2010-04-29, 13:34
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Haha nu vill jag inte komma emellan och förstöra, men en sådan beskrivning är enligt mig ännu mer kryptisk. Eftersom det inte finns något vettigt sätt att återigen mata in koordinaterna på eniro/hitta så blir det krångligt för mig som inte är innehavare av en GPS att kunna följa diskussionen. Ange gärna både koordinater och en gatuadress (alternativt en direktlänk till karta på eniro/hitta, vilket kanske sammantaget vore det allra bästa). Bara mina tankar..

Tanka hem exempelvis google earth så kan du knappa in kordinaterna,
tror det faktiskt funkar på google maps också och kanske till och med eniro? Osäker där dock
Citera
2010-04-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Ibland får jag intrycket att man borrat i varje berg i Göteborg. Så hittar man platser där det inte finns nåt inuti.

* Lunden och området Nobelgatan - Ulfsparregatan.
* Strömmensberg

Kan man gissa på varför inget finns här?
- Inget behov av berganläggning i detta område
- Dåligt berg för att spränga utrymmen

Nån med bättre gissningar eller som vet mera?
titta på ritningarna som lades ut förra sommaren i tråden.
Citera
2010-04-29, 17:21
Medlem
Citat:
Haha nu vill jag inte komma emellan och förstöra, men en sådan beskrivning är enligt mig ännu mer kryptisk. Eftersom det inte finns något vettigt sätt att återigen mata in koordinaterna på eniro/hitta så blir det krångligt för mig som inte är innehavare av en GPS att kunna följa diskussionen. Ange gärna både koordinater och en gatuadress (alternativt en direktlänk till karta på eniro/hitta, vilket kanske sammantaget vore det allra bästa). Bara mina tankar..

Eller så mailar du en länk från hitta.se

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2212489 43%22%20y%3D%226397406%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3ERolig%20pryl%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E
Citera
2010-04-29, 18:33
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:

Visst funkar det (på Eniro, Google maps och Bing maps men INTE på Hitta.se).

Skriv in de fetmarkerade.

WGS 84:
N 57° 42.686', E 11° 56.560'
WGS 84 - decimal:
57.71143, 11.94267
Citera
2010-04-29, 21:34
Medlem
Grejen var väl att han kunde ha angett koordinationerna, och sen hade man själv löst hur man hittade platsen (som t.ex genom eniro), men det jag ville ha fram var att det var bättre att ange koordinationerna.

Och som griffin skrev så hade ju givetvis länken funkat ännu bättre.
Citera
2010-05-02, 23:04
Medlem
Gjorde mitt första besök i aga-fabriken idag, hade förväntat mig mer så det blev lite av en besvikelse men det var iaf nice väder
Citera
2010-05-03, 20:43
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
titta på ritningarna som lades ut förra sommaren i tråden.
Ja, DEN postningen från förra sommaren innehöll mycket intressant.
Och bilderna finns på nätet fortfarande

Men vad kom först? Telestationen eller tunneln? Bland materialet finns alternativ för stadsbanor, övrigt verkar redan har fått sina lägen bestämda.
Citera
2010-05-03, 20:57
Medlem
Denmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompaah
Gjorde mitt första besök i aga-fabriken idag, hade förväntat mig mer så det blev lite av en besvikelse men det var iaf nice väder
Hänger en bultsax i taket där inne från ett par koppartjuvar som va smarta nog att klippa lite fel.
Citera
2010-05-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Ja, DEN postningen från förra sommaren innehöll mycket intressant.
Och bilderna finns på nätet fortfarande
Alla bilder kvar utom den öster E6 vid Ullevi. Var nog alltför intressant nere i högra hörnet...
Citera
2010-05-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Alla bilder kvar utom den öster E6 vid Ullevi. Var nog alltför intressant nere i högra hörnet...
Pratar vi om tågtunnel kontra transformatorstation?
Citera
2010-05-04, 12:37
Medlem
Citat:
Pratar vi om tågtunnel kontra transformatorstation?
Alla 74 bilderna är kvar så vitt jag kan se, även denna.
Citera
2010-05-04, 13:35
Medlem
Tratexs avatar
Kan någon länka till posten från förra sommaren med alla bilderna? Känns som ett jätteprojekt att hitta denna i denna mastodonttråd som jag visserligen redan har plöjt igenom en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in