2013-05-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Finns ju en hyfsad stor tunnel på vägen från Stenkullen till Floda, man ser den tydligt på vägen bredvid järnvägen. Dock vet jag inte hur långt den sträcker sig, men har sett ett par lastbilar som kör in i den.

Det är väl den nya avloppstunneln som ska ta in ännu mer skit till Göteborg.
Citera
2013-05-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Det är väl den nya avloppstunneln som ska ta in ännu mer skit till Göteborg.
Nej, den ingången till berget har funnits där länge. Om man ställer sig längre bort ser man tydligt master som brukar sitta över tunnlar/skyddsrum. Ska se om jag får tid någon dag att dra ner dit och kolla.

Mer skit till Göteborg? Nja, dom kommer att riva det gamla reningsverket vid Floda och nu istället dra iväg avloppet vidare till Lerum.
Senast redigerad av flowlops 2013-05-11 kl. 17:00.
Citera
2013-05-11, 20:34
Medlem
Citat:
Mer skit till Göteborg? Nja, dom kommer att riva det gamla reningsverket vid Floda och nu istället dra iväg avloppet vidare till Lerum.

Ok, jag fattade det som att skiten skulle till Gryaab ute i hamnen?
Citera
2013-05-12, 14:25
Medlem
Nidingrs avatar
Är det någon som vet något om husen som står vid oljevägen? Åker förbi varje dag och det är aldrig någon aktivitet där.
Citera
2013-05-12, 23:34
Medlem
MikeLitoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Någon som varit i berget i Gamlestaden? En dörr är forcerad eller bortmonterad sedan en tid.
Berget är det som ligger innan willys, tvärsöver biltvätten och jet tappen samma berg där den beryktade fågelmannen bor.

Hittar inte bilden bland alla inlägg, på en skiss någon ritat med två streck från inslaget nymånegatan. Iaf, tunneln eller tunnlarna verkar inte vara raka, då jag hittade en förseglad nödutgång uppe på berget inte långt från telemasten.

Bild

Jag har även svårt att tro att tunneln bara var ett ammunitionslager som någon skrev, då det finns tydliga betonglämningar efter antenner på hjässan och övervuxna värn där stigarna går mot denna "nödut (ingång)".
Senast redigerad av MikeLitoris 2013-05-12 kl. 23:52.
Citera
2013-05-13, 02:03
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Hittar inte bilden bland alla inlägg, på en skiss någon ritat med två streck från inslaget nymånegatan. Iaf, tunneln eller tunnlarna verkar inte vara raka, då jag hittade en förseglad nödutgång uppe på berget inte långt från telemasten.

Jag har varit inne i det numera förseglade utrymmet någon gång på 80-talet och det är inget mer än ett litet skyddsrum modell "jordkällare". Av allt att döma hörde detta till luftvärnet som var grupperat där under VK2.
Citera
2013-05-13, 07:21
Medlem
policlowns avatar
Citat:
Finns ju en hyfsad stor tunnel på vägen från Stenkullen till Floda, man ser den tydligt på vägen bredvid järnvägen. Dock vet jag inte hur långt den sträcker sig, men har sett ett par lastbilar som kör in i den.

Låter som att du snackar om en energianläggning?
Citera
2013-05-15, 18:03
Medlem
noxudols avatar
Hey mycket intressant läsning! Men undrar om de finns nån intressant byggnad kvar runt arendal tuve och torslanda? finns de övergivna bostadsområdet kvar?

Nån som varit i radiohuset utanför kungsbacka nyligen?

har även läst om AGAs fabrik i gbg??
Citera
2013-05-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxudol
Nån som varit i radiohuset utanför kungsbacka nyligen?

Jag var där för ett par månader sedan. Huset står kvar.
Citera
2013-05-17, 07:10
Medlem
policlowns avatar
Gled förbi Lyckholms Bryggeri idag och kan konstatera att man börjat riva byggnaden. Kanske dags att göra ett besök innan den är borta.
Citera
2013-05-29, 10:06
Bannlyst
Tjenare, vet inte riktigt om detta är rätt ställe att fråga, men hittar inte riktigt någon annan stans heller så...
I Mölndal, precis bakom Astra (tror det är kärravägen 15) finns ett gult hus med ordentliga staket och en del övervakning. Även fotoförbud och vaktat av bolag. Finns att se på tex google maps. Så, är det någon som vet vad det är för något? Och om någon vet hur man tar reda på vad en byggnad "innehåller" så vore jag tacksam för lite guidening.

//jag
Citera
2013-05-29, 11:25
Medlem
policlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tb2johm
Tjenare, vet inte riktigt om detta är rätt ställe att fråga, men hittar inte riktigt någon annan stans heller så...
I Mölndal, precis bakom Astra (tror det är kärravägen 15) finns ett gult hus med ordentliga staket och en del övervakning. Även fotoförbud och vaktat av bolag. Finns att se på tex google maps. Så, är det någon som vet vad det är för något? Och om någon vet hur man tar reda på vad en byggnad "innehåller" så vore jag tacksam för lite guidening.

//jag

Knacka på och sälj kakor/tavlor (valfritt)..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in