2013-05-06, 10:43
  #1837
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Självklart är det bland det dummaste de har gjort. Man är nog medvetna om det och var nog under stor vånda man fattade beslutet att slopa eller kraftigt begränsa artikelkommentarerna.
Jepp, det var ju en stark trend för ett antal år sedan med denna nya fantastiska "interaktivitet" som skulle öka intresset från allmänheten, vilket det säkert gjorde också.

Det är många pengainbringande "hits" som försvunnit tack vare att man tog bort eller inskränkte kommentarsfälten. Detta bevisar att den ideologiska "renheten" fick gå före ekonomiska överväganden, vilket straffar sig nu.
Citera
2013-05-07, 10:06
  #1838
Medlem
Jag tog en månads prenumeration på DN för 49 :-
Försenad tidning och när jag gick ut så var utdelaren på väg in i huset, hon hade 1 tidning i handen, alltså bara jag som har DN i hela huset på 40 lägenheter. Snacka om förlust för DN att ha mig som kund!
Citera
2013-05-07, 10:10
  #1839
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balobis
Jag tog en månads prenumeration på DN för 49 :-
Försenad tidning och när jag gick ut så var utdelaren på väg in i huset, hon hade 1 tidning i handen, alltså bara jag som har DN i hela huset på 40 lägenheter. Snacka om förlust för DN att ha mig som kund!
Då finns det en anledning att ha kvar tidningen
Citera
2013-05-07, 10:42
  #1840
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det var ju en stark trend för ett antal år sedan med denna nya fantastiska "interaktivitet" som skulle öka intresset från allmänheten, vilket det säkert gjorde också.

Det är många pengainbringande "hits" som försvunnit tack vare att man tog bort eller inskränkte kommentarsfälten. Detta bevisar att den ideologiska "renheten" fick gå före ekonomiska överväganden, vilket straffar sig nu.

Lägg till SVD's betalvägg och även DN's. DN har jag lyckats vänja mig av med men vad kan ersätta SVD's ibland bra artiklar? Som det är nu så gräver dom sin grav fortare än fortast. PJ linder vet nog vad han gör.
Citera
2013-05-07, 15:53
  #1841
Moderator
Siegfrids avatar
Sydsvenskan plockar bort kultur/nöjesdelen på vardagar:
Citat:
Sydsvenskans ledning skära ner antalet ryggar från tre till två för att minska kostnaderna. Det berättade ledningen om på ett informationsmöte idag.

Istället för som i dag ha separata tidningar för nyhetern, kultur/nöje och sport, vill ledningen föra in kultur/nöje i huvudtidningen på vardagar för att i stället satsa på större tidningar på helgerna.
http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2013/05/07/sydsvenskan-planerar-for-farre-sidor/
Citera
2013-05-07, 17:01
  #1842
Moderator
Siegfrids avatar
Gotland tidningsfri zon?
Citat:
Dagens Nyheter slutar med sin morgondistribution på Gotland. Från och med 1 oktober upphör avtalet med NTM Distibution
- Det stämmer och det är så klart jättetråkigt. Men det är helt enkelt för dyrt att flyga över tidningarna varje dag. Det är en kostnad på ungefär 7000 kronor per prenumerant och år, och det är pengar som vi inte får in på annat sätt, säger Stina Morlin som är chef för produktion och distribution på DN till sajten helagotland.se

Det innebär att det inte längre kommer att finnas någon rikstidning med morgodistribution på Gotland...
...
- Vi kommer finnas kvar på Gotland, men vi tittar nu på om det blir postutdelning eller en lösning med ipad, säger hon.

...
DN har drygt 1000 prenumeranter på Gotland vintertid. På sommaren är det ungefär 3000 prenumeranter

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2013/05/07/dn-lamnar-gotland/
Citera
2013-05-07, 17:19
  #1843
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Gotland tidningsfri zon?


http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2013/05/07/dn-lamnar-gotland/
Det där med postutdelning känns som en återvändsgränd. Vem vill ha en morgontidning som kommer efter lunch?
Citera
2013-05-07, 23:15
  #1844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med postutdelning känns som en återvändsgränd. Vem vill ha en morgontidning som kommer efter lunch?

Postutdelning innbär dessutom att man får tre tidningar på måndag eftermiddag. Känns kanske inte helt optimal i en värld där nyhetsförmedlingen blir allt mer nätbaserad...
Citera
2013-05-08, 00:13
  #1845
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Postutdelning innbär dessutom att man får tre tidningar på måndag eftermiddag. Känns kanske inte helt optimal i en värld där nyhetsförmedlingen blir allt mer nätbaserad...
Grattis till gutarna för en agendafri zon! Det kanske känns lite ovant i början för vissa innan abstinensen släpper, men det kommer att kännas mycket bättre sedan. Ön har en lång historia av oberoende från allehanda idiotier från fastlandet som nu äntligen kan återupplivas.

Än en gång: grattis!
Citera
2013-05-08, 01:16
  #1846
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med postutdelning känns som en återvändsgränd. Vem vill ha en morgontidning som kommer efter lunch?
Postutdelning är ok för The Economist och liknande som man läser för att få bakgrund och ordentliga redogörelser. För en dagstidning funkar det möjligtvis om man sitter i fängelse.

Samtidigt skall man komma ihåg att vi inte är långt ifrån den dag då alla platser är för dyra för tidningsdistribution. Hur länge till trycks Svenska Dagbladet?
Citera
2013-05-08, 04:56
  #1847
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sydsvenskan plockar bort kultur/nöjesdelen på vardagar:

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2013/05/07/sydsvenskan-planerar-for-farre-sidor/

Lär väl behövas. Den senaste reklamkampanjen för deras betaltjänst är det väl ingen som begriper sig på?

En stor annons utomhus som förkunnar att "här blev en väktare nedslagen för 28 kronor".
Citera
2013-05-08, 09:30
  #1848
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Grattis till gutarna för en agendafri zon! Det kanske känns lite ovant i början för vissa innan abstinensen släpper, men det kommer att kännas mycket bättre sedan. Ön har en lång historia av oberoende från allehanda idiotier från fastlandet som nu äntligen kan återupplivas.

Än en gång: grattis!

Fast de lokala galningarna med Jenny Persson i spetsen slipper gutarna inte:
Journalist förklarar varför hon inte får skriva om islam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in