2013-03-30, 22:26
Medlem
ProffesorMoodys avatar
Sverige, ett av det mest känsliga länderna när det kommer till vad man pratar om, har på sig, vad man läser, so on and so forth. Alla avvikande åsikter döms man på, man blir mordhotad om man lägger upp bilder på mohamed, alla som stöttar SD är rasister? My ass att man har friheten att yttra sig om vad man vill i Sverige! Ärligt, Sverige är en skam för våran "frihet"
Citera
2013-03-30, 22:28
Medlem
Presentpappers avatar
Det tycker jag inte.
Sedan beror det givetvis på hur man definierar yttrandefrihet.
Citera
2013-03-30, 22:33
Medlem
ProffesorMoodys avatar
Gå omkring och säga Heil Hitler är inte min definition av yttrandefrihet men att argumentera mot invandring eller mot sänkta bidrag och liknade är i min definition av yttrandefrihet. Faktumet att jag måste gå till internet för att prata seriöst om detta säger en del saker.
Citera
2013-03-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProffesorMoody
Gå omkring och säga Heil Hitler är inte min definition av yttrandefrihet men att argumentera mot invandring eller mot sänkta bidrag och liknade är i min definition av yttrandefrihet. Faktumet att jag måste gå till internet för att prata seriöst om detta säger en del saker.
Hahaha, sorgligt när folk säger att det inte finns yttrandefrihet här, så jävla liten bild av världen. Res till något U-land så ska du få se lite skillnad eller res till VILKET land som helst i vilken tidpunkt någonsin i historien och du hade märkt en sjuk skillnad.
Citera
2013-03-30, 22:50
Medlem
BigFatCones avatar
Så vad då? Är det inte yttrandefrihet om man döms för sina åsikter? Det var något av det dummaste jag hört sen min konfirmation.
Citera
2013-03-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocky00
Hahaha, sorgligt när folk säger att det inte finns yttrandefrihet här, så jävla liten bild av världen. Res till något U-land så ska du få se lite skillnad eller res till VILKET land som helst i vilken tidpunkt någonsin i historien och du hade märkt en sjuk skillnad.

USA har riktig yttrandefrihet, där kan man utan vidare höja armen och vråla "heil Hitler". Här i Sverige åker man på ett fängelsestraff som är värre än det en barnvåldtäktsman får. Patetiskt.
Citera
2013-03-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
USA har riktig yttrandefrihet, där kan man utan vidare höja armen och vråla "heil Hitler". Här i Sverige åker man på ett fängelsestraff som är värre än det en barnvåldtäktsman får. Patetiskt.
För det första så får man inte värre straff än barnvåldtäkt.
För det andra, så kan jag personligen tycka att det är helt rätt, man ska ju fan inte kunna säga vad som helst på samma sätt som man inte ska kunna få bete sig hur man vill (det finns ju lagar för det liksom).
Citera
2013-03-30, 23:30
Medlem
Citat:
Sverige, ett av det mest känsliga länderna när det kommer till vad man pratar om, har på sig, vad man läser, so on and so forth. Alla avvikande åsikter döms man på, man blir mordhotad om man lägger upp bilder på mohamed, alla som stöttar SD är rasister? My ass att man har friheten att yttra sig om vad man vill i Sverige! Ärligt, Sverige är en skam för våran "frihet"

Du kan säga och tycka vad du vill men hur alla kring dig reagerar är inget som du kan styra eller påverka och därför känns det rätt meningslöst att öht. yppa ett ord som rasist.

Yttrandefrihet.. ?

Hej och hå...
Citera
2013-03-30, 23:42
Medlem
Citat:

Hur upplever du dig hindrad funderar jag på?

Man får ju betänka att yttrandefrihet betyder inte att någon behöver tycka om vad du säger, eller för den delen ens vilja lyssna, de kan rent av tycka att du är helt tappad bakom en vagn, men det har inte med yttrandefriheten som sådan att göra.
Citera
2013-03-30, 23:44
Medlem
Snoddlans avatar
Tycker man ska få säga vad man vill, vad är det som är så svårt med att argumentera tillbaka liksom? säger du heil hitler t.ex så kan de väl bara ignorera det, precis som man ignorerar andra som gör grejer man tycker är knäppa..
Citera
2013-03-31, 00:25
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Det dyker tyvärr allt för ofta upp trådar i den här stilen. Du får yttra dig om praktiskt taget vad du vill i Sverige.
Citera
2013-04-02, 16:24
Medlem
dokoalseleds avatar
Flashback fick väl inte ha sina servrar i Sverige för att det var för känsliga områden som diskuterades, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in