2010-02-06, 09:35
Medlem
Shonnens avatar
mrlove har blivit hjärntvättad av aftonbladet som mer än hälften av alla svenskar i detta land..
Citera
2010-02-06, 10:48
Medlem
zeke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Är Stockholmare som bott i Malmö i flera år. Visserligen ligger Rosengård mer centralt än de värsta orterna i Stockholm, men tycker nog Stockholm känns som en otryggare stad än Malmö. Det är lite småstadskänsla i centrala Malmö. De invandrargäng man ser är mest fjortisar och inte alls de påtända rastagäng som hänger vid T-centralen m.m.

Malmö känns också lite skönt på så sätt att i stort sett alla är samlade i ett område. Hur många sådana områden har vi i Stockholm? Rinkeby, Tensta, Fittja, Alby, Husby, Kista, Skärholmen, Bredäng och listan fortsätter faktiskt nästan i en evighet. Vi måste vara uppe i 15 förorter i Stockholm som man mer eller mindre inte kan bo i...
Det du ser är bara tuffa tonåringar som leker gansters.De har de stora som förebilder.
Köpenhamn och malmö är gängens jaktmarker är styrs en stor del av brotten i skandinavien detta ser inte den vanliga människan.
Ex.kontokort shimmningar i Europa styrdes från malmö.
En sak är säker våldet är mycket råare här i kriget mellan gängen folk mördas varje vecka.
HA framstår som rena svärmorsdrömmar
Citera
2010-02-06, 11:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelers1
Svenskar har alltid varit och kommer alltid vara livrädda mesar.

"Är mesar" kan jag hålla med om, men har alltid varit det stämmer inte. Förr inte alls så länge sedan (nåja allt är relatvit), var svensken en hårding som inte backade för kamp och slagsmål. Det räcker att du backar så där en 70 år, till perioden före andra världskriget.

Men under sossefieringen och allt för lång (?) fred och lugn i landet, har vi förvandlats till mesar.
Citera
2010-02-06, 11:08
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag har aldrig varit i Malmö, det mesta är självklart överdrivet. Umgås man inte med kriminella så är det väl som vilken annan stad som helst i Sverige.

Verkar som om du blundar för verkligheten, och det av politiska motiv!
Citera
2010-02-06, 11:11
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är den organiserade brottsligheten som har ökat i Södertälje. Men som jag sa tidigare håller man sig borta från dessa svin så har man inget att oroa sig.

Däremot är det mindre stökigt i Södertälje idag än det var på 80-talet.

Vad räknar man som organiserad brottslighet?
Citera
2010-02-06, 11:33
Bannlyst
Självklart är bilden av Malmö och även andra städer i Sverige överdriven och de flesta invandrarna i Malmö är säkert trevliga och mysiga.

Men det spelar ingen roll, Sverige håller på att byta befolkning..detta är det väsentliga i hela debatten.

Majoriteten av invandrarna begår inga brott (även om invandrare är överrepresenterade), majoriteten av invandrare vill säkerligen finna ett arbete och försörja sin familj. Om man bortser från somalier och WT-svenskar så anses det som en stor skam bland invandrare om inte mannen i huset kan försörja sin familj.

Men det spelar ingen roll, Sverige håller på att byta befolkning. Sverige är svenskarnas land och vi svenskar har bott här i tusentals år.

Om man tittar tillbaka i historien, så kan man se paralleller till vår situation idag i Malmö/Sverige/Europa och samhällsklimatet i f.d. Jugoslavien och Libanon innan krigen där bröt ut.

Ta f.d. Jugoslavien som exempel, ett land där de olika folkgrupperna verkade leva i "harmoni" med varandra. Många svenskar semestrade i Jugoslavien på 70 och 80-talet och landet blomstrade.

Vinter OS hölls i Sarajevo 1984...8 år senare slaktade man varandra som grisar i staden.

Lär av historien!
Citera
2010-02-06, 11:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?

Det är jävligt illa. Men som ttur är är Malmö en delad stad. Det mesta av skiten håller sig till de södra delarna. Men visst har man hört lite skottlossning och varit med om några rånförsök. Men man lär sig att lägga sig till med en ganska hård och tuff framtoning. Det har hänt att jag varit tvungen att försvara mig med våld. Men det är väl lika hårt i andra storstäder...
Citera
2010-02-06, 11:50
Medlem
happyjoys avatar
På grund av anledning var jag för någon vecka sedan tvungen att besöka Malmö i tjänsten. Jag var alldeles för tidig till mitt möte så jag passade på att cruisa runt lite...

Jag har bara sett så mycket blattar på ett och samma ställe när jag var i Beirut senast. Massor av små suspekta blatteaffärer med skyltar på arabiska, en jävla os av lamm, vitlök och olja låg tjock över stan. Jag skulle vilja påstå att Malmö mer eller mindre blivit nån slags blatte-enklav och att staden verkar helt förlorad för svenskarna.

