2011-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platano
Fast du inser väl att de inte vill ha en massa spring där när någon ligger i smådelar under tåget? Du kan ju tänka dig paniken de hade fått då kanske...
En tanke jag har, de som råkar bli vittne till dessa händelser, får de någon katastrofhjälp av SL? Eller får man pallra sig ut därifrån och blir släppt vind för våg bara? Man lär ju inte må så bra direkt ...

Inte så lätt att samla ihop folk där som eventuellt behövde hjälp, de hade nog med annat. Många som gick därifrån samtidigt som jag bröt ihop, dock var jag inte förmögen att ge någon tröst. En tankeställare i hur man själv beter sig.
Citera
2011-10-04, 00:22
Medlem
JeanRaphaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platano
Fast du inser väl att de inte vill ha en massa spring där när någon ligger i smådelar under tåget? Du kan ju tänka dig paniken de hade fått då kanske...
En tanke jag har, de som råkar bli vittne till dessa händelser, får de någon katastrofhjälp av SL? Eller får man pallra sig ut därifrån och blir släppt vind för våg bara? Man lär ju inte må så bra direkt ...

Jag jag förstår det och respekterar räddningspersonalens önskemål och beslut, men alla andra passagerare förutom just vår vagn blev ju utsläppta på Rådmansgatans perrong och dom var ju mycket närmre själva olycksplatsen. Om räddningpersonal och polis, som du säger, inte ville ha folk springandes omkring på platsen och ALLA då tvingades vara kvar på tåget så skulle jag ha lättare att förstå hur dom resonerade.

Men det vi diskuterar nu känns oväsentligt när någon är allvarligt skadat eller död. Själv hade jag inga problem med att sitta där, däremot om inte extrabatteriet hade satt igång fläkten igen, DÅ hade jag fått panik.
Citera
2011-10-04, 06:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanRaphael
Jag jag förstår det och respekterar räddningspersonalens önskemål och beslut, men alla andra passagerare förutom just vår vagn blev ju utsläppta på Rådmansgatans perrong och dom var ju mycket närmre själva olycksplatsen. Om räddningpersonal och polis, som du säger, inte ville ha folk springandes omkring på platsen och ALLA då tvingades vara kvar på tåget så skulle jag ha lättare att förstå hur dom resonerade.

Men det vi diskuterar nu känns oväsentligt när någon är allvarligt skadat eller död. Själv hade jag inga problem med att sitta där, däremot om inte extrabatteriet hade satt igång fläkten igen, DÅ hade jag fått panik.
Utrymning i tunnel sker bara om det är nödvändigt.

Utrymning genom sidodörrarna sker bara i nödsituationer, t.ex. brand, annars måste alla utrymmas genom en dörr i änden av tåget.

Prio var att rädda den skadade personen vid (under?) änden av ert tåg. Så länge han var kvar kunde ni inte utrymmas genom den tågänden, närmast Rådmansgatan. Så ni måste utrymmas genom andra tågänden.

Dörrar mellan tågsätten måste öppnas och folk måste gå genom hela tåget, klättra ner på spåret och gå genom tunneln till nästa station, Hötorget eller Odenplan, och därefter klättra upp på perrongen. Barnvagnar, bagage och handikappade innebär extra problem. Det är omständigt och tar tid, hade knappast hunnits med under de 40 minuter ni blev sittande.

Dessutom är det inte ofarligt att gå genom en tunnel, även om strömskenan och trafik på andra spår har stängts av.

Så det var ett riktigt beslut att låta er sitta kvar.
Citera
2011-10-04, 08:20
Moderator
HelgeBuks avatar
http://helahalsingland.se/soderhamn/...nfor-soderhamn

Luktar självmord va? Nån som vet mer?
Citera
2011-10-04, 11:51
Medlem
daim_gbgs avatar
Eventuellt en Big Brother deltagare som svävar mellan liv och död tydligen...
GT´s förstasida idag... http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2011/10/04/1.2580482TS1317703573795_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg
Citera
2011-10-04, 22:06
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utrymning i tunnel sker bara om det är nödvändigt.

Utrymning genom sidodörrarna sker bara i nödsituationer, t.ex. brand, annars måste alla utrymmas genom en dörr i änden av tåget.

Prio var att rädda den skadade personen vid (under?) änden av ert tåg. Så länge han var kvar kunde ni inte utrymmas genom den tågänden, närmast Rådmansgatan. Så ni måste utrymmas genom andra tågänden.

Dörrar mellan tågsätten måste öppnas och folk måste gå genom hela tåget, klättra ner på spåret och gå genom tunneln till nästa station, Hötorget eller Odenplan, och därefter klättra upp på perrongen. Barnvagnar, bagage och handikappade innebär extra problem. Det är omständigt och tar tid, hade knappast hunnits med under de 40 minuter ni blev sittande.

Dessutom är det inte ofarligt att gå genom en tunnel, även om strömskenan och trafik på andra spår har stängts av.

Så det var ett riktigt beslut att låta er sitta kvar.

Man använder sällan gaveldörrarna mellan vagnarna (CX) vid utrymning ändå, föraren måste ju gå låsa upp alla.
Om man skulle ha gått till nästa station så skulle det vara komplicerat, många kan ju inte ens klättra upp för en t-baneperrong (utan några som helst handikapp), då måste man vänta på personal som låser upp skyddsgrinden.

Så man ska hålla sig inne i vagnen, mitt val.

Mvh
Citera
2011-10-06, 15:37
Medlem
Någon som hört något nytt om hur det gick för personen som blev påkörd vid rådmansgatan i måndags?
Citera
2011-10-06, 21:11
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayjay66
Någon som hört något nytt om hur det gick för personen som blev påkörd vid rådmansgatan i måndags?

Tyvärr. Kan dock höra runt lite bland kollegor och vänner.
Citera
2011-10-07, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
http://helahalsingland.se/soderhamn/...nfor-soderhamn

Luktar självmord va? Nån som vet mer?

Ja tyvärr "Polisen misstänker inget brott i samband med olyckan"
Citera
2011-10-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Tyvärr. Kan dock höra runt lite bland kollegor och vänner.

Det får du gärna göra!
Citera
2011-10-09, 21:09
Medlem
Darksouls avatar
Tågolycka med person inblandad (antagligen hoppat framför tåget)

Sitter på tåget mellan Kungsbacka och Varberg. Vi bromsade nyss kraftigt in och stannade helt.
Personalen sade precis i högtalarna att det handlar om en olycka med en person inblandad.
Polis och ambulans anlände nu till platsen.

Någon som vet mer?

(detta hände för 30-40 min sen men min mobil krånglar.)
Senast redigerad av Darksoul 2011-10-09 kl. 21:19.
Citera
2011-10-09, 21:13
Medlem
Bajsnegers avatar
https://www.flashback.org/t962801
Här finns nog något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem