gott - men alla bara skrattar åt mig. Jesus.....

verkar som att dom som skrattar åt dig är rätt puckade och troligtvis inte har någon förståelse alls.

har aldrig brukat någon drog regelbundet men båda mina föräldrar är alkisar och narkomaner så jag har tyvärr sett det mesta i mitt liv av den skiten.
dom kommer aldrig sluta och är redan nu på god väg att dö men skiter fullständigt i alla andra och vill inte ha hjälp när man erbjuder den helt gratis och då är det riktigt illa.
finns ingen som tycker om dom då det enda dom gör med släkt och vänner är att tigga pengar samt försöka bryta ned dom psykiskt om de inte får det. dom tycker att alla andra har fel och har haft det lätt i sina liv samt att dom är svinaktiga lögnare samt snåla. inte så konstigt att dom är illa omtyckta.

nog om det. DU därimot är långt ifrån mina föräldrar eftersom du försöker få hjälp bara det är ett väldigt stort steg. jag vet hur svårt det kan vara att hitta "rätt" person i sjukvården. jag själv har en ovanlig och mkt konstig sjukdom. genom egna studier är jag rätt säker på vad det är men ingen läkare vill lyssna och viftar bort det som att det går över om du bara tränar lite eller så säger dom att dom är läkare och vet bäst. det dom missar är att jag faktiskt lever med sjukdomen 24/7 och då lär man sig en del.
så det jag gör nu är att behandla mig själv så gott jag kan och hoppas det inte blir värre och att jag tillslut kanske med mkt tur hittar en läkare som förstår och lyssnar och lägger ned lite energi på min sjukdom.

tycker du ska kämpa vidare och inte ge upp. trappa ned på alkoholen är nog ett bra steg. intressen skulle nog vara till stor hjälp och även ett sätt att träffa människor. sen om du gillar att bygga/flyga modell plan eller träna karate är mindre viktigt.
Citera
2013-05-11, 22:30
  #78
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max.paine
verkar som att dom som skrattar åt dig är rätt puckade och troligtvis inte har någon förståelse alls.

har aldrig brukat någon drog regelbundet men båda mina föräldrar är alkisar och narkomaner så jag har tyvärr sett det mesta i mitt liv av den skiten.
dom kommer aldrig sluta och är redan nu på god väg att dö men skiter fullständigt i alla andra och vill inte ha hjälp när man erbjuder den helt gratis och då är det riktigt illa.
finns ingen som tycker om dom då det enda dom gör med släkt och vänner är att tigga pengar samt försöka bryta ned dom psykiskt om de inte får det. dom tycker att alla andra har fel och har haft det lätt i sina liv samt att dom är svinaktiga lögnare samt snåla. inte så konstigt att dom är illa omtyckta.

nog om det. DU därimot är långt ifrån mina föräldrar eftersom du försöker få hjälp bara det är ett väldigt stort steg. jag vet hur svårt det kan vara att hitta "rätt" person i sjukvården. jag själv har en ovanlig och mkt konstig sjukdom. genom egna studier är jag rätt säker på vad det är men ingen läkare vill lyssna och viftar bort det som att det går över om du bara tränar lite eller så säger dom att dom är läkare och vet bäst. det dom missar är att jag faktiskt lever med sjukdomen 24/7 och då lär man sig en del.
så det jag gör nu är att behandla mig själv så gott jag kan och hoppas det inte blir värre och att jag tillslut kanske med mkt tur hittar en läkare som förstår och lyssnar och lägger ned lite energi på min sjukdom.

tycker du ska kämpa vidare och inte ge upp. trappa ned på alkoholen är nog ett bra steg. intressen skulle nog vara till stor hjälp och även ett sätt att träffa människor. sen om du gillar att bygga/flyga modell plan eller träna karate är mindre viktigt.
Är det Asperger du har? Du behöver inte svar om du inte vill.

Jo, jag fruktar att jag är lite som dina päron trots allt. Jag drar en snyftvals inför farsan och så ger han mig 500 kr. Direkt efteråt går jag till systemet och handlar två helrör. Han tror att det är till mat eller så. Han är gammal och snäll, jag skulle gå i bitar om jag inser till fullo vad jag gör.

Jag vill dock som sagt ingen ont. Jag sitter i min ensamhet hemma och super, är alltid städad utomhus. Just nu är jag full som faaan men jag är ju helt själv i lägenheten och ingen kommer ringa eftersom jag inte känner nån. Jag stör ingen. Mina grannar däremot (som jag inte tror är alkoholister) stör dygnet runt med arabmusik, skrik, skratt, besök, gråtande barn, slammer, smäll i dörrar etc. Jag bara sitter och håller käften. Röstar inte ens SD.

Tack för att du svarar i tråden.

Mvh

P-H + 70 centiliter starksprit.
Citera
2013-05-11, 22:36
  #79
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Definition av alkoholism är om jag får upprepade negativa konsekvenser av mitt drickande, men ändå fortsätter att dricka. Ja, då är jag alkoholist. No more, no less.

Det är en sjukdom, du har varit inom narkotikavården tidigare (om jag förstod dig rätt) och känner säkert till alla dessa 12-stegsvarianter som har mycket goda resultat. Gå till vårdcentralen och/eller sök in på en minnesotabehandling, ge det en chans. Jag tror på dig.

Är det inget för dig är det bara gå tillbaka till flaskan när du vill (så vida du inte har ett LVM på dig )

Lycka till.
Jag önskade verkligen att jag hade LVM. Jag vill inget hellre än att få vara tillsammans med andra människor.

Jag planerar därför att mörda någon person. Då får jag garanterat LRV (slipper vara ensam hemma 24/7). Jag har sökt på akutpsyk och öppenvårdspsyk femtielva gånger men de vill inte ha med mig att göra. De har ordagrant avisat mig. Är tidigare dömd för dråp i både tingsrätt och hovrätt. Satt fyra år på rättpsyk för detta. Nu får jag inte ens komma till samtal. Jag ska dock vänta med att mörda tills mina föräldrar har lämnat jordelivet. Jag vill inte utsätta dom för den hemska handlingen en gång till. Jag har förstört både deras och mitt eget liv med det första dråpet. Detta är inget "skämt".
Citera
2013-05-11, 23:23
  #80
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jag önskade verkligen att jag hade LVM. Jag vill inget hellre än att få vara tillsammans med andra människor.

Jag planerar därför att mörda någon person. Då får jag garanterat LRV (slipper vara ensam hemma 24/7). Jag har sökt på akutpsyk och öppenvårdspsyk femtielva gånger men de vill inte ha med mig att göra. De har ordagrant avisat mig. Är tidigare dömd för dråp i både tingsrätt och hovrätt. Satt fyra år på rättpsyk för detta. Nu får jag inte ens komma till samtal. Jag ska dock vänta med att mörda tills mina föräldrar har lämnat jordelivet. Jag vill inte utsätta dom för den hemska handlingen en gång till. Jag har förstört både deras och mitt eget liv med det första dråpet. Detta är inget "skämt".

Jaja, gjort är gjort. Hade vi inte varit så löjligt anonyma här hade jag bjudit ut dig på fika, ändå.
Jag har vänner som gjort liknande saker och ändå värre. Några av mina bästa vänner till och med.
Citera
2013-05-12, 00:36
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Tack kompis, har asperger i grunden så det är inte så jävla lätt som du förstår. Vore det inte för SSRi morgon + SNRI kväll så hade jag valt suicidumlösningen.

Det värmer dock vid varje sånt inlägg som du skrev nyss. Får nästan en tår i ögat. Har aldrig haft en vän eller sambo längre än ett par månader.

Tack för allt stöd. Jag vill ingen något ont, bara gott - men alla bara skrattar åt mig. Jesus.....
Vilka skrattar åt dig?
Citera
2013-05-12, 01:26
  #82
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jag önskade verkligen att jag hade LVM. Jag vill inget hellre än att få vara tillsammans med andra människor.