Jag drog en lättnadens suck när jag kunde vända detta rövhål till stad ryggen och fara hem. Det jag såg och upplevde i Malmö gör mig fortfarande illa till mods och jag ryser vid blotta tanken på att någon svensk fortfarande vill bo kvar.
Citera
2010-02-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonnen
mrlove har blivit hjärntvättad av aftonbladet som mer än hälften av alla svenskar i detta land..

Jag läser inte aftonbladet eller expressen. Det är inte underhållning som tilltalar mig. Sanningen är hård och att våga titta på sig själv helt naket är väldigt svårt för dom flesta. All personlig kritik riktad mot mig som gav en logisk synvinkel på det som pågår är löjlig. Eftersom ni vet att jag har rätt, det krävs inte mycket logik för att få ihop pusselbitarna för att inse vart vi är påväg. Rädsla och förakt är dom absolut sämsta verktygen man kan använda för att skapa en förändring. Rannsaka ert inre och använd kärlek istället för rädsla som verktyg för att skapa harmoni i samhället. Detta betyder inte att man behöver slicka fötterna på en ny kultur som invanderar ett lands gamla traditioner.
Citera
2010-02-06, 12:04
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag har bott i Malmö i cirka 1 månad nu. Bilden jag hade var lite av mörka gränder med invandrargäng som ska ta min telefon.

Men denna första månaden har jag blivit positivt överraskad. Folk reser sig upp för att äldre personer ska få sitta ner på bussen. Frågar man efter vägledning så har folk ingenting emot att hjälpa till med en vänlig ton. Sen finns det många invandrare, det stämmer mycket väl, men de är inte alla fula fiskar.

Bilden som framställs i tidningar och dylikt blir självfallet negativ då de inte skriver någonting om det fina som många gör. Det är inte så mycket nyhetsvärde i vänliga gester med andra ord.

Sen kan det ju vara så att de momenten som jag hunnit vara med om har visat sig vara ovanliga. Men jag tycker om bilden jag numera har av staden och tänker hålla kvar i den så länge som jag bara kan!

Må väl!
Citera
2010-02-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenYngling
Endast en fruktansvärt obildad människa påstår att situationen mellan 30-talets Tyskand och dagens Sverige är lika varandra och att muslimernas och judarnas situation ens i närheten kan jämföras med varandra. Sådana influenser kan man endast få från kvälls"tidningar" som "hör brunstövlar" varje gång någon ens nämner ordet "invandrare" i en negativ bemärkelse.

Du menar att judarna som levde rikt och gott som höga politiker, domare och bankirer på bekostnad av Tysklands fattiga arbetare kan jämföras med de bidragstagande muslimerna i samhällets lägsta skikt? Du menar alltså, på fullaste allvar, att majoriteten av tyskar inte vågade öppet deklarera att de sympatiserade med NSDAP? Jag behöver knappast fortsätta.

Jag nämnde inte på vilket sätt judarna var etablerade i Tyskland utan du hittar på egna slutsatser nu.
Mentaliteten är absolut detsamma och det krävs som sagt inte mycket logik för att inse det. Judarna var ju flitiga affärsmän och det var ju framförallt det som oroade många tyskar. Att dom skulle bli undersåtar till såna och att bli invaderade av en "religion". Kraften och kärnan till främlingsfientligheten är identisk men inte situationen. Det är viktigt att se helheten och inte bara hänga upp sig på sånt smått och hitta på fantasier som du gör i detta fall. Den som kallar en annan för obildad är den som är obildad. Att döma en annan människa utan att känna vederbörande är på höjden av idioti och visar ditt rätta ansikte.
Senast redigerad av mrlove 2010-02-06 kl. 12:39.
Citera
2010-02-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Det mesta som skrivs om Malmö här på I&I över riktigt fåniga överdrifter, det mesta av resten är trams och det lilla som finns kvar kanske stämmer men är taget helt ur sitt sammanhang. Anyway.

Det enda du bör undvika är Rosengårdsområdet på kvällarna om ni inte är några stycken, annars går det bra men å andra sidan finns där inte ett piss att se så det är en icke-fråga. Centrum (Stortorget upp till Triangeln) är med få undantag lugnt och fint, resten av Malmö är kavlugnt, det värsta som kan hända dig är att ett fyllo på Värnhem kommer fram och brölar lite men det är rätt sällsynt. Dags att lägga ner myten om hur farlig staden är.

Och innan "realisterna" börjar bräka kan jag tala om att jag bodde ett antal år vid Dalaplan som vid den tiden var Malmös farligaste område, värre än t.o.m Rosengård.
+ fucking 1! Jääähäävligt överdrivet allt som sägs, hur många av er har varit här nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in