2013-04-09, 15:29
Avslutad
knulla är kul sak:D
Citera
2013-04-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Pungen ska, om jag får bestämma, vara helrakad.

Blir så mycket trevligare att utföra balljobs då.
Japp helrakad pung ska de va, hyvel o gel så de blir lent.
Citera
2013-04-16, 09:40
Medlem
Använd en blåslampa eller så lånar du din morsas hårspray och hennes tändare. Bara sikta och spruta med hårsprayet och tänd tändare. Håret försvinner på nolltid!
Citera
2013-04-16, 11:14
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
rakhyvel på pungen? låter fan värre än rysk roulette...
Pffft, så mycket överdrift itt! Men kan väl förstå det då jag också tyckte det var ganska läskigt innan jag prövade...
Pungen är något av det säkrare att raka då huden är så elastisk runt den, man behöver nästan vara minst försiktigt däromkring (även om det väl inte något jag rekommenderar). Mycket lättare att hyvla till sig på tråkigt vis på benen, tex. knäskålarna
Bara man testat en gång så är det ganska lugnt att köra på sen. Små obetydliga kapillärblödningar kan förstås förekomma nån gång, men de känns inte ens och det är ju likadant när man rakar sig i fejjan.

Se bara till att trimma ner håret innan du börjar med hyvel, till åtminstone =<1cm: Försöka raka långa hår är ett helvete och blir mycket extrajobb (gäller f.ö. över hela kroppen).

Något man också ska tänka på om man rakar sig är att bekanta sig med lite hudvård! Skaffa gärna något sorts skrubbverktyg att ha i duschen, 20-35 spänn på ica/coop, detta motverkar "ingrown hairs" (hur fasen översätter man detta?) och gör huden len och fin genom att man blir av med de översta gamla döda hudcellerna.

Vad som är ett måste är dock återfuktande kräm! Behöver inte vara något avancerat, fråga efter något dugligt basic-alternativ på apoteket bara. Smörj in 1 gång om dagen, förslagsvis efter dusch, två-tre dagar efter rakning.
De flesta källor rekommenderar också smörjning precis efter utförd rakning. Rent hudvårdsmässigt håller jag helt med om detta, men om du (som jag) har problem med "shaving bumps" så kan hudkräm förvärra detta. Vänta isåfall en dag med att smörja dig.
Shaving bumps brukar iofs. främst uppträda på plana ytor på huden, själva pungsäcken brukar inte vara ha det problemet.
Senast redigerad av zergrush 2013-04-16 kl. 11:16.
Citera
2013-05-15, 16:20
Medlem
Den stora frågan är ju var gränsen mellan rakning och icke-rakning går? Från pungen och och nedför låren blir ju håret successivt glesare och tunnare. Men var slutar man egentligen? Var man än slutar så känns det som att det kommer se efterblivet ut.

Vad säger ni om det? Och hur ansar man ovanför pungen utan rakapparat? Sax? Ska raggarsträngen bort också?

Så många frågor.
Citera
2013-05-15, 17:48
Medlem
han solos avatar
Pungen rakar man torrt med hyvel. Pubishåret runt omkring trimmar man ner med maskin. Mellan skinkorna rakar man med lödder.

Det bästa hade väl antagligen varit att vaxa hela skiten. Men det har jag aldrig gett mig in på.
Citera
2013-05-15, 23:18
Medlem
Om håret är långt på pungen behöver du använda raklödder och rakhyvel. Om det är kort kan du använda rakapparat för att få bort resten (dock inte med trimmern, då skär du dig). Den delen där det växer mest, alltså på magen/ovanför penisen kör jag alltid först med trimmer, sedan med rakapparatens normala blad.
Citera
2013-05-16, 00:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Det bästa hade väl antagligen varit att vaxa hela skiten. Men det har jag aldrig gett mig in på.
Det är ju en sån jävla grej med fullservice-vaxning på den här sidan atlanten
I stora landet i väster kostar det väl typ 300 spänn för vaxa hela skiten, här får man väl räkna med åtminstone ett par tusen, om nu salongsjäveln ens vill köra helkroppsbehandling på killar
Citera
2013-05-16, 01:25
Medlem
Bara att raka?

Hur är en personlig sak.

Själv så gillar jag slätrakat som ett litet barn.
Citera
2013-05-16, 01:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondhora
Bara att raka?

Hur är en personlig sak.

Själv så gillar jag slätrakat som ett litet barn.
Är du möjligtvis en pedofil?
Citera
2013-05-16, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är du möjligtvis en pedofil?

Nej det är jag ej.

Vad är det för fel att raka sig slät?
Citera
2013-05-16, 15:24
Medlem
Zz-Mackan-zZs avatar
Jag använder en tjejhyvel, venus nåt heter dom.
håller tio ggr längre än dom vanliga hyvlarna för män
ingen gel eller nåt, ser bara till o raka efter ja duschat färdigt, annars blir de ganska irriterat
rakar alltid mothårs och vill man att det inte ska klia så förbannat så ska man raka ofta, helst varje/varannan dag så vänjer sig kroppen vid det, efter en vecka kanske eller nåt så försvinner obehagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in