2021-05-16, 14:30
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IFinkUFreeky
Bobbo Sundgren har enligt egen utsago haft kontakt med Jasper Lake om just det:

Trist om det är så att vi aldrig får ta del av den.

Vad är det för jävla defaitistiskt och cyniskt resonemang?
Be honom ladda upp den på TPB eller något.

Efterbliven snubbe på riktigt.
Citera
2021-05-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Vad är det för jävla defaitistiskt och cyniskt resonemang?
Be honom ladda upp den på TPB eller något.

Efterbliven snubbe på riktigt.
Han kanske blivt stämd för förtal eller hotad om att bli det, e dyl. Det låter som att det finns något slags hinder.
Citera
2021-05-16, 15:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Han kanske blivt stämd för förtal eller hotad om att bli det, e dyl. Det låter som att det finns något slags hinder.

Nja, låter som depression enligt mig.
Varför kan han inte bara ladda upp den som torrent?
Citera
2021-05-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Nja, låter som depression enligt mig.
Varför kan han inte bara ladda upp den som torrent?

Vem vet - kan finnas massa olika skäl, vi kan bara spekulera. Men det kan ev vara något han själv inte råder över som rör juridiska och/eller ekonomiska saker? Att folk som varit inblandade, finansiärer eller medverkande, någon som äger rättigheter till något material - film foto etc - som sparkat bakut. Eller så var han (eller andra) inte nöjd. Vem vet...Men det är inte säkert han själv äger den helt och hållet så han har rätt att lägga ut den.
Citera
2021-05-16, 18:01
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vem vet - kan finnas massa olika skäl, vi kan bara spekulera. Men det kan vara mycket han själv inte råder över som rör juridiska och/eller ekonomiska saker. Att folk som varit inblandade, finansiärer eller medverkande, någon som äger rättigheter till något material - film foto etc - som sparkat bakut. Eller så var han (eller andra) inte nöjd. Vem vet...Men det är inte säkert han själv äger den helt och hållet så han har rätt att lägga ut den.

Varför kan inte någon fråga på Facebook bara?
Citera
2021-05-16, 19:20
Medlem
BobboSundgrens avatar
Jag har sms:at Jasper och frågat nu om det finns en juridisk möjlighet för mig att få se filmen.
Citera
2021-05-16, 20:26
Medlem
BobboSundgrens avatar
Jasper har svarat:

”Det har jag ingen aning om, men det är framför allt en moralfråga f mig, finns människor i filmen som inte vill synas osv. och sånt ska man respektera, tkr iaf jag.”
Citera
2021-05-16, 21:04
Medlem
BobboSundgrens avatar
Jag frågade Jasper: ”OK. Jag förstår. Tror du att det kan vara så att A manipulerade dig under din process med att göra filmen?”

Han svarade: ”Det är en extremt gränslös fråga till en komplett främling, du inser det va? Och dina frågor bevisar hur otroligt lite koll du har. Filmen fick inte sändas av utgivarskäl, det var alltså inte mitt beslut. Men det är mitt beslut att inte skicka den till dig. För det första: varför skulle jag? Men för det andra; nej, det har ingenting med A att göra. I filmen förekommer massor av människor som inte vill dyka upp på nåt random internetforum 15 år senare.”
Senast redigerad av BobboSundgren 2021-05-16 kl. 21:24.
Citera
2021-05-17, 11:54
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboSundgren
Jag frågade Jasper: ”OK. Jag förstår. Tror du att det kan vara så att A manipulerade dig under din process med att göra filmen?”

Han svarade: ”Det är en extremt gränslös fråga till en komplett främling, du inser det va? Och dina frågor bevisar hur otroligt lite koll du har. Filmen fick inte sändas av utgivarskäl, det var alltså inte mitt beslut. Men det är mitt beslut att inte skicka den till dig. För det första: varför skulle jag? Men för det andra; nej, det har ingenting med A att göra. I filmen förekommer massor av människor som inte vill dyka upp på nåt random internetforum 15 år senare.”

Jasper verkar vara gravt manipulerad av sin tidigare styvfar - en slags håglöshet och kronisk depression till följd av långt psykosocialt trauma - antagligen från sin styvfar. Han svarar svepande och försöker få det att framstå att "andra inte vill".

Det är han själv som inte vågar pga hans depression - därav frågan
"Varför skulle jag"?

Och den andra frågan hade han bara kunnat diskutera med folket som var i den.
Jag tror människorna hade ändrat ståndpunkt om filmen hade flutit upp - då de hade fått sin historia hörd.

Känns som att han inte vill ha upprättelse - utan tillåter att ligga överkörd på gatan och bli rövknullad.
Livet är en kamp - ge dig aldrig.

En stor sorg & travesti.
Citera
2021-05-17, 13:48
Medlem
BobboSundgrens avatar
Undrar vilket av barnen A riktar detta personliga meddelande till?

https://youtu.be/tqpXbUgkG_U

Jag har hittat ett sätt att få se filmen men det kan dröja månader innan jag får det.
Citera
2021-06-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IFinkUFreeky
För dem som sett de två första avsnitten av Dokument Inifrån om Solvikskolan så ska sägas att Kieding är den lärare som tillät att en flicka på skolan blev upprepat slagen av en annan elev. Han jobbade nämligen som lärare på Solvikskolan under 90-talet.

Vad som inte framgår av dokumentären är att Jasper Lake som är filmaren bakom dokumentären också är Kiedings före detta styvson. Jasper Lake gjorde för många år sedan en dokumentär vid namn Styvfar och demonen om sin före detta styvfar. På doclounge beskrivs handlingen: "När filmaren Jasper Laker efter lång tid med kameran i hand tar kontakt med sin styvfar Alexander är det för att hämnas och för att avslöja hans egocentriska, flummiga och perversa värld". Bilden på Kiedings tomma, psykopatiska blick ger mig tamejfan kalla kårar. Någon som sett dokumentären?

Efter lite sökningar på Facebook trillar jag över ett inlägg av Bobbo Sundgren där han inte bara hänger ut Kieding, Solviksmannen som han kallar honom, som läraren som tillät våld på Solvikskolan utan också som en barntafsare och dömd kvinnofridskränkare. I ett annat inlägg påstår han att Kieding tafsat på 10-12-åriga flickor, spikat fast en elevs tröja i bänken och döpt en pojke från skolan i en sjö. Kieding är idag gift med en 32 år yngre 27-årig kvinna.

Vad är detta för sjuk fan egentligen? Jag gissar att jag bara skrapat på ytan.

Jag kan intyga att denna mannen har ett väldigt väldigt mörkt förflutet. Han var nämligen -efter Solviks-skolan -lärare på Västerås Waldorfskola, Där han och en till lärare -Ola Wauge- var i nära kontakt med Solvik och deras annorlunda pedagogik. Jag har själv bevittnat våld mot barn, där dessa två lärare kunde få raseri-utbrott om små barn fick skrattanfall. Bestraffningen blev då att bli upptagen och släppt från 2 meters höjd så barnet började gråta istället.
Man försökte sig på ande-utdrivning på barn som var psykiskt labila med o spela mörk akustisk bas & fiol i skeva toner, i ett helt släckt rum och låta eleven i fråga springa omkring på måfå med nerdragna gardiner.

Detta är bara exempel på de sjuka sakerna som försigick på denna skola. Alexander tillsammans med Wauge var riktiga tyranner som paralyserade hela ”kollegiet” under dessa år!

Alexander Kieding försökte övertala föräldrar till att låta sina barn åka med honom till Afrika/Ryssland. Vet dock inte om någon förälder gick med på att skicka iväg sitt stackars barn med denna man (vad han skulle göra med barnen i Afrika/Ryssland.. vet bara han), iaf så fick Alexander sedan gå från skolan -efter mycket om och men -när han hade en relation/låg med en tjej som gick i FÖRSTA RING. Hon var i 15-16 års åldern alltså.

Ola ser sig själv fortfarande som andlig vägledare tydligen, denna man borde aldrig få gå nära ett enda barn igen. https://www.waugecoaching.se/
Senast redigerad av GaylordFocker112 2021-06-03 kl. 21:00.
Citera
2021-06-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordFocker112
Jag kan intyga att denna mannen har ett väldigt väldigt mörkt förflutet. Han var nämligen -efter Solviks-skolan -lärare på Västerås Waldorfskola, Där han och en till lärare -Ola Wauge- var i nära kontakt med Solvik och deras annorlunda pedagogik. Jag har själv bevittnat våld mot barn, där dessa två lärare kunde få raseri-utbrott om små barn fick skrattanfall. Bestraffningen blev då att bli upptagen och släppt från 2 meters höjd så barnet började gråta istället.
Man försökte sig på ande-utdrivning på barn som var psykiskt labila med o spela mörk akustisk bas & fiol i skeva toner, i ett helt släckt rum och låta eleven i fråga springa omkring på måfå med nerdragna gardiner.

Detta är bara exempel på de sjuka sakerna som försigick på denna skola. Alexander tillsammans med Wauge var riktiga tyranner som paralyserade hela ”kollegiet” under dessa år!

Alexander Kieding försökte övertala föräldrar till att låta sina barn åka med honom till Afrika/Ryssland. Vet dock inte om någon förälder gick med på att skicka iväg sitt stackars barn med denna man (vad han skulle göra med barnen i Afrika/Ryssland.. vet bara han), iaf så fick Alexander sedan gå från skolan -efter mycket om och men -när han hade en relation/låg med en tjej som gick i FÖRSTA RING. Hon var i 15-16 års åldern alltså.

Ola ser sig själv fortfarande som andlig vägledare tydligen, denna man borde aldrig få gå nära ett enda barn igen. https://www.waugecoaching.se/

Rejäl åldersskillnad mellan honom och hans fru. Har han några barn i samma ålder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in