Det låter ju inte klokt att dom nekar att ta in dig! Får du inte hjälp någon annanstans föreslår jag att du startar en tråd i avsedd forumdel gällande detta och inväntar goda råd om hur du skall gå till väga. Finns det ingen annan inom sjukvården att kontakta? Skriv mail till någon journalist eller direkt till någon politiker inom landstinget. Om du berättar att du (hemska tanke) avser att mörda någon för att bli omhändertagen lär det väl hända saker bland ansvariga. Ha för Guds skull inte ihjäl någon oskyldig stackare enbart för att bli intagen, det måste finnas andra sätt! PMa mig om du känner för det.
Citera
2013-05-12, 21:00
  #83
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jaja, gjort är gjort. Hade vi inte varit så löjligt anonyma här hade jag bjudit ut dig på fika, ändå.
Jag har vänner som gjort liknande saker och ändå värre. Några av mina bästa vänner till och med.
Tack. Det räcker att du skriver så, jag blir glad av bara avsikten. Jag vill även bjuda dig på en kopp kaffe om jag kommer åt. Du verkar trevlig Chansen att vi bor i närheten av varandra är väl minimal så detta stannar väl här antar jag. Men jag uppskattar dina ord, det gör jag verkligen.

Mvh

P-H
Citera
2013-05-12, 21:24
  #84
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det låter ju inte klokt att dom nekar att ta in dig! Får du inte hjälp någon annanstans föreslår jag att du startar en tråd i avsedd forumdel gällande detta och inväntar goda råd om hur du skall gå till väga. Finns det ingen annan inom sjukvården att kontakta? Skriv mail till någon journalist eller direkt till någon politiker inom landstinget. Om du berättar att du (hemska tanke) avser att mörda någon för att bli omhändertagen lär det väl hända saker bland ansvariga. Ha för Guds skull inte ihjäl någon oskyldig stackare enbart för att bli intagen, det måste finnas andra sätt! PMa mig om du känner för det.
Okej , bra. Jag ska starta ny tråd om VC säger nej till samtal på måndag då jag ska ringa igen. Eller när jag nu får kontakt med dom.

Har tyvärr 0 kontakter. Hade kommunal kontaktperson fram tills ungefär ett år sedan. Han gjorde dock bara privata saker när vi hade kontakttid, eller så höll han bara på med sin mobil hela tiden eller ringde till folk (privata samtal). En gång såg han en bekant på håll. Han sa då "Du, jag ska bara springa bort och snacka med honom. Jag kommer snart." Han stod där och skrattade och pratade i fem minuter, sen gick jag. Han märkte aldrig att jag började gå och vi tappade bort vandra. Vid vår nästa inbokade kontakttid så sa jag inget om detta, inte han heller (vilket är lite sjukt).

Jag mådde så dåligt över att han alltid håll på såhär så jag ringde en dag och sa "jag vill nog avsluta kontaktskapet". Han sa då "vi kan ju prova med ett uppehåll och så ser vi hur det funkar, vi hörs om några veckor". Jag sade "Ok, visst." Jag har aldrig hört från honom sen dess. Jag blir så jävla arg och ledsen när jag skriver om det. Om jag inte vore full så skulle jag inte kunna tänka på det.

Jag ska inte mörda någon oskyldig, det är jag noga med. Min kontaktman (min förra) är ett exempel på person som jag kan tänka mig överösa med knivhugg efter att helt lugnt ha stått och väntat på honom vid lämplig plats. Har man betet sig så är man i farozonen, men annars inte. Jag är inte så dum att jag går på någon random. Det här handlar om en person som ljuger inför folk som är i berondeställning till han och skiter i sitt jobb för att få kunna "kolla en grej på facebook snabbt" när man är ute och promenerar på den inbokade kontakttiden . Fy fan. Vissa ska bara ha det.

Okej, tack - jag ska skicka ett pm. Jag vet dock inte vart det ska leda. Jag är lite blyg inför andra och så, vill nog inte lämna ut något personligt - men tack för gesten!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback