2013-04-22, 15:05
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Malmö stad genomför ett projekt där man genomför videoinspelade intervjuer med Malmöbor och visar dessa på Malmö stads hemsida. Denna intervjun handlar om en ung kille som är rom.

Dusan, 15 år, använder hiphop för att förändra. Hans spelningar är som föredrag. Det är inte bara låtar. Det är mer än så. Det handlar om att vara rom. Om att romer är som alla andra. Om att vi inte är så olika, utan har mer gemensamt än vi tror.

http://www.malmo.se/webbvideo?bctid=2312710276001
Citera
2013-04-22, 16:35
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Bott här i Malmö ett tag nu och har faktiskt inte råkat ut för ett skit här. (Borde ju hända imorgon om man ska tro på FB-rassarna.) Nej men helt ärligt så har jag inte märkt att det är så illa här i stan. Visst, hatar man negrer och blattar så är det väl inte rätt plats att bo på men.. Trodde det skulle vara en helt annan situation när jag flyttade hit efter det jag hört här och från medierna. Jag upplever Stockholm som en mycket otryggare stad och har otaliga gånger blivit överfallen av både svenskar och invandrare i t-banan och på platser med mycket folk i rörelse på helgerna, typ Fridhems, Liljeholmen, Slussen, Sthlm Södra osv. Fått värja mig för folk som spelar mangas efter lite för mycket sprit ute på stan och fått spöa dom i Sthlm. Men här har jag aldrig varit med om någon hotfull situation någonsin. Visst finns det en hel del gäng som glider runt här på nätterna men jag har aldrig märkt av att de har någon "Svenskfientlighet" gentemot mig, tycker de varit trevliga för det mesta. Visst, de vill ibland åt dina cash, men inte nödvändigtvis sno dom utan snarare sälja skunk till dig. Jag kanske inte ser ut som det ultimata rånoffret dock då jag klär mig rätt så luffigt. Kan tänka mig att det är en annan femma för Stekar-Poppe, 22 från Saltsjöbaden iklädd färgglada chinos och Ralph Lauren-jacka som står och hänger på Rasmusgatan klockan 1 på natten..

Det jag märkt med denna stad är att det är mer drogtätt eller i varje fall mer drogliberalt här jämfört med andra städer i Sverige. Närheten till Christiania och resten av kontinenten är nog en del i det. Men det känns som att det finns mer narkotika på gatorna här i alla fall och det är helt klart lättare att scora i Malmö än vad det är i Stockholm. På vissa platser i stan behöver man inte ens aktivt leta efter droger, försäljare kommer att komma fram till dig. Så för studenter och annat löst folk som gillar droger är det ju alltid skoj. Dock kanske inte de bästa förutsättningarna för de kids som växer upp här.

Kära Torsten Flink. Har du läst tråden? Då borde du har märkt att många skribenter förundras över att alla som förvarar Malmö är aktiva på drogform här på flashback. Precis som....eh...du.

Tack för inlägget. Nu vet vi att Malmö är en schysst stad att bo i om man gillar knark och negrer.
Senast redigerad av tryff 2013-04-22 kl. 16:39.
Citera
2013-04-22, 17:58
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Malmö stad genomför ett projekt där man genomför videoinspelade intervjuer med Malmöbor och visar dessa på Malmö stads hemsida. Denna intervjun handlar om en ung kille som är rom.

Dusan, 15 år, använder hiphop för att förändra. Hans spelningar är som föredrag. Det är inte bara låtar. Det är mer än så. Det handlar om att vara rom. Om att romer är som alla andra. Om att vi inte är så olika, utan har mer gemensamt än vi tror.

Som att ghettorap kan bidra med något positivt, hela hiphopkulturen är ett enda dyrkande av kriminalitet och sexualisering av kvinnor med allt fokus på deras rövar.
Citera
2013-04-22, 17:59
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins
Araberna kallas för snabbknullare/snabbisar på kåkarna-det betyder att man hoppar över förspelet!

Ja, de har ju tyvärr en förkärlek för att utsamma och traumatisera svenska tjejer med "mångkulturellt överaskningssex".
Enl. islam så har mannen alltid rätt att ha sex med sin fru om han önskar, oavsett om hans fru inte vill och gör motstånd.
Citera
2013-04-22, 23:19
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Kära Torsten Flink. Har du läst tråden? Då borde du har märkt att många skribenter förundras över att alla som förvarar Malmö är aktiva på drogform här på flashback. Precis som....eh...du.

Tack för inlägget. Nu vet vi att Malmö är en schysst stad att bo i om man gillar knark och negrer.

Knark är nice, men vet inte varför jag skulle ha någon annan bild av Malmö om jag inte tyckte det. Bor du här eller? Jag sa bara min åsikt och FB-rassarnas bild av Malmö har jag konstaterat är extremt överdriven, inte helt oväntat dock då såna som er sällan har alla hästar i stallet, (för att uttrycka mig milt). Jag trodde faktiskt att det skulle vara bra mycket värre efter att ha läst här bland annat men STHLM är mycket värre när det kommer till kriminalitet, end of story.

BTW, töntjävel.
Citera
2013-04-23, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Det är den lägre arbetarklassen som är kriminell. Stor del invandrare, visst.

Sieg heil
Inte enligt BRÅ, och polisen. Men du vet kanske något som inte de vet....
Du kanske jobbar för CIA?
/m
Citera
2013-04-23, 11:20
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Knark är nice, men vet inte varför jag skulle ha någon annan bild av Malmö om jag inte tyckte det. Bor du här eller? Jag sa bara min åsikt och FB-rassarnas bild av Malmö har jag konstaterat är extremt överdriven, inte helt oväntat dock då såna som er sällan har alla hästar i stallet, (för att uttrycka mig milt). Jag trodde faktiskt att det skulle vara bra mycket värre efter att ha läst här bland annat men STHLM är mycket värre när det kommer till kriminalitet, end of story.

BTW, töntjävel.

Jag älskar strutsar som dig. Så länge det inte händer mig något och jag inte ser något så är allt bra... Det är väl så du menar?
Att du sedan använder uttrycket FB-rassar visar ju att du är en vänsterknarkare så din åsikt har ju ett ganska lågt värde. Den dagen du kan se nyktert på saken och kanske även känner sympati för dina medmänniskor så kan du återkomma.
Citera
2013-04-23, 17:41
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Inte enligt BRÅ, och polisen. Men du vet kanske något som inte de vet....
Du kanske jobbar för CIA?
/m

Polisen är den institution jag litar allra minst på.
Citera
2013-04-23, 18:32
Medlem
Avitalls avatar
Polisen grep på måndagen en 79-årig kvinna som misstänks för heroinförsäljning.

Polisen gjorde då en husrannsakan hos 79-åringen och påträffade 13 gram heroin. Kvinnan är misstänkt för både innehav och försäljning. Hon har dömts för liknande brott vid flera tidigare tillfällen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/79-aring-greps-med-heroin/

Här är ett gripande från 2011 då damen var 77 år.
http://dagbladet.se/nyheter/inrikes/1.3638558-77-arig-dam-misstankt-heroinlangare
Hon och hennes son anhölls, skriver Sydsvenskans nätupplaga.
Citat:
- Det har pågått inom hennes familj under en längre tid. Kanske är det också därför som hon fortsätter trots sin höga ålder
Senast redigerad av Avitall 2013-04-23 kl. 18:37.
Citera
2013-04-24, 04:50
Moderator
Chantres avatar
Nu ska Rosengårdsskolans högstadium läggas ner och äntligen får övriga malmöelever chansen att integreras med vårar nya landsmän när dessa 150 elever ska fördelas på de andra skolorna.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hogstadiet-laggs-ner/

Kommer nu betygsgenomsnitten att höjas eller sänkas på de här skolorna?
Citera
2013-04-24, 07:01
Medlem
Europes avatar
I senaste numret av Hyresgästföreningens medlemstidning Hem & Hyra finns det en artikel om kostnaderna för skadegörelse, i första hand klotter, för en del hyresvärdar. Av de hyresvärdar som har tillfrågats och som har gjort en bedömning om kostnaderna (obs, att hyresvärdarna bokför kostnaderna lite olika, så de är inte rakt av jämförbara, men de lär åtminstone ge en fingervisning om kostnadsstorleken), så placerar sig Gröningen i Malmö på första plats när det gäller skadegörelsekostnaderna i jämförelse med antalet lägenheter med en kostnad på 3460 kr/lägenhet.

http://www.hemhyra.se/klotterkarta

Artikeln i papperstidningen är lite längre och innehåller följande text som inte finns med på hemsidan:

Citat:
Mest per lägenhet betalade Bostads AB Gröningen i fjol: tre miljoner kronor i sitt bestånd på knappt 900 lägenheter i Herrgården i Malmö. Då hade summan ändå minskat från 13 miljoner kronor på ett år tack vare personal som rör sig ute i området, rondering, information och kameraövervakning på de mest utsatta ställena.

Holy crap, vilka kostnader för skadegörelse!
Observera, att även om kostnaderna för skadegörelse föll från 13 miljoner ena året till 3 miljoner nästa år, så utgör de åtgärder som infördes en kostnad i sig.

Bland de hyresvärdar i Malmö som svarade på kostnaderna för skadegörelse, så finns det stora variationer mellan de kostnader hyresvärdarna har angivit för ifjol i relation till antalet lägenheter:

1. Gröningen, 3460 kr/lgh
2. PBA, 1721 kr/lgh
3. Brinova Oxie, 1563 kr/lgh
4. MKB, 652 kr/lgh
5. HSB Sundsfastigheter, 63 kr/lgh
6. Hugo Åbergs, 7 kr/lgh
Citera
2013-04-24, 07:42
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo

Ytterligare ett exempel på hur den kommunala verksamheten eldar skattepengar till kråkorna. Tänk om
Malmö kunde få lite vettiga politiker, genomför sänkningar i kommunalskatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in