2013-04-23, 19:41
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belmut
Tågtrafiken mellan Lund och Malmö stod helt stilla idag mellan ca kl 15 och kl 18. Jag blev påtvingad ombord en provisorisk buss som ersatte pågatågen. När vi passerade Burlövs tågstation låg det en övertäckt kropp på perrongen. Någon som vet något mer om detta? Hittar ingenting varken här eller i medierna.

Ibland publicerar dom inget om självmord eftersom det kan påverka andra självmordsbenägna.
Citera
2013-04-23, 19:42
Medlem
En tågvärd vid Halmstad Station svarade oss när vi frågade vad som hade hänt med en suck och sa "Det vanliga" Vilket vi tänkte först växelfel men såg på han att han menade självmord!
Citera
2013-04-24, 11:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belmut
Tågtrafiken mellan Lund och Malmö stod helt stilla idag mellan ca kl 15 och kl 18. Jag blev påtvingad ombord en provisorisk buss som ersatte pågatågen. När vi passerade Burlövs tågstation låg det en övertäckt kropp på perrongen. Någon som vet något mer om detta? Hittar ingenting varken här eller i medierna.
Vad jag har fått höra ska det vara någon från Arlöv Park Hotell som hoppat...Alltså en "nyanländ" som det heter i Media. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2013-04-24, 11:47
Medlem
Antevantes avatar
Stopp mellan Hässleholm och Kalmar beroende på en olycka och växelfel samt även ett signalfel.

Är det en flygare som fått jackpot månne?
Citera
2013-04-24, 22:27
Medlem
elastikmandens avatar
Nähh, knappast. men någon som inte ville leva. Signalfel hör inte "hit"...
Citera
2013-04-25, 12:20
Medlem
BleAivanos avatar
ny olycka på Roslagsbanan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16668201.ab

Citat:
En person död efter att blivit påkörd av tåg

En person har avlidit efter att ha blivit påkörd av ett tåg.
Olyckan skedde på Roslagsbanan vid Rydbo i Österåkers kommun.

http://www.unt.se/sverige/en-dod-efter-tagpakoring-2393838.aspx

Citat:
En person omkom på förmiddagen i en tågolycka
nära Rydbo station utanför Åkersberga norr om Stockholm.
Polisen har ännu i stort sett inga uppgifter om själva olyckan.(TT)
Citera
2013-04-25, 12:46
Medlem
Enligt källa väldigt troligt självmord utifrån hur det såg ut, en lätt kurva ca 1km från Rydbo station mot Åkersberga. Källan passerade olycksplatsen på en SL-buss. Tåget kom troligtvis från åkersbergahållet. Vet själv inte hur det ser ut där men de vanliga var där, polis, amb, brandkår.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
ny olycka på Roslagsbanan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16668201.ab

http://www.unt.se/sverige/en-dod-efter-tagpakoring-2393838.aspx
Citera
2013-04-25, 13:42
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klienten
Enligt källa väldigt troligt självmord utifrån hur det såg ut, en lätt kurva ca 1km från Rydbo station mot Åkersberga. Källan passerade olycksplatsen på en SL-buss. Tåget kom troligtvis från åkersbergahållet. Vet själv inte hur det ser ut där men de vanliga var där, polis, amb, brandkår.
Runt den plats du anger finns nästan inga bostäder eller bebyggelse. Endast ett par enstaka gårdar samt en större stenkrossanläggning (där f ö en kranbil fastnade på spåret och blev påkörd för ett nåt år sen eller två om jag inte minns alldeles galet).

Landsvägen går tätt inpå och parallellt med järnvägen, men på den vägen brukar man inte se gångtrafikanter. Däremot är det ett mycket populärt stråk för motionscyklister och i viss mån även motorcyklister.
Citera
2013-04-25, 17:31
Medlem
Synesiss avatar
Någon ålder och/eller kön på den omkomne i Rydbo?
Citera
2013-04-25, 18:54
Medlem
Tack TorkelSnorkel. Får mig en bild av hur det kan se ut då.

Synesis: Ålder ingen aning men enligt min kompis (källan) så tror han det var en man. Det är däremot bara spekulation.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Runt den plats du anger finns nästan inga bostäder eller bebyggelse. Endast ett par enstaka gårdar samt en större stenkrossanläggning (där f ö en kranbil fastnade på spåret och blev påkörd för ett nåt år sen eller två om jag inte minns alldeles galet).

Landsvägen går tätt inpå och parallellt med järnvägen, men på den vägen brukar man inte se gångtrafikanter. Däremot är det ett mycket populärt stråk för motionscyklister och i viss mån även motorcyklister.

Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Någon ålder och/eller kön på den omkomne i Rydbo?
Citera
2013-04-25, 23:50
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Av döma av media-reaktionerna så är det självmord. Man skriver om det, men efter några timmar så dör reaktionerna ut. Nämndes till exempel varken i SVTs eller TV4s Stockholmsnyheter runt 19.
Citera
2013-04-26, 01:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Av döma av media-reaktionerna så är det självmord. Man skriver om det, men efter några timmar så dör reaktionerna ut. Nämndes till exempel varken i SVTs eller TV4s Stockholmsnyheter runt 19.

När gnäll och överdrifter om hur hemskt elaka tåg och järnväg är uteblir i mediarapporteringen så vet man att det är självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in