För dem som sett de två första avsnitten av Dokument Inifrån om Solvikskolan så ska sägas att Kieding är den lärare som tillät att en flicka på skolan blev upprepat slagen av en annan elev. Han jobbade nämligen som lärare på Solvikskolan under 90-talet.
Vad som inte framgår av dokumentären är att Jasper Lake som är filmaren bakom dokumentären också är Kiedings före detta styvson. Jasper Lake gjorde för många år sedan en dokumentär vid namn
Styvfar och demonen om sin före detta styvfar. På doclounge beskrivs handlingen: "
När filmaren Jasper Laker efter lång tid med kameran i hand tar kontakt med sin styvfar Alexander är det för att hämnas och för att avslöja hans egocentriska, flummiga och perversa värld". Bilden på Kiedings tomma, psykopatiska blick ger mig tamejfan kalla kårar. Någon som sett dokumentären?
Efter lite sökningar på Facebook trillar jag över ett
inlägg av Bobbo Sundgren där han inte bara hänger ut Kieding, Solviksmannen som han kallar honom, som läraren som tillät våld på Solvikskolan utan också som en barntafsare och dömd kvinnofridskränkare. I ett annat
inlägg påstår han att Kieding tafsat på 10-12-åriga flickor, spikat fast en elevs tröja i bänken och döpt en pojke från skolan i en sjö. Kieding är idag gift med en 32 år yngre 27-årig kvinna.
Vad är detta för sjuk fan egentligen? Jag gissar att jag bara skrapat på ytan.