2013-04-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det var mycket tjat om Oscar Sundh från både SkAIK fans och Skogsrök för att han ska vara den nobody som ni påstår, kanske det sved lite på flera håll att Luleå högg snabbast här va?
Och nej, det är ingen Gretzky-typ men en kompetent hockeyspelare som det finns ordentligt med potential i.
Det är ju inte ens en Jämtin-typ. På sin höjd Liket-typ. Dvs bra, pålitlig och lojal med rätta hjärtat inget mer. Dock är Liket vår egen spelare och det gör att han alltid kommer vara mer värd för HV71 än en spelare utifrån. Det blir och är så i klubbar som inte bara baserat verksamheten på att bara värva färdigt utifrån.
2013-04-30, 19:49
Medlem
J.R.s avatar
Det som är mest förvånande -för mig- när det gäller Leksand är målvakterna. Både Gistedt och Alsenfelt håller i bästa fall låg elitserieklass och det känns chansartat, nu borde ju Tommy Salo ha lite bättre koll än mig på det här men..
2013-04-30, 19:59
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Det var mycket tjat om Oscar Sundh från både SkAIK fans och Skogsrök för att han ska vara den nobody som ni påstår, kanske det sved lite på flera håll att Luleå högg snabbast här va?
Och nej, det är ingen Gretzky-typ men en kompetent hockeyspelare som det finns ordentligt med potential i.

Jag förstår inte... menar du att vi andra skulle bli ledsna över att silver-Luleå lyckades plocka hem Sundh?

Det ligger nog inte riktigt på den nivån, men det är alltid roligt att en Sundh-värvning får luläfansen uppåt.
2013-04-30, 20:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag förstår inte... menar du att vi andra skulle bli ledsna över att silver-Luleå lyckades plocka hem Sundh?

Det ligger nog inte riktigt på den nivån, men det är alltid roligt att en Sundh-värvning får luläfansen uppåt.
Jag menar att det nog finns tecken som pekar åt det hållet, inte ledsna kanske men lite lätt besvikna. Jag förstår besvikelsen eftersom Sundh hade passat in bra i Skellefteås spel likväl som han säkert kommer att göra det i Luleå.
2013-04-30, 20:24
Medlem
Citat:
Jag menar att det nog finns tecken som pekar åt det hållet, inte ledsna kanske men lite lätt besvikna. Jag förstår besvikelsen eftersom Sundh hade passat in bra i Skellefteås spel likväl som han säkert kommer att göra det i Luleå.
Du vet väl om att Skellefteå "bara" tappar Oscar Lindberg och mest troligt Bud Holloway på forwardsidan? Tror man letar efter någon ersättare av högre kaliber.
-
Johan Forsberg är intresserad av att fortsätta i Skellefteå, tror dock inte han erbjuds ett nytt kontrakt och om man nu ger honom ett förslag lär det vara för lite för att han ska gå med på det. Ryktas till Leksand och Luleå.
2013-04-30, 20:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Du vet väl om att Skellefteå "bara" tappar Oscar Lindberg och mest troligt Bud Holloway på forwardsidan? Tror man letar efter någon ersättare av högre kaliber.
-
Johan Forsberg är intresserad av att fortsätta i Skellefteå, tror dock inte han erbjuds ett nytt kontrakt och om man nu ger honom ett förslag lär det vara för lite för att han ska gå med på det. Ryktas till Leksand och Luleå.
Jo, men nu när Luleå värvat Sundh så är nog knappast Forsberg aktuell här om inte Fabbe drar.
Förmodligen är det väl Forsberg som Sundh skulle ersätta i ert lag om nu rykten stämmer med att Sundh lunchat med herr GM.
2013-04-30, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Fast nu verkar det som att Sundh hastigt och lustigt enligt lulefolket gått och blivit en lirare högt över Holloways kaliber så vi i HV71 och ni i SAIK får nog gråta blod hela nästa säong över att vi inte tog chansen som var oss så aptitretande gott serverad.
Senast redigerad av Skogsrök 2013-04-30 kl. 20:40.
2013-04-30, 20:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Fast nu verkar det som att Sundh hastigt och lustigt enligt lulefolket gått och blivit en lirare något över Holloways kaliber så vi i HV71 och ni i SAIK får nog gråta blod hela nästa säong över att vi inte tog chansen som var oss så aptitretande gott serverad.
Nej någon i Holloways kaliber finns inte att hitta i HV, Sundh var nog det bästa som fanns kvar när Växjö plockat dom som var något. Gråta blod gör ni redan nu så det räcker och blir över.
2013-04-30, 20:42
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Jo, men nu när Luleå värvat Sundh så är nog knappast Forsberg aktuell här om inte Fabbe drar.
Förmodligen är det väl Forsberg som Sundh skulle ersätta i ert lag om nu rykten stämmer med att Sundh lunchat med herr GM.

Men om jag nu förstår hockeytänkandet rätt, måste väl ändå Johan Forsberg, en irrationell målgörare vara bra mycket bättre att ha än Oscar Sundh, som är bra på vadå..?

Jag hoppas verkligen att det finns en plats för Forsberg i Skellefteå AIK. Om inte finns det anledning att lyckönska den klubb som tar honom.
2013-04-30, 20:44
Medlem
Citat:
Det som är mest förvånande -för mig- när det gäller Leksand är målvakterna. Både Gistedt och Alsenfelt håller i bästa fall låg elitserieklass och det känns chansartat, nu borde ju Tommy Salo ha lite bättre koll än mig på det här men..

Detsamma gäller Örebro. Ross har sagt att man tänker satsa på de målvater man har. Ett plus att målvaktstränare Micce Andreasson stannar, men det känns inte sådär jättestabilt med Sandberg som uttalad förstakeeper och bakom det har man två målvakter som t.om. är relativt oerfarna på allsvensk nivå.

Så ni leksingar kan nog vara mer lugna än oss örebroare i alla fall...
2013-04-30, 20:57
Bannlyst
Citat:
Nej någon i Holloways kaliber finns inte att hitta i HV, Sundh var nog det bästa som fanns kvar när Växjö plockat dom som var något. Gråta blod gör ni redan nu så det räcker och blir över.
Du är ju dum på riktigt William Karlsson är ju redan han högt över Holloway.
2013-04-30, 20:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men om jag nu förstår hockeytänkandet rätt, måste väl ändå Johan Forsberg, en irrationell målgörare vara bra mycket bättre att ha än Oscar Sundh, som är bra på vadå..?

Jag hoppas verkligen att det finns en plats för Forsberg i Skellefteå AIK. Om inte finns det anledning att lyckönska den klubb som tar honom.

Forsberg har alltid varit en favoritspelare för mig precis som Sundh, man kan hoppas på att Luleåryktet kan stämma ändå.
Sundh är en hockeygnuggare med fantastisk arbetskapacitet och skridskoåkning, stor och stark, sådana behövs i ett hockeylag precis lika mycket som spelgenien och målgörarna. Det Luleå saknar nu är en back med bra PP-kapacitet, hoppas att Osten jagar på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in